تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

۹ راه ساده برای خنک کردن سگ در تابستان

نکات حرفه‌ای برای خنک نگه‌داشتن دوست پشمالوی شما در هوای گرم را اینجا بخوانید.

۹ راه ساده برای ایمنی و شادی سگ‌ها در اوج گرما

رویداد۲۴| سیما صابری: با افزایش دما در بسیاری از نقاط جهان در این تابستان، ممکن است پیدا کردن راه‌هایی برای خنک ماندن سخت باشد. حالا تصور کنید که تمام روز یک کاپشن پشمی به تن دارید. چندان جالب به نظر نمی‌رسد. این واقعیتی است که برای سگ‌ها صادق است، بنابراین باید در زمان گرما بیشتر مراقب آن‌ها باشیم. خوشبختانه، کار‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید برای کمک به آرام و شاد نگه‌داشتن سگ خود انجام دهید، حتی زمانی که دما در بالاترین حد خود قرار دارد.

۱. سگ خود را صبح‌ها و عصر‌ها پیاده‌روی ببرید

ورزش کردن باعث افزایش دمای بدن شگتان می‌شود. یک راه ساده این است که در خنکی سگ خود را برای پیاده روی بیرون ببرید. سگ‌ها همچنان به ورزش به عنوان بخشی از سبک زندگی سالم نیاز دارند، بنابراین پیاده‌روی نبردن آن‌ها گزینه خوبی نیست؛ بنابراین آن‌ها را در اوایل صبح یا دیرتر از معمول در عصر به پیاده‌روی ببرید.

۲. بدنشان را هیدراته نگه‌دارید

این یکی هم ساده است و همان توصیه‌ای است که متخصصان به مردم در زمان گرما می‌دهند. اگر مجبور هستید با سگ خود بیرون بروید، مطمئن شوید که آب کافی برای خود و سگتان به همراه دارید تا سطح مایعات بدن در حد مطلوب باقی بماند.

۳. به علائم استرس ناشی از گرما یا سکته توجه کنید

هر سگی ممکن است در هوای گرم دچار سکته گرما شود، البته نژاد‌های دارای صورت صاف مانند پاگ‌ها، بولداگ‌ها و بولداگ‌های فرانسوی در معرض خطر بیشتری قرار دارند. توله‌سگ‌ها، سگ‌های مسن، سگ‌هایی با شرایط پیشین و به‌ویژه سگ‌های چاق بیشتر در معرض آسیب هستند. زمانی که یک سگ چاق است، وزن بدن بیشتری دارد، اما سطح بدن آن‌چنان بزرگ‌تر نیست؛ بنابراین ظرفیت ریه‌ها تلاش می‌کند تا حرارت بدن را برای توده عضلانی بزرگ‌تر کاهش دهد، اما ریه‌ها همچنان به اندازه‌ای هستند که اگر سگ لاغر بود. به چند علامت کلیدی توجه کنید که باید مراقب آن‌ها باشید. این‌ها عبارتند از:


بیشتر بخوانید: درمان بیماری پوستی سگ


-نفس‌زنی سنگین، حتی زمانی که ورزش نمی‌کند
- مشکلات تنفسی، به ویژه در سگ‌های دارای صورت صاف
- خستگی
- سفتی یا عدم تمایل به حرکت
- باز کردن دهان بیشتر از حد معمول
- ریختن بزاق بیش از حد و بیرون آوردن زبان
- استفراغ
- اسهال
- افتادن
- تشنج

سکته گرما در سگ‌ها بسیار جدی است. اگر مشکوک هستید که سگ شما دچار سکته گرما شده، فوراً با دامپزشک تماس بگیرید و در حین استفاده از سایر روش‌ها برای خنک کردن او اقدام کنید. باد زدن یا به آرامی ریختن آب روی گردن، شکم و قسمت داخلی ران‌های آن‌ها مکان خوبی برای شروع است. همچنین آن‌ها را به یک مکان خنک، ایده‌آل با تهویه مطبوع ببرید. البته توصیه نمی‌کنیم که یک حوله خیس روی آن‌ها بیندازید، زیرا این می‌تواند جریان هوا را مسدود کند.

۴. به یاد داشته باشید که پیاده‌رو‌ها می‌توانند برای پا‌ها داغ باشند

سگ‌ها، همیشه بدون کفش هستند و در زمان‌های گرما، مناطق سنگفرش شده به‌ویژه داغ می‌شوند و آن‌ها را آزار می‌دهند.
یک آزمایش سریع که می‌توانید خودتان انجام دهید، این است که ابتدا دست خود را روی پیاده‌رو بگذارید – اگر داغ‌تر از آن است که بتوانید برای پنج ثانیه دست خود را نگه دارید، پس برای پا‌های سگ شما نیز دردناک خواهد بود. در این صورت، بهتر است به چمن بروید.

۵. آن‌ها را برای شنا ببرید

سگ‌ها هم از شنا کردن لذت می‌برند، و اگر نمی‌خواهید آن‌ها را در یک استخر واقعی بگذارید (هرچند می‌توانید مطمئن باشید که آن‌ها قبل از این تلاش کرده‌اند)، یک استخر مخصوص سگ‌ها می‌تواند راهی عالی برای آرام کردن آن‌ها باشد.

۶. در سفر با خودرو احتیاط کنید

در گرمای تابستان، ماشین‌ها غالباً بیشتر شبیه فر هستند تا یک وسیله نقلیه! هرگز نباید سگ خود را در ماشین به حال خود رها کنید وقتی که هوا گرم است – اگر مجبور هستید آن‌ها را به جایی ببرید، مطمئن شوید که دمای خودرو برای حیوانات خانگی مناسب است.

۷. به آن‌ها یک خوراکی منجمد بدهید

همان‌طور که ممکن است در یک روز گرم از بستنی لذت ببرید، سگ شما هم از یک خوراکی یخ‌زده لذت خواهد برد. البته، به آن‌ها بستنی ندهید، چون برای آن‌ها خوب نیست. به‌جای آن، مقداری یخ درون آب بگذارید و به آن‌ها بدهید. مطمئن باشید از آن لذت خواهند برد.

۸. به آن‌ها اجازه دهید روی یک حوله مرطوب دراز بکشند

گذاشتن یک حوله مرطوب بر روی بستر سگ شما به آن‌ها کمک می‌کند تا پس از یک روز گرم استراحت کنند.

۹ راه ساده برای خنک کردن سگ در تابستان

۹. موهایشان را کوتاه کنید

نه تنها کوتاه کردن موی سگ شما باعث می‌شود در ماه‌های تابستان خوش‌تیپ به نظر برسند، بلکه همچنین راهی عالی برای راحت‌تر کردن آن‌ها از شر گرماست. این موضوع به‌ویژه برای سگ‌هایی با موی بلند یا سنگین اهمیت دارد. اگرچه کمی ناخوشایند است، اما غدد عرق سگ‌ها در پاهایشان قرار دارد. بنابراین، نگه‌داشتن موی پا‌ها به‌خوبی مرتب شده، به آن‌ها کمک می‌کند تا عرق بیشتری تبخیر کنند و در نتیجه، حرارت بیشتری را از دست دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما