صدیقی: دوری از فرزندآوری مصداق هرزگی است
رویداد۲۴ آیت الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور اظهار داشت:
*بی تفاوتی نسبت به گناه در جامعه باعث ترویج فساد و ایجاد منکرات گسترده در نهاد مقدس خانواده میشود.
*بی تفاوتی خواص نسبت به بزرگترین منکر که آن هم غصب خلافت بود باعث ایجاد جسارت به درب خانه، ولی خدا وشهادت دختر رسول اکرم (ص) شد.
بیشتر بخوانید: فرمان برخورد با رسانههای منتقد از کجا صادر میشود؟
*یکی از مهمترین معروفات که باید با زبان شیرین ولین به دانشآموزان، دانشجویان و نسلهای آینده تزریق و تبیین شود بحث ولایت است که همین ولایت باعث ایجاد وحدت در جامعه میشود.
*نماز عمود و ستون دین است و ستون نماز، ولایت است و ستاد امر به معروف باید در زمینه ولایت به عنوان بالاترین معروف جهادی عمل کند.
*آیت الله صدیقی به سه گناه ربا، ایجاد ناامنی و تزلزل در خانواده که در روایات متعدد به جنگ مستقیم با خداوند آمده است اشاره کرد و گفت: این گناهان متاسفانه در جامعه امروزی ما رواج پیدا کرده است که میتوان دربحث تزلزل در خانواده به رواج بی عفتی وهرزه گی که مصداق اتم و اکمل آن بدحجابی، بی حجابی ومقوله سگ گردانی و دوری از فرزند آوری است، اشاره کرد.
۱_دلایل شخصی:
۱_نداشتن توان تعمین اقتصادی کودک
۲_نذاشتن توان تأمین نیازهای روانی و عاطفی کودک
۳_دور کردن از اهداف و برنامه های مهم
استدلال برای آنتی ناتالیسم محلی:
یعنی اینکه معتقد باشیم فرزندآوری به اقتضای شرایط غیر اخلاقی است.
۱_دلایل محیط زیستی به نفع انسان
۲_دلایل محیط زیستی به نفع حیوانات غیر انسانی
۳_دلایل اقتصادی
استدلال برای انتی ناتالیسم جهانی:
یعنی اینکه معتقد باشیم فرزندآوری به اقتضای ذات غیر اخلاقی است.
۱_نداشتن حق تصمیم گیری برای کسی که به دنیا نیامده
۲_فرزنداوری مستلزم نگاه ابزاری به انسان است که اخلاقا قبیح است
۳_به دنیا نیاوردن انسان شاد منع اخلاقی ندارد ولی به دنیا آوردن انسانی که رنج می کشد تا آخر عمر اخلاقا قبیح است اگر آینده مبهم باشد، چون حالت دوم می چربد، اخلاقا قبیح است.
و اما این هم دو مغالطه رایج فرزندآوران:
۱_ مغالطه توسل به طبیعت: هیچ دلیلی نداریم که فکر کنیم هرچیز طبیعی خوب است
۲_مغالطه اقنوم سازی:
مغالطه اقنوم سازی،: یعنی اینکه فکر کنیم هر کلمه در عالم زبان باید ما به ازای خارجی داشته باشد.
مثلاً همین مفهوم نسل بشر یک مفهوم انتزاعی است که ما به ازای خارجی ندارد و از بین بردن آن منع اخلاقی ندارد
ما نسبت به انسانها مسئولیم مسئولیت ما نسبت به انسان ها تعریف می شود نه نسل بشر.
در مورد ربا هم خوبه که از بانکها شروع بشه اسم وام قرض الحسنه هستش ولی مبلغ باز پرداخت نشانگر ربا خواری علنی هستش.