تلویزیونهای هوشمند اطلاعات کاربران را رصد میکنند
اخبار تکنولوژی نشان می دهد که تلویزیونهای هوشمند اطلاعات کاربران خود را ردیابی میکنند.
رویداد۲۴ تلویزیونهای هوشمند را باید به فهرست لوازم خانگی اضافه کرد که کاربران را رصد میکنند. در همین راستا تحقیق آرویند نارایان استادیار علم رایانشی در پرینستون و هومن مهاجری مقدم محقق ایرانی همین دانشگاه نشان میدهد تلویزیونهای متصل به اینترنت اطلاعات کابران را ردیابی میکنند.
تلویزیونهای متصل به اینترنت به افراد اجازه میدهند برنامه شبکههای نتفلیکس و هولو را تماشا کنند.
نارایانان استادیار علوم رایانشی در پرینستون در این باره میگوید: اگر کاربران از دستگاههایی مانند Roku و آمازون فایرتیوی استفاده میکنند، انبوهی از شرکتها میتوانند اطلاعات دقیقی از برنامههای تلویزیونی که فرد تماشا میکند را در اختیار داشته باشند. این در حالی است که نظارت اندکی بر فعالیتهای آنان وجود دارد و اطلاع رسانی در این باره مانند آنکه اطلاعات به کجا فروخته میشوند نیز کافی نیست.
البته فروش اطلاعات یکی از دلایلی است که به کاهش قیمت نوع تلویزیونها منجر شده است. اکنون دستگاه Roku با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار عرضه میشود. به طور فنی بیشتر افراد با فروش اطلاعات موافقت میکنند تا بتوانند از دستگاه استفاده کنند. اما بسیاری از آنها نمیدانند دقیقا چه اتفاقی میافتد.
درهمین راستا نارایان و مهاجری مقدم یک بات ابداع کردند که به طور خودکار هزاران کانال را روی دستگاههای Roku و آمازون فایرتی وی نصب میکرد. این بات با تماشای ویدئو و مرور کانالها رفتار انسان را تقلید میکرد. در مرحله بعد بات به محض رصد یک آگهی تبلیغاتی، اطلاعات جمع آوری شده مربوط به آن را رصد میکرد.
برخی از این اطلاعات مانند نوع دستگاه، شهر و کشور فقط مربوط به یک کاربر نیست. اما اطلاعات دیگر مانند شماره سریال دستگاه، شبکه وای فای و آی دی تبلیغاتی برای رصد و ردیابی تک تک کاربران کافی بود.
مهاجری مقدم در این باره میگوید: این اطلاعات تصویری کامل از هویت کاربران در اختیار شرکتها میگذارد. او اشاره میکند برخی کانالها حتی آدرس ایمیلهای رمزگذاری نشده و عنوان ویدئو را ثبت و برای شرکتها ارسال میکنند.
در کل این تحقیق نشان داد ۶۹ درصد کانالهای Roku و ۸۹ درصد کانالهای آمازون فایر تی وی اطلاعات کاربران را جمع آوری میکنند.
تلویزیونهای متصل به اینترنت به افراد اجازه میدهند برنامه شبکههای نتفلیکس و هولو را تماشا کنند.
نارایانان استادیار علوم رایانشی در پرینستون در این باره میگوید: اگر کاربران از دستگاههایی مانند Roku و آمازون فایرتیوی استفاده میکنند، انبوهی از شرکتها میتوانند اطلاعات دقیقی از برنامههای تلویزیونی که فرد تماشا میکند را در اختیار داشته باشند. این در حالی است که نظارت اندکی بر فعالیتهای آنان وجود دارد و اطلاع رسانی در این باره مانند آنکه اطلاعات به کجا فروخته میشوند نیز کافی نیست.
البته فروش اطلاعات یکی از دلایلی است که به کاهش قیمت نوع تلویزیونها منجر شده است. اکنون دستگاه Roku با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار عرضه میشود. به طور فنی بیشتر افراد با فروش اطلاعات موافقت میکنند تا بتوانند از دستگاه استفاده کنند. اما بسیاری از آنها نمیدانند دقیقا چه اتفاقی میافتد.
درهمین راستا نارایان و مهاجری مقدم یک بات ابداع کردند که به طور خودکار هزاران کانال را روی دستگاههای Roku و آمازون فایرتی وی نصب میکرد. این بات با تماشای ویدئو و مرور کانالها رفتار انسان را تقلید میکرد. در مرحله بعد بات به محض رصد یک آگهی تبلیغاتی، اطلاعات جمع آوری شده مربوط به آن را رصد میکرد.
برخی از این اطلاعات مانند نوع دستگاه، شهر و کشور فقط مربوط به یک کاربر نیست. اما اطلاعات دیگر مانند شماره سریال دستگاه، شبکه وای فای و آی دی تبلیغاتی برای رصد و ردیابی تک تک کاربران کافی بود.
مهاجری مقدم در این باره میگوید: این اطلاعات تصویری کامل از هویت کاربران در اختیار شرکتها میگذارد. او اشاره میکند برخی کانالها حتی آدرس ایمیلهای رمزگذاری نشده و عنوان ویدئو را ثبت و برای شرکتها ارسال میکنند.
در کل این تحقیق نشان داد ۶۹ درصد کانالهای Roku و ۸۹ درصد کانالهای آمازون فایر تی وی اطلاعات کاربران را جمع آوری میکنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط