تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳

انتقاد جدی یک استاد دانشگاه از نظام حکمرانی در حضور رهبری؛ چرا مسائل به جای حل شدن بزرگتر می‌شوند؟

سیدعلی مدنی‌زاده، استاد و رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف در دیدار با رهبری با اشاره به عدم توانایی نظام حکمرانی در حل مسائل اساسی کشور می‌گوید: نظام حکمرانی ما همچون هواپیمای مسافربری مشهد است که در سه بعد تیم پرواز، موتور هواپیما و مسیریابی دچار آسیب شده است.

انتقاد جدی یک استاد دانشگاه از نظام حکمرانی در حضور رهبری؛ چرا مسائل به جای حل شدن بزرگتر می‌شوند؟

رویداد ۲۴| سید علی مدنی زاده استاد و رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف در دیدار با رهبری می‌گوید: آمار و ارقام کلان اقتصادی کشور خبر از فاصله قابل توجه از آنچه به دنبال آن بوده‌ایم، می‌دهد.

او ادامه می‌دهد: علی‌رغم هدف‌گذاری‌های مستمر نظام برای بهبود شرایط اقتصادی، ابلاغ اسناد بالادستی و شعار‌های سال که همگی در راستای افزایش تولید و کاهش تورم بوده‌اند و تاکیدات مستقیم حضرت‌عالی مبنی بر تحقق اهدافی، چون کنترل رشد نقدینگی، کاهش کسری بودجه، حل ناترازی‌های بانکی، هدفمندسازی یارانه‌ها و ... هنوز این اهداف محقق نشده‌اند.
وی همچنین می‌گوید: «حتی علی‌رغم تاکیدات حضرت عالی در طی چندسال اخیر مبنی بر توجه به حوزه هوش مصنوعی، مطالعات ما در دانشگاه صنعتی شریف نشان می‌دهد که در این حوزه نیز شتاب لازم محقق نشده و در حال عقب افتادن از رقبای خود هستیم»
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه «تکرار و ماندگاری این مسائل به رغم آمد و رفت دولت‌ها این سوال را به ذهن متبادر می‌کند که چرا نظام حکمرانی کشور نمی‌تواند مسائل اساسی کشور را حل کند و حتی مسائل بزرگتر هم می‌شوند» می‌گوید: «نظام حکمرانی ما همچون هواپیمای مسافربری مشهد است که در سه بعد تیم پرواز، موتور هواپیما و مسیریابی دچار آسیب شده است».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما