تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۴ مهر ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

سیستم توپخانه موشکی یوروپولس اسرائیل

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های سیستم توپخانه موشکی یوروپولس اسرائیل خواهیم پرداخت.

سیستم توپخانه موشکی یوروپلاس اسرائیل

رویداد۲۴| حسین فلاحی: یوروپولس (EuroPULS) یک سیستم موشکی پرتاب چندگانه نسل بعدی است که برای ادغام یکپارچه بر روی پلتفرم‌های متحرک مختلف طراحی شده است. این سیستم قابلیت شلیک دقیق و ایمن را تضمین می‌کند.

این سیستم توپخانه موشکی از مهمات هدایت شونده دقیق استفاده می‌کند. این سیستم برای رفع نیاز‌های عملیاتی و صنعتی کشور‌های اروپایی طراحی شده است.

تبدیل سیستم موشکی توپخانه‌ای پولس به سیستم یوروپولس از طریق مشارکت البیت سیستمز و گروه فناوری دفاعی آلمان-فرانسه کی ان دی اس انجام می‌شود. در اکتبر ۲۰۲۳، نیرو‌های مسلح آلمان سیستم موشکی پرتاب چندگانه یوروپولس را برای جایگزینی سیستم‌های موشکی چند پرتابی ردیابی  مارس-۲ ایالات متحده که به اوکراین منتقل شده بودند، انتخاب کردند.

سیستم توپخانه موشکی یوروپلاس اسرائیل

طراحی و ویژگی‌های سیستم موشکی پرتاب چندگانه یوروپولس

طول سیستم موشکی پرتاب چندگانه یوروپولس ۱۰.۵ متر، عرض آ ۲.۵۵ متر و ارتفاع آن ۳.۴ متر است. وزن رزمی این سیستم زیر ۳۸ تن  است.

این سیستم موشکی پرتاب چندگانه دارای حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت و برد بیش از ۷۵۰ کیلومتر در جاده است. برد موثر شلیک کمتر از ۳۰۰ کیلومتر و قدرت موتور ۳۶۸ کیلووات (۵۰۰ اسب بخار) دارد.

سیستم توپخانه موشکی یوروپلاس اسرائیل

این سامانه می‌تواند با اهدافی با آزیموت بیشتر از ۱۸۰ درجه در سه جهت شلیک مختلف درگیر کند. این سیستم سه سرباز را در یک کابین امن جای می‌دهد. این سیستم می‌تواند متناسب با پلتفرم ترجیحی مشتری سفارشی شود.

از دیگر ویژگی‌های سیستم موشکی پرتاب چندگانه یوروپولس می‌توان به تامین مجدد خودکار با جرثقیل سواری و تحرک بالا با قابلیت حمل و نقل هوایی اشاره کرد. این سیستم دارای رابط‌های هماهنگ انسان و ماشین و آموزش از طریق سیستم‌های توپخانه‌ای کی ان دی اس است.

توسعه سیستم موشکی پرتاب چندگانه یوروپولس

در ژوئن ۲۰۲۲، شرکت کراس-مافی وگمن، یکی از اعضای کی ان دی اس، به همراه شرکت‌های البیت سیستمز دویچلند و البیت سیستمز لند، یادداشت تفاهمی را برای نوسازی و ارتقای قابلیت‌های سیستم موشکی پرتاب چندگانه اروپایی امضا کردند.

عوامل کلیدی موفقیت برای این تحول شامل سیستم کنترل آتش مدولار کی ان دی اس و معماری پرتابگر مدولار البیت است.

شرکت البیت سیستمز موافقت کرد تا طیف وسیعی از قابلیت‌های سیستم موشکی پرتاب چندگانه را که شامل مهمات تمرینی و راکت‌های دوربرد می‌شود، تحت شرایط تفاهم‌نامه ارائه کند.

سیستم توپخانه موشکی یوروپلاس اسرائیل

در دسامبر ۲۰۲۲، سه طرف تصمیم گرفتند همکاری استراتژیک خود را در زمینه سیستم موشکی پرتاب چندگانه اروپایی/ مارس ۲ افزایش دهند و از مفهوم یوروپلاس به عنوان جانشین سیستم موشکی پرتاب چندگانه برای نسل بعدی توپخانه موشکی دوربرد اروپایی رونمایی کردند.

کی ان دی اس و البیت سیستمز در سپتامبر ۲۰۲۳ یک قرارداد تیمی برای سیستم یوروپولس امضا کردند تا تقاضا‌های روزافزون در رابطه با سیستم توپخانه موشکی دقیق در اروپا و کشور‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را برآورده کنند.

تسلیحات یوروپولس

سیستم یوروپولس شامل دو غلاف مهمات است که ترکیبی از راکت‌های قدیمی اروپایی و پلاس را در خود دارد و با موشک‌های آینده سازگار است. سرعت شلیک ۱۲ موشک در حدود ۶۰ ثانیه دارد.

از انواع افکتورها، از جمله راکت‌های توپخانه هدایت شونده البیت اکیولار با برد تا ۳۵ کیلومتر، راکت توپخانه دوربرد فوق العاده با برد تا ۱۵۰ کیلومتر، موشک هدایت شونده مافوق صوت پردیتور هاوک با برد تا ۳۰۰ کیلومتر و مهمات سرگردان خودران اسکای ساترایکر پشتیبانی می‌کند.

سیستم توپخانه موشکی یوروپلاس اسرائیل

سیستم یوروپولس همچنین قادر به ادغام موشک ضربه دریایی کونسبرگ با برد تا ۲۵۰ کیلومتر و موشک پشتیبانی آتش مشترک ام بی دی‌ای با برد تا ۴۹۹ کیلومتر است.

پلتفرم‌های احتمالی یوروپولس شامل وسایل نقلیه زمینی ردیابی بی‌ای ئی، وسایل نقلیه تاکتیکی ایوکو ۸×۸ با جرثقیل، کامیون‌های اسکانیا ۸×۸ و خودرو‌های چرخدار تاترا ۶×۶ است.

مشخصات فنی کلی یوروپولس

نوع پروژه: سیستم توپخانه موشکی

توسعه دهندگان: البیت سیستمز و کی ان دی اس

طول: ۱۰.۵ متر

عرض: ۲.۵۵ متر

ارتفاع: ۳.۴ متر

حداکثر سرعت: ۹۰ کیلومتر در ساعت

محدوده: بیش از ۷۵۰ کیلومتر

محدوده شلیک موثر: کمتر از ۳۰۰ کیلومتر

وزن رزمی: زیر ۳۸ تن

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما