تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

عراقچی: امروز به ریاض می‌روم| برای هر سناریویی آمادگی داریم + فیلم

عباس عراقچی، وزیر خارجه با تاکید بر آمادگی نیرو‌های مسلح ایران می‌گوید که ما برای هر سناریویی آماده هستیم، اما سیاست ما افزایش تنش و جنگ نیست.

عراقچی: امروز به ریاض می‌روم| برای هر سناریویی آمادگی داریم + فیلم

رویداد۲۴|صبح امروز نشست «طوفان الاقصی؛ آغاز نصرالله» با حضور و سخنرانی سید عباس عراقچی، وزیر محترم وزارت خارجه، برخی از سفرای خارجی و سایر مقامات کشوری در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه برگزار شد.
عراقچی در این نشست با اشاره با عملیات طوفان الاقصی گفت: بی تردید همانگونه که مقام رهبری فرمودند این عملیات برای نخستین بار تجربه شکستی تلخ را به دشمن نشاند. توصیف مقام رهبری در نماز جمعه نصر مبنی بر بازگشت رژیم به ۷۰ سال قبل بهترین تعبیر تاکید طوفان الاقصی است.
وی افزود: نکته دیگر صلابت و اقتدار اسلامی است که با تشکیل جبهه مشترک، اقتدار اسلامی را چنان نمایان ساخت که منجر به تغییر موازنه سنتی تهدید در عرصه بین‌المللی شد.
وزیر خارجه اظهار داشت: امروز دستان مقاومت اسلامی به برکت تلاش همه رزمندگان پرتوان پر است و به شجره طیبه‌ای بدل شده است. مقاومت قایل به شخص نبوده و نیست. شهادت پایه‌های مقاومت را تحکیم بخشیده است. دولت چهاردهم بر عهد و پیمان مستحکم در آزادی قدس شریف باقی خواهند ماند.
وی ادامه داد: عملیات وعده صادق به خوبی عزم و اراده ایران را به نمایان گذاشت تا همگان بدانند ایران در برابر هر تهدیدی سخت پاسخ خواهد داد. پس از رایزنی‌های فشرده در نیویورک و مجمع گفتگو‌های آسیایی در دوحه، تلاش‌های ما با ادامه سفر به منطقه ادامه پیدا کرد. ایران با تمام قوا پشت سر مقاومت خواهد ایستاد و هیچکس نباید تردیدی در این خصوص به خود راه دهد. 

سیدعباس عراقچی، وزیرخارجه در حاشیه این نشست و جمع خبرنگاران به تشریح سیاست جمهوری اسلامی و برنامه‌های خود در سفر منطقه‌ای امروز پرداخت.
عراقچی گفت: «در ادامه سفر بیروت و دمشق، امروز عصر به ریاض و برخی دیگر از پایخت‌های منطقه خواهم رفت.»
وی افزود: «تلاش ما بر این است که یک حرکت جمعی از سوی جامعه اسلامی، کشور‌های منطقه و جامعه بین‌الملل برای توقف حملات وحشیانه به لبنان صورت بگیرد.»
وزیرخارجه کشورمان تاکید کرد: «سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت از مقاومت است و ما از این سیاست به هیچ وجه عدول نمی‌کنیم. رایزنی‌هایی که صورت می‌گیرد نیز برای توقف جنایات و محکوم کردن رژیم صهیونیستی است. همچنین برای این است که از تلاش رژیم صهیونیستی در جهت گسترش جنگ در سطح منطقه جلوگیری شود.»
عراقچی ادامه داد: «ما بار‌ها اعلام کرده ایم که جمهوری اسلامی ایران خواهان جنگ و افزایش تنش نیست. اگرچه ما از جنگ نمی‌ترسیم و آمادگی کامل داریم. اگر می‌خواهند اراده ما را امتحان کنند، می‌توانند چنین کنند.»
عراقچی با تاکید بر اینکه «ما برای هر سناریویی آمادگی داریم» گفت: «نیرو‌های مسلح ما در آمادگی صد در صد هستند و تمام اهداف لازم را شناسایی کرده‌اند، ولی سیاست ما جنگ و افزایش تنش نیست. سیاست ما رسیدن به یک آتش بس عادلانه که مورد قبول مقاومت باشد، است و برای آن تلاش می‌کنیم.»

 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما