توضیحات بانک ملت درباره کسر و بازگشت خودکار اقساط برخی قراردادهای تسهیلات قرض الحسنه
بانک ملت در خصوص کسر خودکار اقساط برخی قراردادهای تسهیلات قرض الحسنه در یازدهم خرداد ماه ۹۹ توضیحاتی ارایه و تاکید کرد: همه اقساط برداشت شده، به صورت سیستمی به حساب مشتریان بازگردانده شده و این بانک به مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر تعویق سه ماهه اقساط عمل کرده است.
رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک با هدف کاهش آثار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کسب وکارها و معیشت هموطنان گرامی و در راستای مصوبات شورای محترم پول و اعتبار، اقدامات لازم به منظور انتقال سه قسط اسفند۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ به انتهای اقساط دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه را فراهم کرد.
بر این اساس، عملیات و فرآیند اجرایی این اقدام، مستلزم مجموعهای از تغییرات و تدابیر فنی و سیستمی بود که با تلاش شبانه روزی کارشناسان و متخصصان این بانک محقق شد و این مهلت برای آن دسته از تسهیلات گیرندگان که تا پایان دی ماه ۱۳۹۸، بدهی معوقی نزد بانک نداشتند اعمال شد.
با این حال در روز یازدهم خردادماه سال جاری، به دلیل یک رخداد سیستمی، اقساط تعدادی از قراردادهای تسهیلات قرض الحسنه از حسابهای وام گیرندگان کسر شد که بلافاصله مراتب بررسی و تمامی اقساط کسرشده در پایان همان روز به حسابهای مذکور واریز شد.
بیشتر بخوانید: مدیرعامل بانک ملت: سودآوری بانکها در سال ۹۸ تاثیر مثبتی در بازار سرمایه خواهد داشت
بانک ملت با پوزش از رخداد پیش آمده، تاکید کرد: اراده و تلاش مجموعه مدیریت و کارکنان این بانک در دوران مبارزه با بیماری کرونا، بر نهایت مساعدت و همکاری با مشتریان محترم استوار بوده و بانک ملت در این مدت، علاوه بر اعمال مصوبات شورای پول و اعتبار، تسهیلات ویژهای را برای امهال قراردادهای تسهیلات کادر درمان و مراکز پزشکی درگیر در برنامه ملی مبارزه با کرونا را در نظر گرفت.
خبر های مرتبط