تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۲

بهترین بازی‌های PS4

بازی‌های PS۴ یک ویژگی مثبت دارند و آن هم این است که به لطف قابلیت بکوارد،  می‌توانید روی PS۵ هم به تجربه آن‌ها بپردازید که طبیعتا با قدرت گرافیکی و پیشرفت‌های بصری همراه است.

بهترین بازی‌های PS4

رویداد۲۴ مریم آیتی: کنسول نسل هشتم سونی یعنی پلی استیشن 4 یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین دستگاه‌های مخصوص بازی جهان محسوب می‌شود. با وجود اینکه نسل بعدی آن، یعنی پلی استیشن 5 وارد بازار شده است، اما بسیاری از بازیکنان همچنان کاربر PS4 هستند و البته بسیاری از بازی‌ها نیز همچنان برای آن منتشر می‌شوند.

بازی های PS4 یک ویژگی مثبت دارند و آن هم این است که به لطف قابلیت بکوارد، می‌توانید روی PS5 هم به تجربه آن‌ها بپردازید که طبیعتا با قدرت گرافیکی و پیشرفت‌های بصری همراه است.

بهترین بازی The Last of Us Part 2

فرقی ندارد که PS3 داشته‌اید، PS4  دارید یا حتی می‌خواهید PS5 بخرید. یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن در ۱۰ سال اخیر بدون شک بازی The Last of Us ساخته استودیو ناتی داگ است. موفقیت لست آو آس باعث شد تا دنباله بازی در پارت دوم خیلی زود وارد مرحله ساخت شود و بازی بالاخره سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

از همه این‌ها که بگذریم، لست آو آس پارت 2 نه فقط برای بازی‌های پلی‌استیشن بلکه برای صنعت بازی یک قدم جسورانه و یک استاندارد قصه‌گویی محسوب می‌شود. اگر PS4 دارید و هنوز لست آو آس را بازی نکرده‌اید، حتما به این دو بازی  PS4یک شانس خوب بدهید چراکه با یکی از بهترین بازی‌های دوران روبرو هستید.

بازی God of War

مجموعه گاد آو وار یکی از بزرگترین نام‌های استودیوهای جهانی پلی‌استیشن است و خیلی‌ها را برای اولین بار با یکی از بهترین قهرمان‌های پلی‌استیشن یعنی کریتوس و پسرش اترئوس آشنا کرد. کریتوس در این نسخه گذشته تاریک و نسل‌کشی خدایان یونان را پشت سر گذاشته و به طرز عجیبی از پایان گاد آو وار 3 زنده بیرون آمده است.

خدای جنگ در این نسخه حالا یک پسر کوچک به نام اترئوس دارد و باید خاکسترهای جسد همسرش را در بالاترین نقطه یک کوه به یادگار بسپارد تا به وصیت او عمل کند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا سر و کله یک غریبه جلوی در خانه کریتوس پیدا می‌شود و این ماجرا با ملاقات شخصیت‌ها جدیدی در طی داستان ادامه پیدا می‌کند. گاد آو وار یکی از لذت‌بخش‌ترین سیستم‌های مبارزات را در بین تمام بازی‌های هک اند اسلش دارد و این را مدیون تبر لوایتان یا سلاح جدید کریتوس و زاویه دوربین جدیدی است که ما را یاد داستان پدر و فرزندانه دیگری یعنی لست آو آس هم می‌اندازد.

بهترین بازی‌های PS4

بازی Horizon: Zero Dawn

یک بازی تک‌نفره داستانی نقش‌آفرینی در دنیایی پساخرالزمانی است. این بازی داستان دختری به نام Aloy را در دنیایی تعریف می‌کند که هوش مصنوعی و ربات‌ها دنیا را فتح کرده و طبیعت دوباره به بشریت غلبه کرده است.


بیشتر بخوانید: بهترین بازی‌های PS5


بازی Red Dead Redemption 2

این بازی از آن بازی‌هایی است که هنوز هم خیلی از بازی‌های جدید در مقایسه با آن جلوه‌های گرافیکی ضعیف‌تری روی کنسول‌های نسل نهم دارند. اگر دنبال بازی‌ای می‌گردید که صدها ساعت محتوای مفید آفلاین و آنلاین داشته باشد و از همه مهمتر یک شبیه‌ساز کابوی واقعی باشد، این بازی پیشنهاد ما به شماست. قصه رستگاری آرتور مورگان در کنار شخصیت‌هایی مثل داچ، جان مارستن و گنگ ون درلیند، یکی از بهترین وسترن‌ها در هر مدیایی است.

به گزارش رویداد۲۴ یک عنوان کامل و همه‌جانبه که نقشه و دنیای فوق‌العاده عظیم و گسترده را در یک دنیایی وسترن فوق‌العاده جذاب، به بازیکنان ارائه می‌کند. راکستار همچنین برای این دنیا، داستان فوق‌العاده‌ای نوشته که با یک شخصیت فوق‌العاده دوست‌داشتنی به نام آرتور مورگان باید مأموریت‌های آن را انجام دهید.

بازی Marvel’s Spider-Man

مهم نیست گیمر باشید یا نه؛ بازی اسپایدرمن PS4 یکی از آن بازی‌هایی است که برای گیمر و غیرگیمر از هر سنی جذاب است. قهرمان عنکبوتی استودیو مارول حالا بیشتر از دو دهه است که یکی از دارایی‌های سونی محسوب می‌شود. بازی اسپایدرمن به جرئت کامل‌ترین تجربه از بازی‌های اسپایدرمن است و تمام موارد لازم مثل ویلن‌های قوی، دنیای باز و گیم‌پلی جذاب را در یک پکیج فراهم آورده است. خلاصه بازی کردن در نقش اسپایدرمن هیچ وقت تا این اندازه جذاب نبوده است.

بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

با این که قصه کونامی و هیدئو کوجیما ضربه بزرگی را به پایان‌بندی این مجموعه زد، متال گیر سالید 5 هنوز هم یک تجربه تکرارنشدنی از جادوی کوجیمایی است. به جز صدای کیفر ساترلند، موسیقی دهه هشتادی فوق‌العاده و قصه بی‌نظیر، فنتوم پین همچنین یکی از بهترین بازی‌های جهان باز با آزادی عمل فوق‌العاده زیاد و تکرارپذیری بالاست.

این بازی مجموعه بسیار زیادی از سلاح‌ها، وسایل نقلیه، ابزارها و همراهان هوش مصنوعی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا مأموریت‌های خود را به شیوه‌های خلاقه‌ای پیش ببرند.

بهترین بازی‌های PS4

بازی The Witcher 3: Wild Hunt

این بازی قصه گرگ سفید یا گرالت از ریویا را به یک سرانجام درست می‌رساند. ماجرای گشتن دنبال دخترش سیری و همراه شدن با شخصیت‌هایی مثل دنلیون، تریس و عشق قدیمی‌اش ینفر، تنها بخشی از قصه پر فراز و نشیب آن است. این بازی یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های قرن بیست و یکم و یکی از پرافتخارترین بازی‌های تاریخ است که سال ۲۰۱۵ موفق شد تا جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کند.

در بازی The Witcher 3 علاوه بر انسان‌ها، هیولاهای مختلفی نیز وجود دارند و شما به‌عنوان یک ویچر، راه‌ و ‌روش مبارزه با آن‌ها و نابود کردنشان را به‌خوبی یاد دارید. با این حال، در طول بازی هم باید تجربیات زیادی کسب کنید تا بتوانید هیولاهای مختلف را شکست دهید.

به عنوان مثال اگر یک تاجر را در مسیر خود از دست چندین راهزن نجات دهید، ممکن است چند ساعت بعد دوباره با او مواجه شوید و به شما پاداشی ارائه کند. علاوه بر این، جهان بازی نیز بسیار زنده به نظر می‌رسد و می‌تواند امکانات مختلفی را در آن انجام دهید.

بازی Bloodborne

این ساخته گوتیک و تاریک استودیو فرام سافتور یکی از عجیب و غریب‌ترین قصه‌ها را دارد. حذف شدن سپر از این بازی و جایگزینی اسلحه که حالا به بازیکن‌ها اجازه ضدحمله را می‌داد، یکی از مهمترین تغییرات سیستم مبارزات بلادبورن بود. فراتر از تمام این‌ها، بلادبورن یک بازی بی‌نظیر از نظر طراحی محیط و اتمسفر است. یک بازی اکشن ترسناک و بسیار دشوار و سخت است. در این بازی، بارها و بارها با دشمنان مبارزه می‌کنید، کشته می‌شوید و این روند چندین و چندین‌بار تکرار خواهد شد. در هر نقطه از شهر تاریک بازی، با یک نوع جانور عجیب‌و‌غریب مواجه خواهید شد که داستان پیچیده‌ای را پنهان کرده است.

بهترین گنجینه‌ها درون شهر یارنام و جنگل‌ها، دریاچه‌ها و برزخ‌های نهفته در آن است. فقط این بازی به عنوان یکی از بازی های PS4 پرطرفدار در جهان این جسارت را دارد تا یک مکانیک PvP گروهی جذاب را در یک منطقه‌ی اختیاری قرار دهد که برای پیدا کردن آن باید گوشه و کنار بازی را به دقت جست‌وجو کرده و به اشارات معماگونه آن توجه کنید. در مرگ زندگی است و در خون رستگاری! آری این بازی اغراق‌آمیز است، اما برای اثری تا این حد تئاترگونه‌ و نمایشی، تنها اغراق‌آمیز بودن جواب می‌دهد.

Grand Theft Auto V

این بازی پس از ماینکرفت بزرگترین و پرفروش‌ترین بازی صنعت ویدیوگیم محسوب می‌شود و تا امروز بیش از ۱۶۰ میلیون نسخه روی پلتفرم‌های مختلف فروش داشته است. در این نسخه راکستار موارد مختلفی را به بازی اضافه کرد. از حالت اول شخص گرفته تا تجربه GTA Online که در این نسخه خیلی کامل‌تر شده بود و البته صدها ساعت محتوای آنلاین و آفلاین که دستخوش تغییرات مختلفی شده است.


بازی Uncharted 4: A Thief’s End

موفقیت این بازی نه فقط در کارگردانی و قصه فوق‌العاده‌اش، بلکه در دقت فوق‌العاده به جزئیاتش است. نیتن دریک در آخرین ماجراجویی خودش در میان‌سالی، حالا سطح جدیدی از اکشنِ فیلم‌های مایکل بی و ست‌پیس‌های شلوغ را کنار یار قدیمی‌اش سالی و برادرش یعنی سم تجربه می‌کند. فراتر از تمام این‌ها، یک قصه فوق‌العاده شخصی و زیبا از یک دزد گنجینه است. دزدی که قصه‌اش برای چهارمین نسخه هم جذابیت‌های خاصی دارد و شایسته یک جایگاه در لیست بازی‌های  PS4برتر است.

نیتن دریک، شخصیت اصلی چهار بازی Uncharted به‌خوبی توانست تا خودش را به‌عنوان یکی از بهترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی معرفی کند.

بازی Ghost of Tsushima

این بازی بی‌شباهت به اساسینز کرید نیست، اما در چند زمینه، کار حتی تمیزتر و بهتری را نسبت به اساسینز کرید انجام می‌دهد. قصه این بازی جدید درباره حمله‌ای است که به یکی از جزیره‌های کوچک در ژاپن می‌شود و قهرمان قصه یعنی جین ساکای را وارد یک ماجراجویی عجیب و غریب می‌کند.

بازی همچنین یک مود سیاه و سفید به نام کوروساوا هم دارد که ادای احترامی به فیلم‌های آکیرا کوروساواست.

بازیکنان در این بازی نقش «جین ساکای» را برعهده خواهند داشت؛ یک سامورایی که در طول حملات قرن سیزدهم مغول‌ها به ژاپن، با مغول‌ها مبارزه می‌کند. با این وجود، نکته قابل‌توجه این بازی در مقایسه با سایر بازی‌های ماجراجویی جهان باز، شمشیر‌بازی فوق‌العاده آن است. در واقع مبارزات در این بازی حرف اول را می‌زنند و می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های بسیار زیادی، دشمنان خود را نابود کنید.

بهترین بازی‌های PS4

بازی Dreams

این بازی انحصاری قوه تخیل شما را به چالش می‌کشد و از شما می‌خواهد تا با استفاده از هنر و ابزارهایی که بازی در اختیارتان قرار می‌دهد، اجسام و سازه‌های مختلفی را طراحی کنید و بسازید. این امکان را فراهم می‌کند تا بازیکن‌ها با استفاده از ابزارهای مختلف هر چیزی را بسازند و به ریزترین جزئیات هم توجه داشته باشند. در ادامه می‌توانید حتی ساخته‌های خود را با دیگر بازیکن‌های این بازی هم به اشتراک بگذارید.

بازی Until Dawn

این بازی یک اثر ترسناک روان‌شناختی است که ما را یاد بازی‌های دیوید کیج و استودیو کوانتیک دریم می‌اندازد. تماما از انتخاب‌های بازیکن تاثیر می‌گیرد و روند قصه را تغییر می‌دهد. اگر به بازی‌های تل تیل یا آثاری مثل هوی رین و دیترویت علاقه دارید، این بازی را از دست ندهید.

بازی Nier: Automata

این بازی داستان چند اندروید را در دنیایی گوتیک و پساخرالزمانی روایت می‌کند و با مفاهیمی از فلسفه، انسان‌شانسی و ادبیات همراه است. اتوماتا قصه به شدت زیبایی دارد و یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن را می‌توان چندسبکی بودن بازی دانست. علاوه بر این که با یک بازی اکشن هک اند اسلش روبرو هستیم.

این بازی هیجان‌انگیزترین بازی یوکو تارو تا به امروز است. سیستم مبارزات بعد از روند طولانی و کندی که نیاز است تا فراگرفته شود، ناگهان قابل درک و جذاب می‌شود و نتیجه‌ی آن یک رقص ماهرانه است که رقاص در آن، ضربات دسته‌ای دشمنان را جاخالی می‌دهد. علاوه براین، در این سفرِ چندپایانه، اکتشافات و سورپرایزهای بسیاری چاشنی داستان و گیم پلی بازی می‌شوند. این بازی یک سفر پرمحتوا و غالبا به وجد آورنده است.

بازی Resident Evil Village

این بازی با این نسخه دشمنان جدیدی را معرفی می‌کند و ما را به دهکده‌ای در اروپا می‌برد تا دختر ایتان وینترز یا شخصیت اصلی بازی را پیدا کنیم و پرده از رازی که در این دو نسخه با او همراه بود برداریم. کریس ردفیلد از شخصیت‌های قدیمی مجموعه در این نسخه نقش کلیدی دارد و به طور کلی با یکی از بهترین بازی‌های ترسناک چند سال اخیر روبرو هستیم.

Persona 5 Royal

اگر در کودکی یک بار هم به این فکر کرده‌اید که به مدرسه جادوگری بروید یا در مدرسه یک دانش‌آموز متفاوت با علاقه عجیب و غریب به دنیاهای ساختگی بودید، این بازی برای شماست. با این که پیشنهاد کردن یک نقش‌آفرینی ژاپنی به هر کسی کار راحتی نیست، اما این بازی یکی از آن بازی‌های خاص است که شاید تا سال‌ها شبیه به آن را تجربه نکنید. بازی قصه یک نوجوان را در مدرسه‌ای تعریف می‌کند که محیط و آدم‌های رمزآلودی دارد. اگر به بازی‌های شرقی، انیمه یا به طور کلی عناوین JRPG علاقه دارید، این بازی یکی از بهترین بازی های انحصاری پلی استیشن 4 است.

یک بازی ماجراجویی جذاب که در آن با یک گیم‌پلی نوبتی، روایتی از یک زندگی مدرسه‌ای را تجربه خواهید کرد که همچنین فاسد و تاریک‌ترین نقاط شهر توکیو را شامل می‌شود.

بازی اساساً به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود. در یکی از آن‌ها می‌توانید در شهر کاوش کنید و با مردم آن صحبت داشته باشید و بخش دیگر گیم‌پلی نوبتی است که در آن باید با دشمنان مبارزه کنید و سیاه‌چال‌ها را فتح کنید و به خوبی توانسته تا بین این دو جنبه گیم‌پلی تعادل ایجاد کند.

بازی Gran Turismo 7

این بازی آخرین و جدیدترین نسخه از این مجموعه بازی ماشین سواری انحصاری کنسول پلی استیشن 4 است و به کسانی پیشنهاد می‌شود که می‌خواهند یک بازی ماشین‌سواری واقعی را روی پلی استیشن 4 خود بازی کنند.

بهترین بازی‌های PS4

بازی Assassin’s Creed Valhalla

اگر با بازی‌های این سری آشنایی داشته باشید، در آن‌ها بازیکنان وارد تمدن‌های باستانی مختلفی از جمله مصر و یونان می‌شوند و در آن‌ها با ماجراجویی‌های جذابی مواجه خواهند شد. سبک اکثر بازی‌های این سری اکشن-ماجراجویی، نقش‌آفرینی و البته مخفی‌کاری است.

داستان این بازی در سال 823 میلادی و هم‌زمان با مبارزه وایکینگ‌ها با بریتانیا روایت می‌شود و در آن بازیکنان نقش یک وایکینگ به نام اِیوُر را برعهده دارند. 

اگر بازی‌هایی با قصه‌هایی طولانی را دوست دارید، والهالا همان بازی‌ای است که باید سراغش بروید.

بازی Detroit: Become Human

این بازی قصه را به سال ۲۰۳۸ می‌برد؛ جایی که بشریت حالا مدت‌هاست که تکنولوژی ساخت ربات‌های انسان‌نما یا همان اندرویدها را به دست آورده و به ما نشان می‌دهد که آینده‌ای که اندرویدها در کنار ربات‌ها زندگی می‌کنند چه شکلی است و ماشین‌ها می‌توانند چه احساساتی را تجربه کنند.

بازی Battlefield 1

این بازی همه چیز را به دوران جنگ جهانی اول برده است. علاوه بر بخش چندنفره ۶۴ نفره بی‌نظیری که دارد، یک بخش تک‌نفره جذاب اما کوتاه هم فراهم کرده است تا بازیکنانی که به تجربه قصه‌های جنگ جهانی علاقه دارند را راضی کند.

بازی Days Gone

این بازی در سبک اکشن ادونچر بقاست که شخصیت اصلی آن یک موتورسوار یا بایکر در دنیایی پساخرالزمانی است. یک داستان عاشقانه و هم یک داستان همیشگی از دنیای آلوده‌شده به یک ویروسی است که حالا بازماندگانش باید از آن زنده بیرون بیایند.

بازی Titanfall 2

بخش چندنفره این بازی یکی از بهترین مولتی‌پلیرهای این نسل است. تایتان فال جنگ بین پایلوت‌ها یا خلبان‌های ربات‌های غول‌آسایی به نام تایتان است. هر کدام از این تایتان‌ها یک قدرت منحصر به فرد دارند که می‌توانید از آن در برابر حریف استفاده کنید.

بازی Fallout 4

در این بازی باید پس از نجات از یک فاجعه اتمی، پسرتان را پیدا کنید و در این راه با تهدیدهای مختلفی که شهر بوستون را در معرض خطر قرار می‌دهند سر و کله بزنید.

بازی Rise of the Tomb Raider

مزیت خرید این بازی روی PS4 دسترسی به تمامی محتواهای دانلودی بازی است که آن را به یکی از با ارزش‌ترین عناوین در لیست بازی‌های  PS4تبدیل می‌کند. به جز حالت کوآپ و محتوای Blood Ties، یک اکسپنشن پک به اسم Baba Yaga هم در این نسخه از بازی وجود دارد که ارزش تجربه را دارد.

بهترین بازی‌های PS4

بازی Dishonored 2

قسمت دوم بازی Dishonored یکی از بهترین بازی‌های مخفی‌کاری چند سال اخیر است. چه از نظر طراحی مرحله و چه از نظر آزادی عملی که در اختیار بازیکن قرار می‌دهد، یک سر و گردن بالاتر از بازی اول است. داستان این بازی ۱۵ سال بعد از پایان ماجراهای قسمت اول آغاز می‌شود. در حالی که کوروو یا شخصیت اصلی بازی اول به دختر خودش و ملکه یا امیلی کالدوین کمک کرده تا روی تخت پادشاهی بنشیند، سر و کله یک تهدید جدید پیدا می‌شود که شما را مجبور می‌کند بین امیلی یا کوروو یکی را برای بازی کردن انتخاب کنید و این تهدید را از بین ببرید.

بازی Doom

ریبوت این بازی حس قدرت عجیب و غریبی را به شما می‌دهد و باید روی مریخ دنبال کشتن شیاطین باشید. حس لذتی که کشتن دشمن‌ها به همراه دارد تقریبا در هر بازی دیگری دست‌نیافتنی است. از سلاح‌های بزرگ و قدرتمند گرفته تا قدرت‌های خاصی که با خودش دارد. اگر به شوترهای کلاسیک دهه نودی علاقه دارید، این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی ها است.

بازی Wolfenstein 2: The New Colossus

این بازی یک بار دیگر ما را در نقش بی‌.جی بلزکوویچ آمریکایی در دنیایی قرار می‌دهد که رایش چهارم به قدرت رسیده و تاریخ طور دیگری نوشته شده است. وظیفه اصلی شما در این بازی جمع کردن گروه مقاومت و حمله به قلب نازی است.

بازی Final Fantasy 15

این بازی داستان سفر جاده‌ای چند نوجوان است که ما آن را بازی می‌کنیم. قصه‌ی افسانه‌ای شاهزاده ناکتیس یکی از کامل‌ترین پکیج‌های نقش‌آفرینی چند سال اخیر محسوب می‌شود و چه از نظر قصه و چه از نظر طراحی محیط و شخصیت‌ها، با یکی از بهترین بازی ها روبرو هستیم. یک ترکیب عجیب و غریب از نقش‌آفرینی‌های شرقی با بازی‌ها و قصه‌های غربی است اما هیولاهای بی شاخ و دم و قصه طولانی، از ویژگی‌های فراموش‌نشدنی آن هستند.

بهترین بازی‌های PS4

بازی Death Stranding

این بازی یکی از آخرین بازی‌هایی است که در لاین‌آپ بازی‌های انحصاری پلی استیشن حضور داشت و مفاهیم جالبی مثل قصه پساخرالزمانی، باران‌های تایم‌فال و سواحلی دارد که هر کدام نماد فلسفی خودشان را پیدا می‌کنند. اگر هیچ کدام از این‌ها را هم دوست ندارید، بازیگرهایی مثل نورمن ریداس در نقش سم و مدس میکلسن در نقش کلیف یک دلیل فوق‌العاده برای بازی کردن هستند.

بازی Dark Souls 3

سری بازی‌های دارک سولز طرفداران زیادی دارد و خیلی‌ها آن را به خاطر درجه سختی بالای آن می‌شناسند.

بازی Devil May Cry 5

یکی از بهترین بازی‌های سری «شیطان هم می‌گرید» است که داستان خانواده اسپارداها را ادامه می‌دهد. در این بازی، بازیکنان قبلا می‌توانستند شخصیت مورد علاقه خود را از بین دانته (Dante) و نرو (Nero) انتخاب کنند، اما این‌بار شخصیت جدیدی با نام ویم (V) به بازی اضافه شده است. طبیعتاً وجود شخصیت‌های قابل کنترل مختلف به این معنا است که هرکدام از آن‌ها دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های منحصر‌به‌فرد خود هستند.

بهترین بازی‌های PS4

بازی Elden Ring

یکی از نکاتی که باعث می‌شود از این بازی تحت عنوان یکی از بهترین بازی ها یاد کنیم، جهان باز بسیار گسترده و بزرگ آن است که توسط «جرج آر. آر. مارتین» نویسنده کتاب‌های A Song of Ice and Fire ساخته و طراحی شده است. در دنیای بسیار بزرگ بازی، مکان‌های بسیار زیادی برای کاوش و اسرار بسیار زیادی برای کشف وجود دارد و شما به‌عنوان یک ماجراجو در آن بازی می‌کنید.

این بازی فوق‌العاده دشوار است و باس‌های بازی می‌توانند با یک ضربه شما را نابود کنند. حتی دشمنان معمولی نیز به‌راحتی می‌توانند شخصیت شما را شکست دهند.

بازی Mortal Kombat 11

در این بازی علاوه بر حالت داستانی اصلی و تعداد زیادی محتوای تک‌نفره که به مرور زمان به آن‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد، مبارزات انفرادی و استراتژیکی وجود دارد. برخلاف بازی‌های قبلی، همچنین در این نسخه از سیستم جدیدی برای مبارزات استفاده شده تا برای طرفداران بازی‌های مبارزه‌ای، تجربه‌ای یکنواخت و تکراری شکل نگیرد.

بهترین بازی‌های PS4

بازی Mass Effect: Legendary Edition

برای کسانی که با بازی‌های Mass Effect آشنایی ندارند؛ بازی‌های این سه‌گانه عناوین نقش‌آفرینی علمی ‌تخیلی هستند و در آن بازیکنان نقش یک قهرمان نظامی به نام «فرمانده شپرد» را برعهده می‌گیرند و سپس تیمی از متخصصان انسانی و بیگانگان سراسر کهکشان را استخدام می‌کنند. در این بازی، در مسیر خود با نژادی از موجودات بیگانه روبه‌رو می‌شوید که قصد دارند تمام حیات کهکشان راه شیری را از بین برند و شما باید با آن‌ها مبارزه کنید.

بازی The Outer Worlds

داستان بازی نقش‌آفرینی اول شخص در فضا رخ می‌دهد و بازیکنان در منظومه شمسی Halcyon وارد بازی خواهند شد. با وجود گیم‌پلی پر از اکشن، گزینه‌های بسیار زیاد برای به پایان رساندن مأموریت‌ها و داستانی که وابستگی زیادی به انتخاب بازیکنان دارد وجود دارد.

چیزی که باعث تمایز این بازی میشود سیستم شخصی‌سازی آن است و می‌توانید با وجود آن، شخصیت خود را به هر روشی که دوست دارید تقویت کنید. همچنین مهارت‌ها و امتیازات مختلف بسیار زیادی در آن وجود دارند.

بازی Overwatch

یکی از نکات مثبت بازی، وجود شخصیت‌های بسیار متفاوتی است تا بازیکنان اطمینان داشته باشند که شخصیت موردعلاقه خود را پیدا می‌کنند. همچنین نقشه‌های بازی بزرگ هستند و هر کدام از آن‌ها هدف متفاوتی به بازیکنان ارائه می‌کند.

بازی Ratchet & Clank

این بازی روان‌ترین، زیبا‌ترین و بهترین تجربه در بین بازی‌های این فرنچایز محسوب می‌شود و سطح فوق‌العاده از جزئیات را به نمایش می‌گذارد و همچنین گیم‌پلی و داستان بسیار جذابی دارد.

بازی The Last Guardian

در این بازی، بازیکنان نقش کودکی را برعهده خواهند داشت که با یک موجود افسانه‌ای با نام تریکو Trico آشنا می‌شود و تمام داستان بازی حول محور ماجراهای این دو سپری می‌شود. در طول بازی متوجه خواهید شد که تریکو یک موجود با احساس است و علاوه بر محافظت از او در برابر دشمنان، باید همچنین توجه ویژه‌ای به او و حالاتش داشته باشید.

جزئیات گرافیکی، دنیای بسیار زیبا و گسترده و معماهای بسیار جذابی در این بازی وجود دارد.

بازی Control

یک بازی اکشن ماجراجویی به سبک سوم شخص است. در بازی، بازیکنان نقش «جسی فادن»، جدیدترین مدیر اداره مخفی فدرال (FBC) را ایفا خواهند کرد. سازمانی که قصد دارد فعالیت‌های ماوراء‌الطبیعه را کنترل کند.

بازی Apex Legends

علاوه بر سرعت زیاد، در Apex از شخصیت‌های زیادی استفاده شده که به آن‌ها Legends (افسانه‌ها) گفته می‌شود و تمام آن‌ها دارای مهارت‌ها و توانایی‌های متفاوتی هستند.

با وجود این فهرست عظیم از شخصیت‌های گوناگون، بازیکنان قادر خواهند بود تا به‌طور مداوم، سبک بازی خود را تغییر دهند و این امر جذابیت برنده‌شدن در مسابقات را افزایش می‌دهد.

بازی Yakuza 6: The Song of life

این بازی  نه تنها در سبک خود فرمانروایی می‌کند بلکه جذابیتی که این سری بخاطر آن شناخته می‌شد را دو برابر کرده است. این بازی یک تجربه‌ی شگفت انگیز و خاص از ژاپن مدرن را ارائه می‌دهد. روایت بازی دراماتیک و صمیمانه است و کاراکترهای مهربان بازی (که هر کدام سبک زندگی خاص خود را دارند) داستان زیبایی را رقم می‌زنند.

دنیای این بازی بزرگ و پرمحتوا و لذت‌بخش است، سیستم پویای مبارزات حتی بعد از لت‌وپار کردن پنج هزار دشمن، همچنان هیجان‌انگیز باقی می‌ماند و مهم‌تر از همه، پایان بندی رضایت بخشی را برای این مجموعه‌ی طولانی و یاغی محبوب آن، کازوما کیریو، ارائه می‌دهد.

بازی مانستر هانتر Monster Hunter: World

در این بازی میتوانید در کنار اژدهایان بسیار، بدنبال پایان دادن به مراحلی باشید که از دشواری مراحل بالایی برخوردار هستند و این مورد میتواند شمارا برای ساعات و روز های طولانی سرگرم کند.

بازی Celeste

این بازی سندی است بر وجود بازی‌هایی که داستان متقاعدکننده و طراحی خلاقانه دارند، بطوری که پس از اتمام آن احساس می‌کنید واقعا در همان ماجراجویی که شخصیت اصلی بازی، مدلین، آن را پیش می‌برد حضور داشتید. به راحتی می‌توان با مدلین در نبردهایش، همدلی کرد؛ مشاهده‌ی شکست‌های او واقعا دردآور است و پیروزی‌هایش انسان را به وجد می‌آورد. داستان او بسیار دقیق روایت می‌شود و بسیار زیبا به تصویر کشیده شده است. این داستان عالی با گیم پلی رضایت‌بخش و قدرتمند بازی درمی‌آمیزد و چیزی جز یک شاهکار و یکی از بهترین بازیهای تاریخ پی اس فور را در ذهن‌ها به جای نمی‌گذارد.

معمولاً بازی‌های آفلاین و آنلاین از طرفداران مخصوصی برخوردار هستند که اگر بدنبال بهترین بازی های ps4 آفلاین هستید باید بدانید که این بازی گزینه خوبی برای شما خواهد بود. خط داستانی عالی در کنار شخصیت پردازی بالای بازی سبب شده تا گیمرهای بسیاری بدنبال ایفای نقش در این بازی باشند. بطور کلی می‌توانید با ماجراجویی های جدیدی همراه باشید که نمونه آن در بازی های دیگر کمتر دیده شده است.

بازی  The Last of Us Remastered

داستان مردی به نام «جوئل» است که سعی دارد از دختری به نام «الی» در محیط پساآخرالزمانی آمریکا مراقبت کند؛ جایی که قارچ Cordyceps، انسان‌ها را آلوده کرده است. منابع در این بازی بسیار کمیاب هستند؛ بدین معنا که برای پیدا کردن گلوله باید درون زباله‌ها را هم بگردید و با استفاده از نوار چسب و قیچی، چاقو بسازید تا جلوی حمله انسان‌های آلوده به قارچ را بگیرید. صحنه‌های ترسناک در بازی بی‌رحمانه و بی‌پروا هستند؛ اما با ظرافت خاصی در داستان بکار برده می‌شوند.

 بازی Dark Souls III

بازی قله‌ها و دره‌‌‌‌‌ها، ته دخمه‌ها و بالای دیوار قلعه‌ها است؛ سقوط در مکان‌هایی‌ که نباید آنجا باشیم و فرار از مکان‌هایی‌ که به آنها تعلق نداریم. البته ما در تاریکی می‌جنگیم و به مسیر خود ادامه می‌دهیم تا راه فراری پیدا کنیم. در بین راه چندین دست‌انداز وجود دارد، اما در نهایت بازی ارزش به اتمام رساندن را دارد.

بازی Nioh 2

شما در نقش کاراکتر نیمه انسان و نیمه ماوراءالطبیعه جنگجوی یوکای که در هنرهای سامورایی استاد است ظاهر خواهید شد. در منطقه سنگوکو در قلمروی تاریکی، در مقابل شیاطین مخوفی قرار خواهید گرفت و مبارزات سختی در انتظارتان خواهد بود.

بازی دراگون ایج Dragon Age: Inquisition

این بازی شوق اکتشاف و شور رفاقت را ارائه ‌‌می‌دهد. این بازی ارتباطاتی را میان شما و جهان خود با روش های کوچک و بزرگ ایجاد می‌کند، با چشم‌انداز یک معبد عظیم و یا لبخند یک فرمانده اورلسی که عاشق است.

بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag

در این بازی گستره‌ی کارهایی که می‌توان در دنیا انجام داد واقعا شگفت‌انگیز است، با سطحی از هماهنگی میان اجزای سازنده‌اش که شما را تشویق می‌کند تا تمام کارهایی که می‌شود کرد را امتحان کنید، و داستانی که در تمام طول خود شما را پای بازی نگه می‌دارد.

بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice

این بازی تعریف کردن داستانی با موضوعی بسیار حساس درون یک بازی اکشن/ماجراجویی خوش‌دست و درگیر کننده است. در اصل، داستان در مورد درگیری ذهنی سنوا راجع به کنار آمدن با بیماری‌اش است. در طول این موضوع، او می‌آموزد تا قدرت را درون خودش بیابد، تا تحمل کند و با گذشته‌ی خود آشتی کند و در یک روند ژرف و فیزیکی، ما نیز درگیری‌هایی که او تجربه می‌کند را تجربه می‌کنیم و پس از این تجربیات می‌توانیم بخشی از چیزی که بسیاری از مردم دنیا با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را درک کنیم.

بازی Little Nightmares II

یک بازی ماجراجویی ترسناک معمایی است. در آن یک شخصیت جدید که پسر بچه‌ای به نام Mono است، با شخصیت اصلی بازی قبلی یعنی سیکس (Six  به معنای عدد شش)، به عنوان یک شخصیت تحت کنترل کامپیوتر حضور دارند.

داستان بازی در مورد مونو است که برای بقا در برابر اتفاقات وحشتناک شهر Pale City و کشف اسرار تاریک آن باید با شخصیت شش همکاری کند.

بازی اینساید Inside 

Inside یک بازی زیبا، فراموش نشدنی و یک دنباله‌ی درخور برای بازی Limbo است. معماهای درگیرکننده‌ این بازی هرچند به ندرت سخت هستند، اما داستان بازی را تکمیل می‌کنند. با این حال مهم‌ترین دست‌آورد بازی روش ساخت روایت داستان بازی‌ست. محیط‌های پرجزئیات، داستان جهانی که درون آن سفر می‌کنید را برای شما تعریف می‌کنند. لحظات درون نگرانه که مملو از موسیقی‌های مینیمالیستی و بسیار ساده اما تاثیرگذار هستند. و کارهایی که شما باید برای تکمیل سفرتان انجام دهید شما را مجبور می‌کند تا با مفاهیمی مانند واقعیت گونه‌ی انسان، آزادی و وجود روبرو شوید.

بازی Shadow of the Colossu

در بازی‌های رایانه‌ای، همیشه انگیزه شخصیت اصلی مشخص است. بعضی وقت‌ها آدم بدهای داستان را از بین می‌برید تا نتوانند جهان را نابود کنند، گاهی اوقات می‌خواهید انتقام بگیرید، گاهی نیز سعی می‌کنید تا جان کسی را نجات دهید. در این بازی خیلی چیزها مشخص نیست. داستان بازی با گذر زمان به آرامی اطلاعات را به شما می‌دهد؛ مثلا اینکه شخصیت اصلی واندر (Wander) نام دارد و طبق صحبتی که با یکی از خدایان شرور داشته، او با کشتن 16 کولوسی (غول‌های موجود در بازی) می‌تواند عشق خود را دوباره به حیات برگرداند.

بازی A Plague Tale: Innocence

در کنار نمایش خارق‌العاده موش‌ها و طاعون، این بازی در نهایت یک داستان عاطفی درباره مقاومت در شرایط سخت است. از عنوان بازی هم مشخص است که بازی درباره از دست رفتن معصومیت به قیمت بقا در دنیایی جنگ زده و آلوده است. دارای صحنه‌های احساسی بین یک دختر و برادر کوچکش است که در تلاش برای فرار از دست نیروهای مهاجم در یکی از تاریک‌ترین برهه‌های تاریخی هستند.

در یک داستان عاطفی ولی خشونت آمیز حضور پیدا میکنید که باید حواستان به شخص دیگری باشد که زندگی آن به شما واگذار شده است. نگاهی به چهره معصوم کودک موجود در این بازی نداشته باشید زیرا با او قرار است کشتارهای بسیاری را انجام دهید.

بازی Sekiro: Shadows Die Twice

نحوه ترکیب مبارزات یک به یک با باس‌های دشوار بازی و بخش‌های آرام و مخفی‌کاری سکیرو بسیار عالی است. این بازی معجونی از گیم پلی منحصر به فرد فرام سافتور با اکشن مخفی کاری است. حال در دنیای بیرحم و خشونت آور بازی بدنبال داستانی باشید که علیه شما شکل گرفته است  واگر نتوانید خلاف آن را ثابت کنید با مشکلات بیشتری مواجه خواهید شد.

بازی مترو اکسدس Metro Exodus

داستان روی شما تمرکز دارد و نشان می‌دهد تا چه حد حاضرید برای انجام کار درست، فداکاری کنید. هنوز هم در آن آسیب‌پذیری و ترس پساآخرالزمانی را حس خواهید کرد. در کنار آن، سلاح‌های موثر در نبردهای عالی بازی و بخش‌های مخفی را اضافه کنید. شاید حس مرموز بودن بازی‌های قبلی را اینجا پیدا نکنید، اما این بازی گروهی پرجذبه از دوستان و خانواده را گردهم می‌آورد که حاضرید هر کاری برای آن‌ها انجام دهید.

خشونت بسیار بازی در کشورهای بسیاری سبب شده تا رده بندی سنی بازی بیشتر از آنچیزی به نظر بیاید که ثبت شده است. این بازی با محدودیت سنی 18+ عرضه شده. سبک کشتار این بازی میتواند خشونت شدیدی را در معرض دید قرار دهد و اگر از دوست داران بازی های ترسناک و خشونت آور نیستید به سراغ این بازی نروید که پشیمان خواهید شد.

بازی نید فور اسپید Need for Speed Unbound

این بازی به صورت مسابقه ای بوده که با کنترل ماشین خود می توانید رقبای بسیاری را شکست دهید. جذابیت بالای این بازی سبب خواهد شد تا برای مدت زمان طولانی در آن حضور داشته باشید. استفاده از گرافیک دیدنی و خیره کننده می تواند یکی دیگر از عناصر اصلی بازی به شمار بیاید. نا گفته نماند که این بازی توانسته تا کنون امتیاز بالایی را از منتقدین کسب کند و به عنوان یکی از بهترین بازی های مسابقه سال ۲۰۲۳ شناخته شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان