همکاری سایپا با مجموعههای دانشبنیان
رئیس سازمان ملی کارآفرینی گفت: گروه خودروسازی سایپا با همکاری مجموعههای دانش بنیان و استارتاپها میتواند ضمن ارتقاء کیفی محصولات، به سمت افزایش رضایتمندی مشتریانش حرکت کند.
رویداد۲۴ به گزارش سایپانیوز، حسین سِلاح ورزی درباره استفاده از ظرفیت مجموعههای دانش بنیان برای توسعه صنعت خودرو، اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا برای آنکه بتواند در محصولات خود تنوع ایجاد کند و بر کیفیت محصولات بیفزاید، همکاری با مجموعههای دانش بنیان و استارتاپها را آغاز کرده است.
وی افزود: سایپا به عنوان یک بنگاه بزرگ صنعتی میتواند تعامل خوب و سازندهای را با مجموعههای دانش بنیان که تولید فکر و ایده میکنند، داشته باشد؛ از این رو ضرورت دارد که تمام بنگاههای صنعتی و تولیدی از توان دانش بنیانها و نخبگان استفاده کنند تا در شرایط تحریمی صورت گرفته بهتر بتوان از معضلات عبور کرد و به سمت بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو رفت.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران که چندی پیش از مرکز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد، گفت: به عنوان یک شهروند خوشحال و امیدوار شدم که در مرکز تحقیقات سایپا اتفاقهای خوبی در حال انجام است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.
رئیس سازمان ملی کارآفرینی اظهار داشت: سایپا در زمینه طراحی و آماده سازی محصولات جدید با کیفیت، گامهای خوبی برداشته است به گونهای که در آیندهای نزدیک مردم شاهد ورود خودروهای جدید به سطح بازار خواهند بود؛ به طور قطع با اطلاع رسانی این دستاوردها، مردم هم با خبر خواهند شد که این مجموعه چه اقداماتی را برای پیشرفت صنعت خودرو انجام داده است.
وی تصریح کرد: با ورود محصولات جدید سایپا، سبد عرضه خودرو در کشور متنوع خواهد شد، اما برای اینکه چنین امری مستمر باشد و با سرعت فیس لیفتهای جدید خودرویی وارد بازار شود میتوان به دانش بنیانها و جامعه دانشگاهی کشور تکیه کرد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برای اینکه بتوان بازار خودرو را کنترل کرد باید سطح عرضه خودرو در بازار را افزایش داد، این مهم زمانی به دست میآید که محصولات جدید و با کیفیت روانه بازار مصرف شود.
بیشتر بخوانید: ايجاد نخستين «كميته همكاریهای مشترك با مجموعههای دانشبنيان» در صنعت خودرو
نائب رئیس اتاق ایران ادامه داد: شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، کاهش درآمدهای نفتی و سایر موارد باعث شد که در سالهای اخیر کاهش ارزش پول ملی کشورمان رخ دهد و به همین جهت مردم با تورم و گرانی کالاها مواجه شدند، از این رو خیلی از افراد برای حفظ ارزش پول خود سراغ بازار خودرو رفتند و همین امر سبب شد عرضه و تقاضای خودرو دچار مشکل شود و در پی آن قیمتها سیر صعودی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: گروه خودروسازی سایپا برای همکاری با مجموعههای دانش بنیان اعلام آمادگی کرده است، بدین جهت در قالب بهم رسانی استارتاپها با کسب و کارهای نوین که در حوزه نوآوری و فناوری صنعت خودرو فعالیت دارند میتوان به دستاوردهای خوبی دست یافت؛ تحقق چنین امری مصداق بارز تبدیل تحریم به فرصت است.
وی در پاسخ به این سوال که چهره مخدوش شده صنعت خودرو را چگونه میتوان در بین مردم تغییر داد به گونهای که همه بدانند این صنعت میخواهد در مسیر رشد قرار گیرد، تصریح کرد: سیاست گذاریهای نادرست، وعدههای تحقق نیافته، عدم ایفای تعهدات و موارد دیگر باعث شد که تصویر درستی از صنعت خودرو در بین مردم شکل نگیرد و حتی خیلی از مشکلات و چالشها تبدیل به شوخی و جوک شود، لذا به نظر میرسد با اطلاع رسانی فعالیتهای جدید سایپا میتوان به مردم اطمینان داد که صنعت خودرو به ویژه گروه خودروسازی سایپا در حال پوست اندازی است.
وی افزود: سایپا به عنوان یک بنگاه بزرگ صنعتی میتواند تعامل خوب و سازندهای را با مجموعههای دانش بنیان که تولید فکر و ایده میکنند، داشته باشد؛ از این رو ضرورت دارد که تمام بنگاههای صنعتی و تولیدی از توان دانش بنیانها و نخبگان استفاده کنند تا در شرایط تحریمی صورت گرفته بهتر بتوان از معضلات عبور کرد و به سمت بومی سازی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو رفت.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران که چندی پیش از مرکز تحقیقات گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد، گفت: به عنوان یک شهروند خوشحال و امیدوار شدم که در مرکز تحقیقات سایپا اتفاقهای خوبی در حال انجام است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.
رئیس سازمان ملی کارآفرینی اظهار داشت: سایپا در زمینه طراحی و آماده سازی محصولات جدید با کیفیت، گامهای خوبی برداشته است به گونهای که در آیندهای نزدیک مردم شاهد ورود خودروهای جدید به سطح بازار خواهند بود؛ به طور قطع با اطلاع رسانی این دستاوردها، مردم هم با خبر خواهند شد که این مجموعه چه اقداماتی را برای پیشرفت صنعت خودرو انجام داده است.
وی تصریح کرد: با ورود محصولات جدید سایپا، سبد عرضه خودرو در کشور متنوع خواهد شد، اما برای اینکه چنین امری مستمر باشد و با سرعت فیس لیفتهای جدید خودرویی وارد بازار شود میتوان به دانش بنیانها و جامعه دانشگاهی کشور تکیه کرد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برای اینکه بتوان بازار خودرو را کنترل کرد باید سطح عرضه خودرو در بازار را افزایش داد، این مهم زمانی به دست میآید که محصولات جدید و با کیفیت روانه بازار مصرف شود.
بیشتر بخوانید: ايجاد نخستين «كميته همكاریهای مشترك با مجموعههای دانشبنيان» در صنعت خودرو
نائب رئیس اتاق ایران ادامه داد: شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، کاهش درآمدهای نفتی و سایر موارد باعث شد که در سالهای اخیر کاهش ارزش پول ملی کشورمان رخ دهد و به همین جهت مردم با تورم و گرانی کالاها مواجه شدند، از این رو خیلی از افراد برای حفظ ارزش پول خود سراغ بازار خودرو رفتند و همین امر سبب شد عرضه و تقاضای خودرو دچار مشکل شود و در پی آن قیمتها سیر صعودی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: گروه خودروسازی سایپا برای همکاری با مجموعههای دانش بنیان اعلام آمادگی کرده است، بدین جهت در قالب بهم رسانی استارتاپها با کسب و کارهای نوین که در حوزه نوآوری و فناوری صنعت خودرو فعالیت دارند میتوان به دستاوردهای خوبی دست یافت؛ تحقق چنین امری مصداق بارز تبدیل تحریم به فرصت است.
وی در پاسخ به این سوال که چهره مخدوش شده صنعت خودرو را چگونه میتوان در بین مردم تغییر داد به گونهای که همه بدانند این صنعت میخواهد در مسیر رشد قرار گیرد، تصریح کرد: سیاست گذاریهای نادرست، وعدههای تحقق نیافته، عدم ایفای تعهدات و موارد دیگر باعث شد که تصویر درستی از صنعت خودرو در بین مردم شکل نگیرد و حتی خیلی از مشکلات و چالشها تبدیل به شوخی و جوک شود، لذا به نظر میرسد با اطلاع رسانی فعالیتهای جدید سایپا میتوان به مردم اطمینان داد که صنعت خودرو به ویژه گروه خودروسازی سایپا در حال پوست اندازی است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط