تاریخ انتشار: ۱۹:۱۲ - ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شوک بزرگ به دنیای کریپتو/ هویت خالق بیت کوین لو رفت

هویت واقعی خالق بیت کوین یکی از بزرگ‌ترین راز‌های سال‌های اخیر بوده است. لورفتن هویت ساتوشی به‌عنوان خالق بیت کوین می‌تواند سؤالات بسیار زیادی را مطرح کند و همدستی احتمالی با جنایاتی را که در آنها از بیت‌کوین استفاده شده، نشان بدهد.

شوک بزرگ به دنیای کریپتو/ هویت خالق بیت کوین پیدا شدلو رفت

رویداد24| مستند جدیدی از شبکه محبوب HBO ادعا کرده قصد دارد هویت واقعی «ساتوشی ناکاموتو»، خالق بیت کوین، را برملا کند. اگر توجه زیادی به یافته‌های این مستند بشود، شوک بزرگی در بازار‌های رمزارزی ایجاد خواهد کرد.

ساخت این مستند جدید را «کالن هابک»، مستندساز نامزد جایزه امی برعهده گرفته است و زمان پخش آن چهارشنبه در نظر گرفته شده است. اثر قبلی هابک مستند سریالی با نام «Q: Into The Storm» است که تئوری توطئه «کیوانان» (QAnon) و افراد درگیر با آن را بررسی می‌کند. این مستند با تحسین منتقدان مواجه شده است.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

هویت واقعی خالق بیت کوین یکی از بزرگ‌ترین راز‌های سال‌های اخیر بوده است. ۳۱ اکتبر ۲۰۰۸، پس از انتشار اوراق سفید بیت‌کوین، شخص یا اشخاصی با نام مستعار ساتوشی ناکوموتو پروتکل بیت‌کوین را خلق کردند و با جلب حمایت گروهی از متخصصان حوزه کریپتو که به آنها «سایفرپانک» (Cypherpunk) گفته می‌شود، آن را به شهرت رساندند.

لورفتن هویت ساتوشی به‌عنوان خالق بیت کوین می‌تواند سؤالات بسیار زیادی را مطرح کند و همدستی احتمالی با جنایاتی را که در آنها از بیت‌کوین استفاده شده، نشان بدهد. همچنین ممکن است یکی از ثروتمندترین افراد جهان شناخته شود؛ زیرا تخمین زده شده ساتوشی حدود ۱.۱ میلیون بیت کوین دارد. با این حساب، خالق بیت‌کوین ثروتی حدود ۶۶ میلیارد دلار خواهد داشت.
شوک بزرگ به دنیای کریپتو/ هویت خالق بیت کوین پیدا شدلو رفت

در این میان، افرادی مظنون هستند که ساتوشی باشند، می‌توان به «هال فینی»، مهندس نرم‌افزار فقید، اشاره کرد که اولین معامله بیت کوین را از ساتوشی ناکاموتو دریافت کرده است. «دوریان ناکاموتو»، مهندس سیستم، «نیک سابو»، دانشمند کامپیوتر و «آدام بک»، مبدع هش‌کش که یکی از دو نفر اولی بوده که ایمیلی از ساتوشی ناکاموتو دریافت کرده است.

نکته جالب دیگر اینکه با نزدیک‌تر شدن به زمان پخش این مستند، برای اولین بار تعدادی کیف‌پول با ارزش از «عصر ساتوشی» دوباره فعال شده‌اند.

منبع: دیجیاتو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رمزارز ، بیت کوین
نظرات شما