تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۷ آذر ۱۴۰۲

بهترین انیمه‌های روانشناسی

انیمه‌ها اغلب دنیایی رنگارنگ و مهیج را تصویر می‌کنند، اما گاهی به جای انتقال احساسات، ذهن شما را به بازی می‌گیرند و انگشت روی افکار شما می‌گذارند.

بهترین اینمه‌های روانشناسی

رویداد۲۴ مهسا زرگری: برای بیان داستان‌های هیجان‌انگیز و ترسناک، نیازی به استفاده از روش‌های ترس‌آور ناگهانی نداریم. گاهی کافی است ذهن بیننده را به گونه‌ای درگیر کنیم که خودش را در محیط ترسناک و مهیجی قرار دهد، بدون اینکه به طور مستقیم روی احساسات و عواطف او تأثیر بگذاریم. انیمه‌ها بهره‌برداری بیشتری از این قابلیت دارند و محصولاتی را به مخاطبان ارائه می‌دهند که به عنوان بیننده‌ها، تجربه‌ای از احساسات ناراحت کننده و هیجان‌انگیز را می‌کنند. برخی انیمه‌ها داستان‌هایی را روایت می‌کنند که به گونه‌ای عمیق و تأثیرگذار هستند که درک کامل آن‌ها برای بیننده به راحتی ممکن نیست. در این مقاله قصد داریم بهترین انیمه های روانشناسی را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین انیمه‌های روانشناسی

انیمه‌هایی با موضوعات روانشناختی بسیار کمیاب هستند. عموماً تنها تعداد کمی از انیمه‌هایی که در هر سال تولید می‌شوند، می‌توانند به عنوان انیمه‌های روانشناختی شناخته شوند. سال ۲۰۲۱ نیز این استثناء را تجربه نکرد، با این حال در سال گذشته، انیمه‌هایی مانند اوانگلیون ۳.۰+۱.۰: سومین بار در تاریخ، هیگوراشی: زمانی که آنها گریه می‌کنند، سوتسوو، فصل دوم موریارتی میهن‌پرست و اولویت تخم‌مرغ شگفت‌انگیز به عنوان انیمه‌های روانشناختی جدید به این ژانر اضافه شدند. با این حال، برای علاقه‌مندان به انیمه‌های فلسفی و روانشناختی، بهتر است به آثار قدیمی مراجعه کنند تا نیازهای خود را برطرف کنند.

انیمه نمایش مرگ

بهترین اینمه‌های روانشناسی

انیمه نمایش مرگ از استودیو مدهاوس یکی دیگر از شاهکارهای بی‌نظیر است. این انیمه به طرز بسیار زیبایی زندگی پس از مرگ را به تصویر می‌کشد و داستان‌های متنوعی را روایت می‌کند. در ابتدا، وظیفه قضاوت کردن و تمیز دادن خیر و شر را به عهده‌ی بیننده قرار می‌دهد.

انیمه Death Parade  یک انیمه اپیزودیک و با تمرکز بر یک محل واحد است. این انیمه در یک بار ویژه در دنیای پس از مرگ رخ می‌دهد، جایی که مسئول آن از سوی خدا وظیفه قضاوت کردن ارواح را بر عهده دارد. او با برگزاری بازی‌های مختلف و تصمیم‌گیری در حین بازی، آن دو را به بهشت یا به نیستی هدایت می‌کند.

انیمه ارواح در پوسته

بهترین اینمه‌های روانشناسی

انیمه ارواح در پوسته یک انیمه علمی-تخیلی و روانشناختی است که در آینده رخ می‌دهد. در سال ۲۰۲۹، شهر نیهاما Niihama  به شدت پیشرفت کرده و از آخرین تکنولوژی‌ها بهره می‌برد. به دلیل این پیشرفت، شهروندان می‌توانند اعضای بدن خود را با ربات‌ها جایگزین کنند. بنابراین، انسان‌هایی که نیمه ربات و نیمه انسان هستند، ظهور کرده‌اند.

موتوکو کوساناگی Motoko Kusanagi یک سرگرد قوی و با اراده است که به عنوان مأمور حل پرونده‌های هکر مرموزی شده است. این هکر به اسم استاد عروسک شناخته می‌شود و مشکوک است که تمام بدن او رباتیک باشد. کوساناگی و تیمش باید راز این هکر جنایتکار را برملا کرده و او را دستگیر کنند.

انیمه ترانه پریان

بهترین اینمه‌های روانشناسی

انیمه ترانه پریان الفن لید یک مجموعه انیمه خیال‌انگیز و در عین حال تاریک است که بر اساس تعامل بین انسان‌ها و گونه‌های جهش یافته ساخته شده است. این سریال به دلیل داستان خاص و اکشن بی‌رحمانه‌ای که به تصویر کشیده محبوبیت و طرفداران زیادی دارد.

بدون شک، این اثر به ویژه برای بینندگانی که عاشق شروع‌های هیجان‌انگیز و پرجنب و جوش هستند، جذاب است. با این حال، به نظر می‌رسد سازندگان الفن لید به طور غیرمعمولی در این زمینه پرهیز نکرده‌اند. برخی از طرفداران انیمه این ادعا را مطرح کرده‌اند که چند دقیقه آغازین ترانه پریان به گونه‌ای خشونت‌آمیز است که به ندرت در بین انیمه‌های اصلی دیده شده است. با توجه به این خشونت و همراهی آن با خشم در داستان پیچیده این انیمه، تماشای ترانه پریان ممکن است برای کودکان کم سن و سال مناسب نباشد. بنابراین، باید تأکید کرد که این اثر برای همه مناسب نیست.

با وجود خشونت و تاریکی آن، این سریال به ما درک بهتری از روابط انسانی می‌دهد. ترانه پریان سوالی را مطرح می‌کند که چگونه انسان می‌تواند روی روابطی که برقرار کرده است تأثیر بگذارد و آن‌ها را از روابط سالم به روابط ناسالم تغییر دهد. همچنین، این انیمه به مسئله‌ای می‌پردازد که چه عواملی بر نگاه ما به دیگران تأثیر می‌گذارند. در این انیمه روانشناختی، می‌توان شباهت‌های زیادی با دنیای واقعی مشاهده کرد و این بستگی به تمایلات بیننده دارد که آیا تنها به خون و تاریکی تمرکز کند یا درس‌هایی که باید یاد بگیرد و تجربه کند را در نظر بگیرد.

انیمه کهکشان تاتامی

بهترین اینمه‌های روانشناسی

کتاب کهکشان تاتامی نوشته تومی‌هیکو موریمی Tomihiko Morimi، یک رمان با محوریت روانشناسی و کمدی تاریک است. در سال ۲۰۱۰، استودیو مدهاوس بر اساس این رمان، مجموعه‌ای دوازده قسمتی با همین نام تولید کرد. داستان این انیمه، زندگی یک دانشجو را روایت می‌کند و اینکه اگر به هر یک از انجمن‌های دانشگاه ملحق می‌شد، سرنوشت و زندگی او چگونه می‌شد؟ در واقع، بیننده شاهد دنیاهای موازی است که در هر یک، زندگی شخصیت اصلی داستان با رنگ و بوی متفاوتی روبرو می‌شود.

این انیمه سورئال را می‌توان یکی از بهترین انیمه‌های روانشناختی دانست که به دلیل طبیعت عجیب و غریب خود مورد توجه قرار می‌گیرد. شخصیت‌های عجیب و غریب، دوستانی که بدتر از دشمن هستند و پرش‌های زمانی تنها بخشی از این عناصر است که کهکشان تاتامی برای جذب مخاطبان آماده کرده است. با این حال، در کنار همه این ویژگی‌های عجیب و غریب، داستان این انیمه پر از نمادگرایی و درس‌های زندگی است که باید به آن‌ها توجه کرد. داستان زندگی یک جوان که برای یافتن دوست، پیدا کردن عشق و تجربه زندگی، سفری پر از سختی‌ها و لحظات شادی را طی می‌کند.

انیمه تکسنولایز

بهترین اینمه‌های روانشناسی

انیمه تکسنولایز یکی از انیمه‌های فلسفی است و جنبه‌های تاریکی از انسانیت و واقعیت انسان را به تصویر می‌کشد. این انیمه روانشناختی‌ای است که باعث می‌شود دنیا را از یک نگاه بسیار بدبینانه‌تر ببینید.

در شهر لوکس، که تاریک‌ترین منطقهٔ آن است، داستان انیمه تکسنولایز رقم می‌خورد. در این شهر، مردم زندگی زیر سلطهٔ باندهای خلافکار می‌کنند. ماده‌ای کمیاب به نام رافیا وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان اعضای بدن را با پروتزهای سایبرنتیک جایگزین کرد. همه چیز در تعادل است، تا زمانی که یک فرد به نام کازهو یوشی به این شهر وارد می‌شود. به تدریج، این شهر درگیر بحرانی می‌شود که تا کنون هیچکس با آن مواجه نشده است.

انیمه ارگو پروکسی

بهترین اینمه‌های روانشناسی

یکی دیگر از انیمه‌های فلسفی در این لیست، انیمه محبوب ارگو پروکسی است. در شهر گنبدی رومدو، یکی از آخرین تمدن‌های بشری روی زمین واقع شده است. هزاران سال پیش، یک فاجعه زیست‌محیطی جهانی، موجودات این سیاره را از بین برده است. در حال حاضر، زندگی در خارج از این گنبدها تقریباً غیرممکن است. برای تسریع در بهبودی بشر، AutoReivs، ربات‌های انسان‌نما، ساخته شده‌اند تا به مردم در زندگی روزمره کمک کنند. با این حال، این ربات‌های انسان‌نما شروع به ابتلا به یک بیماری مرموز به نام Cogito Virus کرده‌اند که به آن‌ها خودآگاهی می‌بخشد.

ری‌آی مایر Re-l Mayer، نوهٔ فرمانروای رومدو، به بررسی این پدیده همراه با شریک ربات خود، یعنی ایگی Iggy، می‌پردازد. اما آنچه به عنوان یک تحقیق معمولی آغاز می‌شود، به سرعت به یک توطئه تبدیل می‌شود، زیرا ری‌آی با تاریک‌ترین گناهان بشریت روبرو می‌شود.

انیمه انگل

بهترین اینمه‌های روانشناسی

انیمه محبوب انگل به دلیل ترسناک بودن و عناصر علمی تخیلی خود شناخته شده و دارای طرفداران زیادی است. با این حال، این انیمه برخی صحنه‌های ناخوشایند دارد که ممکن است برای بعضی افراد ناراحت‌کننده باشد و به همین دلیل کشور چین نمایش این انیمه را برای عموم ممنوع اعلام کرده است. از ابتدا، فضای انیمه انگل تیره و تار است و به همین دلیل افرادی که دلی نازک دارند، احتمالاً احساس خوبی از تماشای آن نخواهند کرد. اما مزیت انگل این است که هرگز خط داستانی خود را رها نمی‌کند و حتی در مواقع دشوار و پرتنش، به حرکت به جلو ادامه می‌دهد و در این مسیر به تکامل می‌رسد.

داستان انیمه انگل دربارهٔ شینیچی ایزومی، یک نوجوان هفده ساله است که توسط نوعی انگل فضایی که به قصابی انسان‌ها مشغول است، آلوده می‌شود. او در حال حاضر باید یاد بگیرد چگونه با این مخلوق ترسناک همزیستی کند و برای زنده ماندن خود مبارزه کند. این بیگانه‌ها از مغز افراد ضعیف تغذیه می‌کنند و آن‌ها را به نوعی زامبی تبدیل می‌کنند، اما شینیچی تلاش می‌کند کنترل بر ذهن و مغز خود را حفظ کند و به انگل اجازه سوءاستفاده ندهد.

این انیمه ممکن است به نظر برسد که شباهتی به یک تریلر ترسناک معمولی دارد، اما تمرکز اصلی آن بر روی طبیعت انسان و شناخت آن است و این مسئله باعث شده است که همیشه در فهرست بهترین انیمه‌های روانشناختی جای خود را داشته باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات شما