تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۱۶ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
در رویداد۲۴ بخوانید:

ذکر امام صادق برای پولدار شدن

ذکر و دعا در فرهنگ اسلامی و به ویژه در تعالیم امامان معصوم جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیاری از مردم به این اذکار و دعا‌ها روی می‌آورند تا به برکت آن‌ها، مشکلات زندگی خود را حل کنند.

ذکر امام صادق برای پولدار شدن

رویداد۲۴ هدی کاشانیان: موفقیت در زندگی، دارای ابعاد متعددی است که یکی از این ابعاد، ثروت است. اما با بررسی زندگی روزمره افراد موفق، می‌توان متوجه شد که تمامی این افراد از عادات و اصول خاصی در زندگی پیروی می‌کنند. باور‌های خاصی در زندگی خود دارند و از استفاده تکنیک‌های جذب ثروت غافل نمی‌شوند. اما در این بین برخی از مردم با کمک گرفتن از ذکر و دعا در کنار روش‌های علمی، برای کسب رزق و روزی کمک می‌گیرند. ذکر و دعا در فرهنگ اسلامی و به ویژه در تعالیم امامان معصوم جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیاری از مردم به این اذکار و دعا‌ها روی می‌آورند تا به برکت آن‌ها، مشکلات زندگی خود را حل کنند. یکی از این اذکار، ذکر‌هایی است که از امام صادق (ع) نقل شده است. همراه با این اذکار و دعاها، انجام اعمال نیک و رعایت اصول اخلاقی نیز بسیار مؤثر است. برای پولدار شدن و به دست آوردن رزق و روزی، برخی از این اذکار و توصیه‌ها به شرح زیر هستند:

ذکر‌ها و دعا‌ها برای افزایش رزق و روزی

ذکر یا فتاح

امام صادق (ع) فرموده‌اند: هر کس بعد از نماز صبح و قبل از طلوع آفتاب ۷۰ مرتبه ذکر «یا فتاح» را بگوید، در‌های روزی بر او باز خواهد شد.

ذکر یا رازق

یکی از ذکر‌هایی که برای افزایش روزی توصیه شده است، گفتن ذکر «یا رازق» بعد از نماز‌های یومیه است.

دعای رزق و روزی

قطعاً صالح بودن انسان در جلب رزق و روزی برای خود و حتی برای فرزندانش نقش دارد. یکی از اعمال صالحی که در جذب رزق و روزی بسیار نقش دارد دعا و درخواست از خداست. در این باره روایات فراوانی نقل شده است. یکی از این روایات منسوب به امام صادق (ع) است که شخصی از ایشان درخواست کرد دعایی برای رزق به او بیاموزد. آن حضرت دعایی به او تعلیم داد که به گفته راوی چیزی را موثرتر از آن برای جلب رزق ندیده بود. ایشان فرمود؛ «اللهم ارزقنی من فضلک الواسع الحلال الطیب، رزقا واسعا حلالا طیبا بلاغا للدنیا و الاخرة صبا صبا هنیئا مریئا من غیر کدّ ولامنّ من احد خلقک الا سعة من فضلک الواسع فانک قلت؛ و اسئلوا الله من فضله فمن فضلک أسأل و من عطیتک أسأل و من یدک الملاء أسأل؛» خدایا! از فضل گسترده حلال و پاک خودت، روزی گسترده حلال و گوارا برای دنیا و آخرتم روزی کن، بدون اینکه زحمت زیاد بخواهد و منت بنده‌ای را به دنبال داشته باشد زیرا خودت فرموده‌ای از فضل خدا درخواست کنید، من هم از فضل، بخشش و دست پر تو، حاجت می‌خواهم.

در جایی دیگر از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمودند، این دعا را بعد از نماز‌های واجب بخوانید:

«اللهم ارزقنی رزقاً واسعاً حلالاً طیبا من غیر کد، واستجب دعائی من غیر رد، واعوذ بک من فکة الفقر والدین، اللهم اصلح لی شانی کله و قلبی، واصلح لی فی دینی ودنیای وآخرتی».

نماز جعفر طیار

از امام صادق (ع) روایت شده است که نماز جعفر طیار برای افزایش رزق و روزی و حل مشکلات مالی توصیه می‌شود. این نماز شامل چهار رکعت است و در دو سلام ادا می‌شود. در هر رکعت:

•    بعد از حمد و سوره: ۱۵ بار
•    در رکوع پس از ذکر رکوع: ۱۰ بار
•    هنگام ایستادن از رکوع: ۱۰ بار
•    در سجده اول پس از ذکر سجده: ۱۰ بار
•    هنگام سر برداشتن از سجده اول: ۱۰ بار
•    در سجده دوم پس از ذکر سجده: ۱۰ بار
•    هنگام سر برداشتن از سجده دوم: ۱۰ بار

تسبیجات اربعه «سُبْحَانَ اللهِ، وَ الْحَمْدُ لِلهِ، وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللهُ، وَ اللهُ أَکْبَر» را می‌گوییم، در رکعت دوم نیز بعد از سر برداشتن از سجده دوم و ۱۰ بار گفتن تسبیحات اربعه، تشهد و سلام را می‌گوییم و نماز دوم را نیز به همین شرایط می‌خوانیم.

همچنین مفضل یکی از یاران امام صادق (ع) از سوی ایشان درباره این نماز نقل کرد:‌ ای مفضل هرگاه تو را حاجت ضروری پیش آید نماز جعفر را بخوان و این دعا را قرائت کن و حاجتت را از خداوند بخواه که به خواست خدا برآورده می‌شود و در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه را روزه بدار و، چون روز پنجشنبه به آخر رسد به ۱۰ مسکین، هر مسکینی یک مُدّ طعام صدقه بده؛ و در آغاز روز جمعه غسل کن و به محراب برو و نماز جناب جعفر را بخوان، آنگاه زانو‌ها را برهنه ساز و بر زمین بگذار و بگو:

یَا مَنْ أَظْهَرَ الْجَمِیلَ، وَسَتَرَ الْقَبِیحَ، یَا مَنْ لَمْ یُؤاخِذْ بِالْجَرِیرَةِ، وَلَمْ یَهْتِکِ السِّتْرَ، یَا عَظِیمَ الْعَفْوِ، یَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ، یَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ، یَا بَاسِطَ الْیَدَیْنِ بِالرَّحْمَةِ، یَا صَاحِبَ کُلِّ نَجْوَى، وَمُنْتَهَى کُلِّ شَکْوَى، یَا مُقِیلَ الْعَثَرَاتِ، یَا کَرِیمَ الصَّفْحِ، یَا عَظِیمَ الْمَنِّ، یَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقاقِهَا.

سپس ۱۰ مرتبه بگو 

«یَا رَبَّاهْ یَا رَبَّاهْ یَا رَبَّاهْ»
«یا اللّهُ یا اللّهُ یا اللّهُ»
«یا سیداهُ یا سیداهُ»
«یا مولایاهُ، یا مولایاهُ»
«یَا رَجَاءاهُ»
«یَا غِیَاثَاهُ:
«یَا غَایَةَ رَغْبَتَاهُ»
«یَا رَحْمنُ»
«یَا رَحِیمُ»
«یَا مُعْطِىَ الْخَیْرَاتِ»
«صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ کَثِیراً طَیِّباً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلى أَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ»

ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله»

این ذکر را مکرراً بگویید. امام صادق (ع) فرمودند: هر که بسیار بگوید لا حول و لا قوة الا بالله، خداوند او را از هفتاد بلا نجات می‌دهد که آسان‌ترین آن‌ها فقر است.

چهار ذکر قرآنی از امام صادق (ع)

همه ما با پناه بردن و فریادخواهی و حمایت‌جویی از چهار ذکر قرآنی بهترین پناه دهنده و فریادرس و حامی عالنم یعنی ذات اقدس الله را فرا می‌خوانیم و با توجه به روایت امام صادق (ع) برای دریافت و افزایش رزق و روزی حلال و برطرف‌سازی مشکلات مالی خود از این چهار ذکر قرآنی استفاده می‌کنیم:

•    عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ‏ فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ

•    وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى لا إِلهَ‏ إِلَّا أَنْتَ‏ سُبْحانَکَ‏ إِنِّی‏ کُنْتُ‏ مِنَ‏ الظَّالِمِینَ‏ فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ کَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ‏

•    وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُکِرَ بِهِ کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبادِ فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا فَوَقاهُ اللَّهُ سَیِّئاتِ ما مَکَرُوا

•    وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْیَا وَ زِینَتَهَا کَیْفَ لَا یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ‏ فَإِنِّی سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقِبِهَا إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْکَ مالًا وَ وَلَداً فَعَسى‏ رَبِّی أَنْ یُؤْتِیَنِ خَیْراً مِنْ جَنَّتِکَ‏ وَ عَسَى مُوجِبَةٌ

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دعا ، مذهبی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
1
1
بجای ترویج خرافات و دعا و رمالی ، به اسم ائمه ، مروج کار و فعالیت و سرمایه گذاری و حمایت های دولتی از کار و تلاش مردم باشید .
مازیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
0
0
چه ربطی داره؟ مگر دعا کردن و یاد خدا مانع کار کردنه؟ هر چیزی جای خودش، هم دعا و ذکر خوبه هم کار و‌تلاش
ضمنا اگر بدون دلیل به چیزی نگو خرافات
اگر سند داری رو کن، مثلا بگو من در کتب معتبر گشتم ولی اینها هیچکدام سند نداشت، یا مثلا فلان عالم بزرگ گفته این ذکر بی یند و خرافاته
نظرات شما