تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۳ مهر ۱۴۰۳

پورمحمدی: مبارزه با اسرائیل یک اقدام در جهت منافع ملی است نه آرمانی| ایران دین را هم نخواهد نباید به اسرائیل اجازه رشد بدهد

پورمحمدی در برنامه اینک مقاومت و در واکنش به انفجار پیجر‌ها در لبنان به توان مقابله نیرو‌های مقاومت و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: «جنگ است دیگر یک بار میخوری، یک بار می‌زنی».

پورمحمدی: مبارزه با اسرائیل یک اقدام در جهت منافع ملی است نه آرمانی| ایران دین را هم نخواهد نباید به اسرائیل اجازه رشد بدهد

رویداد۲۴| مصطفی پورمحمدی در برنامه «اینک مقاومت» شرحی از توان امنیتی و نفوذ اطلاعاتی رژیم اسرائیل ارائه کرد و گفت: «شاکله آن‌ها اطلاعاتی و امنیتی و تروریستی است. انگلستان، فرانسه و امریکا با شروع این دولت امکانات و ابزار و راهنمایی و تکنیک‌های امنیتی را در بالاترین سطح در اختیار اسرائیل قرار دادند. شما دقت کنید که اسرائیل یک دولت نوپا بود وقتی ساواک را آموزش داد. ما وابسته به انگلیس و امریکا بودیم، اما برای کار اطلاعاتی سراغ اسرائیل می‌رفتیم!»

پورمحمدی گفت: «بدون شک موساد و دستگاه‌های اطلاعاتی دیگرشان از مقتدرترین دستگاه‌های امنیتی دنیا هستند. از نظر ابزار و تکنیک و پشتیبانی‌هایی که می‌شوند بسیار قوی هستند. این واقعیت را باید بپذیریم که اسرائیل از ابتدای تشکیل، هم ارتش و هم دستگاه اطلاعاتی بسیار قوی داشته است. نفوذ آن‌ها حتی داخل کاخ سفید هم بوده است.»

پورمحمدی تاکید کرد: «این‌ها را نمی‌گویم که مردم بترسند و نگران شوند که اسرائیل تا این حد قوی است» گفت: «این‌ها را می‌گویم که بدانند دشمنان ما از همه ابزار خود برای سرکوب استفاده می‌کنند و می‌خواهند سرنوشت دنیا در دست بگیرند.»

وی در ادامه از توان مقابله جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران گفت و با بیان اینکه «سال گذشته ۲۰۰ عملیات جاسوسی و خرابکاری در داخل کشور کشف و خنثی شده است» گفت: «جمهوری اسلامی طی ۴۵ سال در مقابل تمام عملیات‌ها مقاومت کرده است. خبر همه عملیات‌هایی که خنثی شده به مردم نمی‌رسد، حالا دو تا ترور هم مشخص می‌شود. اگر این‌ها همه جا نفوذ داشتند که امنیت برقرار نبود! اگر این همه نفوذ ذاشتند که حماس و حزب الله نمی‌توانستند این همه مقاومت کنند».

پورمحمدی با اشاره به انفجار پیجر‌ها در لبنان گفت: «عملیات پیجر که عملیات بزرگی هم بود کلی خسارت زد، اما حزب الله مقاوم ایستاده است، این شوخی نیست و حتی شهادت سید حسن نصرالله و دیگر فرماندهان با عملیات اطلاعاتی انجام نشده است. ترور سید حسن نصراله عملیات شبه اتمی بوده که آن همه آتش ریختند. دقت کنید که لبنان یک کشور خیلی کوچکی است، سیدحسن نصرالله سی و چند سال در شرایط پنهان و با زندگی سخت دوام آورد. از روز اول هم در خط ترور بود، چون رهبر قبلی ترور شده بود. این سی و دو سال را نبینیم؟! مگر نفوذ و اطلاعات نبود؟ از فناوری بسیار پیشرفته‌ای هم برخوردار هستند. به هرحال جنگ است دیگر؛ یک بار می‌خوری، یک بار می‎زنی».

پورمحمدی در بخش پایانی این گفتگو با اشاره به اینکه «بحث ما درباره فلسطین صرفا آرمانی و حمایت از فلسطین نیست» گفت: «ما در حال دفاع از منافع و امنیت خودمان هم هستیم. وجود اسرائیل ضد امنیت و منافع ملی ما است.»

وی تاکید کرد: «نکته جدی‌تر این است که ما یک حوزه تمدنی هستیم و یک نفوذ تمدنی داریم. ما منطقه هم فرهنگ و هم دین و هم نژاد هستیم. این حوزه تمدنی ما است. ما سلطه‌گر نیستیم، اما می‌خواهیم با کل منطقه خوب رفتار کنیم. این منطقه نفوذ و تمدنی ما با پیشینه تاریخی است که حق ما است. باید در این منطقه راحت زندگی کنیم و با هم ارتباط خوبی داشته باشیم. ما باید این مسیر تمدنی که با اسلام تقویت شد را حفظ کنیم. نه با خوی زیاده‌خواهی و تجاوز، اما با همکاری می‌توانیم این حوزه را رشد دهیم.»

پورمحمدی با تاکید بر اینه «اصلا نباید اجازه دهیم در جایگاهی که باید امنیت و روابط سیاسی و فرهنگی ما برقرار باشد، ملت‌های ما با لذت و امنیت زندگی کنند یک جرثومه فساد وجود داشته باشد و برای ما مشکل ساز شود» گفت: «این یک غده سرطانی است که نباید اجازه دهیم رشد کند. تعارف ندارد؛ ایران حتی اگر ایرانیان مسلمان نباشند و دین را نخواهند نباید اجازه دهند که اسرائیلی‌ها به منافع ما تعرض کنند. الحمدالله که مسلمان هستیم، انقلاب اسلامی شده، بالندگی سیاسی پیدا کرده ایم. آن‌ها ایرانی آزاد را تحمل نمی‌کند چه رسد به ایرانی مسلمان انقلابی شیعی آزاد. این، اما اتفاق افتاده است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما