تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

خرید و فروش ارز پکس گلد (PAXG) به صورت فوری در صرافی ایرانی

آیا به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و طلا علاقه‌مندید اما از نگهداری فیزیکی طلا نگرانید؟ این مقاله برای شماست. در ادامه راه حلی ارائه می‌دهیم که دغدغه و نگرانی شما را بابت این موضوع از بین خواهد برد، پس ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

خرید و فروش ارز پکس گلد (PAXG) به صورت فوری در صرافی ایرانی

رویداد۲۴ | آیا به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و طلا علاقه‌مندید اما از نگهداری فیزیکی طلا نگرانید؟ این مقاله برای شماست. در ادامه راه حلی ارائه می‌دهیم که دغدغه و نگرانی شما را بابت این موضوع از بین خواهد برد، پس ادامه مطالب را از دست ندهید و با ما همراه باشید.

 پکس گلد (PaxGold) چیست؟

پکس گلد، با نمادPAXG ، یک استیبل کوین است که ارزش آن معادل یک اونس طلا است. این ارز دیجیتال توسط شرکت Paxos Trust در سپتامبر ۲۰۱۹ بر بستر بلاک چین اتریوم و به عنوان یک توکن ERC-20 عرضه شد.

به ازای هر توکن پکس گلد که کاربران خریداری می‌کنند، مقدار معادل طلا در خزانه‌های Brinks نگهداری می‌شود. به دلیل مشکلاتی که طلا از نظر حمل و نقل و تقسیم‌پذیری دارد، معمولاً معاملات آن توسط افراد خاصی انجام می‌شود.

PAXOS با هدف ایجاد یک استیبل کوین با پشتوانه طلا تصمیم گرفت تا سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی و بدون محدودیت طلا را خرید و فروش کنند. همچنین،Paxos   استیبل کوین دیگری به نام Pax Dollar یا USDP  نیز در بازار عرضه کرده است. ارزش فعلی پکس گلد هنگام نگارش این مقاله 2450$ معادل 151 میلیون تومان است.

 نحوه کارکرد پکس گلد

هر توکن پکس گلد معادل یک اونس طلای خالص در خزانه‌های لندن است. تراکنش‌های پکس گلد بر روی شبکه اتریوم انجام می‌شود و کاربران نیازی به پرداخت هزینه‌های نگهداری و حمل و نقل طلا ندارند. هر توکن پکس گلد دارای شماره سریال منحصر به فردی است که با شمش‌های طلا مطابقت دارد.

کاربران می‌توانند توکن‌ها را به پول فیات، ارزهای دیجیتال یا شمش‌های طلا تبدیل کنند. پکس گلد بر روی بلاک چین اتریوم با مدل اثبات کار (PoW) اجرا می‌شود و تحت نظارت SEC است. تاکنون حدود ۳۳۲,۳۳۵ توکن PAXG در گردش است و ارزش بازار آن حدود ۶۲۱ میلیون دلار است.

 

 ویژگی‌های برجسته پکس گلد

پکس‌ گلد نیز مانند سایر تکنولوژی ها دارای ویژگی‌ها و نیز معایبی است که در زیر به این موارد اشاره کرده‌ایم:

  1. دسترسی آسان به طلا بدون نیاز به نگهداری فیزیکی

  2. خرید و فروش طلا به صورت غیرمستقیم و بدون محدودیت

  3. هر توکن PAXG معادل یک اونس طلای تراوا (حدود ۳۱.۵ گرم)

  4. تحت نظارت سازمان خدمات مالی نیویورک (NYSDFS)

  5. ممیزی ماهانه ذخایر طلای کاربران

  6. امنیت و پشتوانه طلای فیزیکی

  7. سهولت در معامله

  8. تقسیم‌پذیری تا ۱۸ رقم اعشار

  9. شفافیت در گزارش‌های حسابرسی و ذخایر طلا

 معایب پکس گلد

خرید این ارز دیجیتال معایبی هم می‌تواند داشته باشد.

  1. ریسک نوسانات بازار طلا
  2. پذیرش محدود در بازار

  3. وابستگی به شرکت Paxos

  4. ریسک های مربوط به بازار رمزارزها

 کاربردهای پکس گلد

پکس گلد دارای کاربردهای متعددی از جمله موارد زیر است:

  1. سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی‌ها: خرید PAXGبه عنوان یک دارایی باثبات و امن، گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

  2. تنوع‌بخشی به پرتفوی: با خرید PAXG افزودن به سبد سرمایه‌گذاری، می‌توان ریسک را کاهش داد.

  3. پرداخت‌های بین‌المللی: پکس گلد می‌تواند برای انجام پرداخت‌های بین‌المللی با سرعت و هزینه کمتر نسبت به روش‌های سنتی استفاده شود.

  4. پوشش ریسک نوسانات ارزی: با تبدیل بخشی از دارایی به پکس گلد، می‌توان در برابر نوسانات نرخ ارز محافظت کرد.

  5. کاربرد در قراردادهای هوشمند: پکس گلد به عنوان وثیقه یا پرداخت در قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم قابل استفاده است.

 خرید و فروش پکس گلد

خرید و فروش پکس گلد با روش‌های زیر امکان‌پذیر است:

·         خرید پکس گلد در صرافی ایرانی

برخی از صرافی‌های ایرانی از پکس گلد پشتیبانی می‌کنند. برای خرید و فروش پکس گلد از این صرافی‌ها، احراز هویت الزامی است، اما فرآیند ثبت‌نام و خرید در این صرافی‌ها بسیار ساده‌تر از صرافی‌های خارجی است. مزیت اصلی این صرافی‌ها امکان خرید پکس گلد با ریال است.

ما صرافی ایرانی و دانش‌بنیان اکسکوینو را برای خرید پکس‌گلد و سایر رمزارزهای متنوع به عنوان یکی از امن‌‍‌ترین و با سابقه‌ترین صرافی‌های ایرانی پیشنهاد می‌کنیم. اکسکوینو، یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران، از سال ۱۳۹۶ خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانندپکس‌گلد، بیت‌کوین و اتریوم را با کمترین کارمزد و امنیت بالا ارائه می‌دهد.

این صرافی با ویژگی‌هایی مانند معاملات همتا به همتا، کیف پول اپلیکیشنی، خدمات استیکینگ و پشتیبانی ۲۴ ساعته، همچنین امکان معاملات فوری و امن در اکسکوینو مارکت، کاربران ایرانی را در فضایی حرفه‌ای و امن همراهی می‌کند. امنیت بالای این پلتفرم با استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای تضمین شده است.

·         خرید پکس گلد صرافی‌های خارجی

صرافی‌های بین‌المللی معروف مانند بایننس، کوین بیس و کراکن از پکس گلد پشتیبانی می‌کنند. برای خرید و فروش پکس گلد از این صرافی‌ها، علاوه بر احراز هویت، نیاز به آدرس IP خارج از ایران است و ریسک مسدودی حساب کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها وجود دارد.

آموزش خرید پکس گلد در صرافی ایرانی اکسکوینو

شما می‌توانید قیمت به روز پکس گلد را در اکسکوینو مشاهده کنید و PAXG را به‌صورت مستقیم و ریالی از صرافی اکسکوینو خریداری کنید.

مرحله اول: ثبت‌نام در اکسکوینو

مرحله دوم: افزایش موجودی ریالی حساب از طریق واریز آنلاین یا آفلاین

مرحله سوم: اقدام به خرید ارز دیجیتال PAXG به یکی از سه روش زیر:

  1. تبدیل: خرید آنی رمز ارز مدنظر با قیمت لحظه‌ای به‌صورت مستقیم

  2. سفارش‌گذاری: سفارش‌گذاری برای مقدار رمز ارز دلخواه

  3. اکسکوینو مارکت: مبادله ارز پکس گلد PAXG با کمترین کارمزد

فروش پکس گلد

برای فروش رمز ارز پکس گلد، در قدم اول در اکسکوینو ثبت‌نام کنید.

بعد از ثبت‌نام می‌توانید به سه روش زیر عمل کنید:

  1. تبدیل: فروش آنی و مستقیم رمز ارز به مناسب‌ترین نرخ روز

  2. سفارش‌گذاری: ثبت سفارش فروش با قیمت دلخواه

  3. اکسکوینو مارکت: انتقال دارایی از کیف پول خارجی یا انتقال بدون کارمزد از کیف پول اکسکوینو به اکسکوینو مارکت برای ترید و مبادله ارز دیجیتال پکس گلد PAXG 

 نتیجه‌گیری

پکس گلد با ارائه یک استیبل کوین با پشتوانه طلا، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است تا بدون نگرانی از نگهداری فیزیکی طلا، به این فلز گرانبها دسترسی داشته باشند. با توجه به مزایا و معایب آن، خرید PAXG می‌تواند گزینه مناسبی برای تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری و محافظت در برابر نوسانات بازار باشد.

برچسب ها: اونس جهانی
نظرات شما