تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

قوه قضائیه: کشف حجاب در انظار و معابر عمومی، جرم است/ ضابطان موظف به ورود مستقیم در جهت مقابله با مجرم و «اسباب جرم» هستند

در روز‌های گذشته این شبهه در فضای مجازی ایجاد شده است که توقیف خودرو به علت عدم رعایت حجاب، هیچ مستند قانونی ندارد و جرم نیست و افرادی که اقدام به توقیف خودرو کنند، مرتکب جرم شده‌اند.

حجاب اجباری

رویداد۲۴ به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، قوه قضائیه با تأکید بر اینکه کشف حجاب در خودرو جرم است، اعلام کرد: طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، کشف حجاب در انظار عمومی، جرم‌انگاری شده است.

این در حالی است که بررسی حقوقی این ادعاها، عدم صحت آن را نشان می‌دهد و طبق تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، کشف حجاب در انظار و معابر عمومی، جرم‌انگاری شده است.
 
همچنین وفق تبصره ماده ۵ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، فضای داخل خودرو، حریم شخصی محسوب نمی‌شود و فضایی در مَرئی و منظر عموم مردم است.
 
طبق ماده ۴۵ قانون آیین دادرسی کیفری، جرم مشهود تعریف و تبیین شده و وظایف و اختیارات ظابطان مقرر شده است؛ کشف حجاب، جرم مشهود است و ضابطان موظف به ورود مستقیم در جهت مقابله با مجرم و اسباب جرم هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
3
22
حکومتی که برای مردم خط و نشان بکشد عاقبت ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
0
10
میگم ضابطین همون گشت ارشاده یاچی؟
مگه قرارنبودجمع بشه،،؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
0
0
برید ببینید پاساژ اوپال چه خبره از بی حجابی ... پس چرا اونجا پلمپ نمیشه یا چرا خواهران آمر به معروف اونجا نیستن چرا هیچ ماموری جلوی این فساد علنی خلاف عفت عمومی رو نمی گیره؟ چرا باید گشت جمع بشه؟ نه به این که تا ۶ ماه قبل بدحجابی گرفته میشد نه به اینکه کشف حجاب علنی گرفته نمیشه؟ یا از اون ور بوم افتادین یا از این ور بوم! شتر سواری که دولا دولا نمیشه فقط نمی تونن رسما اعلان کنن که بدحجابی که سهله حتی بی حجابی آزاد کردن ولی بخاطر قشر مذهبی آنرا رسما اعلام نمی کنن وگرنه چرا باید در پاساژ اوپال تهران چنان بی بندوباری و کشف حجاب آزاد باشه !؟ این روشها صرفا برای مصرف داخلی و خودتون می دونید زنان گستاخ کشف حجاب اصلا به اینجور روشهای صوری و دوربین تمکین نمی کنن فقط و فقط تقابل فیزیکی و بازگشت گشت می تونه جلوی این کشف حجاب علنی و بی حجابی گستاخانه این کشف حجابی ها... رو بگیره و این افراد بی حجاب مدام می گن که این روشها احتمالا صوری و همش بلوفه، خانواده شهدا خواستار برگشت گشت های امر به معروف هستن چیزی که همیشه از ابتدای انقلاب بنام گشت ثارالله وجود داشته و تنها روشی است که این گستاخان تمکین می کنن
نظرات شما