غرویان؛
تصمیمگیری درباره حجاب توریستها را بر عهده خودشان بگذاریم/ اجباری برای آنها وجود ندارد
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: توریستها از نظر شرعی و فقهی جبری در اجرای موازین دینی ما ندارند، آنها میتوانند خودشان حجاب را اختیار کنند و از نظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد.
رویداد۲۴ حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان، در واکنش به اینکه برخی اخیرا مطرح میکنند قانون حجاب اجباری برای توریستهایی که به ایران میآیند در مناطق آزاد ملغی شود، گفت: به نظر من اگر این مسئله فرهنگسازی شود که مردم بتوانند این مسئله را هضم کنند، قابل انجام است، همانطور که ما به کشورهای دیگر میرویم و طبق قوانین خودمان عمل میکنیم، باید به توریستها هم اجازه داده شود در کشور ما طبق قوانین خودشان عمل کنند.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه باید به توریستها گفته شود فرهنگ ایران مذهبی است اما اجباری در اجرای آن برای شما نیست، اظهار داشت: توریستها از نظر شرعی و فقهی جبری در اجرای موازین دینی ما ندارند، آنها میتوانند خودشان حجاب را اختیار کنند و از نظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد.
وی اضافه کرد: فقه ما با مسیحیان در مواردی همچون معاملات مغایرتهایی با یکدیگر دارند اما احکام فقه و حتی ازدواج آنها برای ما محترم است.
غرویان در پاسخ به این سوال که آیا این قانون در خصوص توریستهای کشورهای مسلمانی مثل ترکیه که حجاب در آنها اجباری نیست، هم قابل اجرا است یا خیر گفت: این مباحث جنجالی است که باید به مجلس برود و باید صاحبنظران هم در خصوص آن نظر بدهند، اما به نظر من بهتر است، این مسئله را به اختیار خود توریستها بگذاریم.
وی گفت: برای عملی کردن این مباحث باید همواره آنها را در جامعه مطرح کنیم. باید بدانیم که نمیتوانیم احکام فقهی خود را بر توریستها الزام کنیم. صاحب نظران باید در این خصوص به صورت منطقی سخن بگویند تا به مرحله تصمیم و قانون برسد.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه باید به توریستها گفته شود فرهنگ ایران مذهبی است اما اجباری در اجرای آن برای شما نیست، اظهار داشت: توریستها از نظر شرعی و فقهی جبری در اجرای موازین دینی ما ندارند، آنها میتوانند خودشان حجاب را اختیار کنند و از نظر مذهبی اجباری برای آنها وجود ندارد.
وی اضافه کرد: فقه ما با مسیحیان در مواردی همچون معاملات مغایرتهایی با یکدیگر دارند اما احکام فقه و حتی ازدواج آنها برای ما محترم است.
غرویان در پاسخ به این سوال که آیا این قانون در خصوص توریستهای کشورهای مسلمانی مثل ترکیه که حجاب در آنها اجباری نیست، هم قابل اجرا است یا خیر گفت: این مباحث جنجالی است که باید به مجلس برود و باید صاحبنظران هم در خصوص آن نظر بدهند، اما به نظر من بهتر است، این مسئله را به اختیار خود توریستها بگذاریم.
وی گفت: برای عملی کردن این مباحث باید همواره آنها را در جامعه مطرح کنیم. باید بدانیم که نمیتوانیم احکام فقهی خود را بر توریستها الزام کنیم. صاحب نظران باید در این خصوص به صورت منطقی سخن بگویند تا به مرحله تصمیم و قانون برسد.
منبع: ایلنا
آدم در مسلمانی بعضی مدعیان مذهب شک می کند ضمنا آقای غروی به استناد کدام درجه علمی در فقه امام صادق ع شما صاحب فتوی هستی رساله ات را کجا چاپ کردی ؟شما اگر با محارم خود به فرانسه یا حتی تونس بروی اجازه درس خواندن در دانشگاه با پوشش حجاب اسلامی نداری آدم خجالت می کشد از امثال شما این حرف هارا می شنود.شما نظر امام صادق ع را می گویی سند شما چیست؟رویداد هم گاهی هر از چند از قول امثال شما مطلبی می گذارد تا نظرات متفاوت را نشان دهد برای تفریح بد نیست.همه جور روحانی داریم..
رویداد لطفا حالا که زحمت می کشی و هزینه می کنی بیوگرافی و زندگی نامه این چهره های درخشان را هم در یک مصاحبه با خودشان تنظیم کن و برای شناخت بیشتر مردم منتشر کن اجرت با خداو دولت اقای روحانی باد
این جمله نشان عدم تعقل و عدم تفکر کامنت گذار است. احتمالا جمله از آن نویسنده اصلی است.
بی حجابی عریان و برهنه در اجتماع تن نشان دادن که معلوم نیست حد وحدود پوشش برای توریست خارجی به نظر شیخ چقدر است و ملت ایران اگر موازین دینی معینی دارد با این پدیده برهنگی و قمار بازی رباخواری تن فروشی شهوترانی همجنس گرایی شرابخواری چشم چرانی تفریح و گردش گری با نگاه به ناموس مردم آدم ربایی زنا و فحشا با پرداخت پول و خریدن کودکان و دختران نابالغ اگر توریست خارجی با موازین خودش بخواهد در ایران پول خرج کند و به خزانه دولت بریزد از نظر شیخ ما چگونه است ؟آیا به جای حدود شرعی می شود توریس خارجی را به خاطر زنا با دختر مسلمان ایرانی جریمه نقدی کرد و برای دولت درآمد سازی کرد و از اجرای حد زنا که هشتاد ضربه شلاق است معاف کرد یا قاضی بگوید چون توافق دوطرف بوده است پس توریست خارجی آزاد است طبق موازین دینی شخص خودش برای تفریح و گردشگری چون آمده پول خرج کند اشکالی ندارد آزاد است . شیخ ما کجاست آیا کامنت هارا می خواند پاسخ دهد اگر نمی دهد از رویداد عاجزانه خواهش می کنیم نظرات چنین شیوخی را در صفحات خودش نگذارد و دل ما به هرحال مسلمان اسمی را بیش ازاین بدرد نیاورد.
البته من به شخصه اصلاح طلبان را افساد طلب میدانم ولی بعید به نظر میرسد مواضع این شیخ بر اصلاحات از سر ساده انگاری ور در مسائل سیاسی و عدم بینش عمیق در حوزه سیاست دینی باشد.