تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۷ فروردين ۱۴۰۲

مشخصات و قیمت گوشی Xiaomi Redmi 9

در این گزارش به بررسی مشخصات و قیمت گوشی Xiaomi Redmi 9 خواهیم پرداخت.

بررسی مشخصات و قیمت گوشی Xiaomi Redmi 9

رویداد۲۴  حسین  فلاحی: شیائومی ردمی نوت 9 یک گوشی 200 پوندی است که دارای عمر باتری فوق‌العاده، نمایشگر بزرگ +FHD و دوربینی غیر معمول مناسب است. اگرچه ردمی نوت 9 جذاب‌ترین طراحی را ندارد اما با بدنه تمام پلاستیکی و ابعاد نسبتاً سنگین، استفاده ازآن به اندازه کافی آسان است. در جایی که واقعاً اهمیت دارد، در جلوی تلفن، از مزایای حاشیه‌های نازک و یک بریدگی سوراخ‌دار مرتب بهره می‌برید.

صفحه نمایش 6.53 اینچی LCD است که بسیار روشن است و با توجه به وضوح FHD+، بسیار واضح است. بله این یک OLED نیست، اما به یاد داشته باشید که ما در اینجا در مورد یک تلفن زیر 200 پوند صحبت می کنیم. اگر صادق باشیم، عملکرد پردازنده کمی ضعیف است، زیرا یک پردازنده ارزان قیمت MediaTek Helio G85 است که همیشه روان ترین تجربه را ارائه نمی دهد. با این حال، می تواند جدیدترین بازی ها را به خوبی اجرا کند.

اگر از عملکرد خوب Redmi Note 9 کمی ناامید شده اید باید بدانید که دوربین آن بسیار راضی کننده است.  سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی آن عکس‌های واقعا مناسبی را در نور خوب می‌گیرد. شیائومی با جدیدترین پوسته اندرویدی خود، MIUI 12، که به صورت یک به‌روزرسانی مستقیماً در دسترس است، قدم‌هایی رو به جلو برداشته است. این رابط کاربری واضح‌تر، انعطاف‌پذیرتر و زیباتر از قبل است.

در مجموع، این یکی دیگر از تلفن های خوب شیائومی با قیمت مناسب است. اگر اولویت‌های شما برای یک گوشی جدید شامل عمر باتری عالی و دوربین مناسب است و نمی‌خواهید بیش از 200 پوند برای این امتیازها بپردازید، انتخاب‌های بهتری نسبت به Redmi Note 9 وجود ندارد.

طراحی گوشی Redmi Note 9

  • گوریلا گلس 5 جلو، بدنه تمام پلاستیکی
  • سنسور اثر انگشت در پشت
  • 162.3 x 77.2 x 8.9 میلی‌متر، 199 گرم

وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، Redmi Note 9 در انتهای طیف «پلاستیک کاربردی» قرار دارد. در اینجا چیزی فلزی وجود ندارد و تنها شیشه ای که می توانید پیدا کنید پنل Gorilla Glass 5 است که جلوی آن را می پوشاند. البته نباید انتظار مواد درجه یک در رده قیمتی زیر 200 پوند را داشته باشید.

این یک گوشی نسبتاً بزرگ نسبت به قیمت است. نسبتاً بلند با 162.3 میلی متر، به ویژه ضخامت در 8.9 میلی متر، و واقعاً بسیار سنگین در 199 گرم است. ا

شیائومی از استفاده از حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش Redmi Note 9 خودداری کرده است، که یک اقدام واضح برای صرفه جویی در هزینه است. 

در قسمت جلویی، ردمی نوت 9 دارای حداقل حاشیه‌ها و دوربین سلفی سوراخ‌دار است که می‌توان آن را با یک گوشی کمی گران‌تر مرتبط کرد. لبه پایینی دارای یک بلندگوی مونو، یک پورت USB-C و یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری است.

صفحه نمایش گوشی Redmi Note 9

  • 6.53 اینچ IPS LCD
  • روشنایی مناسب
  • رنگ های خوب کالیبره شده

قیمت زیر 200 پوندی یک چیز را در مورد صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 9 تضمین می کند: این صفحه نمایش OLED نیست. اما خبر خوب در قالب یک صفحه نمایش LCD بزرگ 6.53 اینچی IPS است که معمولاً 450 نیت روشنایی قابل قبولی دارد. رزولوشن فول اچ‌دی پلاس را نیز ارائه می‌کند. انتخاب حالت صفحه نمایش اشباع رنگ ها را کمی بیشتر می کند، اگرچه این تفاوت به اندازه دستگاه های دارای OLED شیائومی مانند Poco F2 Pro واضح نیست.

دوربین های گوشی Redmi Note 9

  • چهار دوربین عقب: 48 مگاپیکسل اصلی، 8 مگاپیکسل فوق عریض، 2 مگاپیکسل ماکرو، 2 مگاپیکسل عمق
  • ویدیو 1080p 30 فریم بر ثانیه
  • دوربین جلو 13 مگاپیکسلی

ما تمایل داشتیم تا حد زیادی تحت تأثیر فناوری دوربینی که شیائومی در محدوده Redmi Note خود قرار داده است، باشیم. Redmi Note 8T سال گذشته با تنظیمات دوربین چهارگانه تا حد زیادی چشمگیر، بسیار بالاتر از نام خود بود و به نظر می رسد Redmi Note 9 واقعاً بسیار شبیه آن است.

شما در این گوشی، یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی، یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق اختصاصی 2 مگاپیکسلی دریافت خواهید کرد. در اینجا احساس می کنیم که یک رکورد گیر کرده ایم، اما ماکرو 2 مگاپیکسلی واقعاً شایسته فضایی نیست که اشغال می کند، و حسگر عمق نسبتاً اضافی به نظر می رسد.

تا زمانی که نورپردازی خوب باشد، عکس‌های واضح و متعادلی را دریافت خواهید کرد . ما شاهد نشانه‌های عجیب نوردهی بیش از حد بودیم اما به طور کلی، این تلفن با توجه به قیمتش، سناریوهای محدوده دینامیکی بالا را به‌خوبی مدیریت کرد. سنسور 8 مگاپیکسلی زاویه فوق عریض به خوبی با دوربین اصلی مطابقت دارد.

همانطور که گفته شد Redmi Note 9 به خوبی از پس سناریوهای بسیار کم نور یا شبانه بر نمی‌آید و این همان جایی است که ماهیت بودجه آن واقعاً نشان داده می شود. در اینجا یک حالت شب اختصاصی وجود دارد که این عکس‌ها را به میزان قابل توجهی روشن می‌کند.

فیلمبرداری با استاندارد ردمی نوت 8 تی شیائومی مطابقت ندارد و تنها 1080p 30 فریم در ثانیه به جای 4K 30 فریم بر ثانیه/1080p 60 فریم در ثانیه نسخه قبلی خود ارائه می شود. همچنین یک دوربین جلوی 13 مگاپیکسلی نیز در اینجا وجود دارد که پس از تنظیم مجدد برای سلفی مناسب است.

مشخصات و عملکرد گوشی Redmi Note 9

  • سی پی یو مدیاتک هلیو جی 85 غیر استاندارد
  • 4 گیگابایت رم
  • به روز رسانی MIUI 12 بهبودهایی را ایجاد می کند

شیائومی ردمی نوت 9 عملکرد خاصی ندارد. شما پردازنده اسنپدراگون 665 را که رقبای کلیدی مانند Moto G8 یا حتی Redmi Note 8T سال گذشته دریافت می‌کنند، دریافت نمی‌کنید. در عوض، این گوشی به مدیاتک ارزان‌تر Helio G85 مجهز شده است.  در هنگام کار متوجه تاخیرهای کوچک اما نسبتاً مکرر هنگام پیمایش بین صفحه‌های اصلی، حرکت بین منوها و باز کردن قفل Redmi Note 9 شدیم.

بازی The Gardens Between به طور معقولی روان اجرا می شود، این کار را با تاخیر عجیب و کاهش شدید جلوه های بصری انجام می دهد. انتخاب ظرفیت‌های ذخیره‌سازی داخلی در 64 یا 128 گیگابایت کافی است. 

در حالی که شیائومی ردمی نوت 9 با اندروید 10 با رابط کاربری MIUI 11 عرضه می‌شود، متوجه شدیم که به‌روزرسانی MIUI 12 از همان ابتدا در دسترس است.

 MIUI 12 فاصله‌گذاری و شکل‌دهی آیکون‌های خود را افزایش داده است. البته هنوز با بهترین پوسته اندروید فاصله زیادی دارد و به سطح شفافیت و لطافت OxygenOS نزدیک نشده است. Bloatware نیز با یک مرورگر وب اضافی، یک برنامه یادداشت سفارشی، برنامه تم های معمولی شیائومی و پوشه ای پر شده با حداقل 12 برنامه از پیش نصب شده شخص ثالث در دسترس است.

باتری گوشی Redmi Note 9

  • پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی

شیائومی ردمی نوت 9 دارای باتری 5020 میلی آمپر ساعتی است. این در یک گوشی رده بالا با صفحه نمایش 4K 120 هرتزی بسیار بزرگ در نظر گرفته می شود، چه رسد به یک تلفن ارزان قیمت با سخت افزار بسیار کمتر.

با این حال، اندازه در مورد عمر باتری همه چیز نیست. اگر می خواهید استقامت مناسبی داشته باشید، هوشمندی نرم افزار نیز ضروری است. وقتی به سرویس‌های استریم دسترسی پیدا می‌کنید، شیائومی ردمی نوت 9 استقامت خوبی دارد. ما یک ساعت برنامه نتفلیکس را با روشنایی صفحه نمایش 50 درصدی تماشا کردیم و 7 درصد از شارژ آن کم شد؛ نتیجه خوب، اما نه خیلی خوب.

همچنین قابل توجه است که Redmi Note 9 از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می کند. این سریعترین استاندارد موجود در بازار نیست، اما همچنان یک مورد قابل توجه است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما