تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۶ آبان ۱۴۰۳

چه بر سر تیم استقلال آمده است؟

استقلال بدترین عملکرد خود را پس از ۸ بازی در تاریخ لیگ برتر به‌ثبت رسانده است.

چه بر سر تیم استقلال آمده است؟
رویداد۲۴| شوک ناشی از تغییر سرمربی، حداقل در بازی نخست برای استقلال گره‌گشا نبود و این تیم برابر تیم تازه لیگ برتری‌شده خیبر خرم آباد با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا همچنان روز‌های سیاه آبی‌پوشان ادامه داشته باشد. استقلال با تنها ۸ امتیاز تنها تیم بدون کلین‌شیت لیگ محسوب می‌شود و در اتفاقی بسیار عجیب با ۱۴ گل خورده صاحب بدترین خط دفاع لیگ است.

استقلال موسیمانه یادآور استقلال شفر

روز‌هایی که استقلال در این مقطع تجربه می‌کند، کاملاً یادآور استقلال لیگ هفدهم است. استقلال پس از یک فصل موفق با علیرضا منصوریان، در شروع دومین فصل همکاری با این سرمربی نتایج ضعیفی گرفت تا خیلی زود حضور این سرمربی روی نیمکت آبی‌ها پایان یابد. استقلال پس از ۸ بازی وینفرد شفر را به عنوان سرمربی جدید منصوب کرد. عملکرد استقلال در آن فصل بدترین عملکرد این تیم پس از ۸ بازی در تاریخ لیگ برتر بود و آبی‌پوشان تنها ۸ امتیاز داشتند و تفاضل گل ۴- ثبت کردند.

استقلال در تمام این فصول هیچ‌وقت ۲ فصل متوالی را با یک سرمربی آغاز نکرده بود تا دوباره در این فصل پس از کارنامه خوب جواد نکونام در فصل گذشته، این سرمربی برای لیگ بیست‌وچهارم هم سرمربی آبی‌پوشان باقی ماند، ولی با کسب نتایج ضعیف خیلی زود عمر مربیگری نکونام به پایان رسید. پیتسو موسیمانه یک هفته زودتر از شفر کار خود را در استقلال آغاز کرد و با شکست برابر خیبر آماری بدتر از استقلال لیگ هفدهم به ثبت رسید. گل سوم خیبر باعث تا تفاضل گل استقلال ۵- باشد و بدترین عملکرد استقلال پس از ۸ بازی در تاریخ لیگ برتر ثبت شود.

استقلالی‌ها می‌توانند امیدوار باشند که در ادامه فصل سرنوشتی مشابه لیگ هفدهم برای این رقم خورد. استقلال در آن فصل این قدر در آغاز راه امتیاز از دست داد که جبران آن دیگر ممکن نبود، ولی در ادامه فصل به فرمی رسید که برای هر تیمی خط و نشان کشید. آخرین پیروزی این تیم دار دربی در آن دوره به دست آمد و استقلال در پایان، قهرمان جام حذفی و نایب قهرمان لیگ شد.

فاجعه‌ای به نام خط دفاعی استقلال

نتایج ضعیف استقلال در این دوره پیش از هر چیز ناشی از آمار بد دفاعی این تیم است. خط دفاعی استقلال علاوه بر اینکه بدترین خط دفاعی این فصل است بلکه با بدترین آمار دفاعی تاریخ این تیم برابری می‌کند. استقلال در لیگ‌های سوم و هفتم پس از ۸ بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش نشده بود و در لیگ هفتم مانند این فصل در ۸ بازی، ۱۴ گل خورده بود. بدترین آمار استقلال در لیگ سوم رقم خورد که در ۱۰ بازی اول کلین‌شیت نداشت و حال باید که استقلال این آمار بد را تکرار خواهد کرد یا خیر؟

منبع: فوتبال ۳۶۰

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال تهران
نظرات شما