تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

تحلیل اونس جهانی: چه عواملی بر قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ تأثیر می‌گذارند؟

برای اینکه در بازار فارکس موفق باشید باید بتوانید سرمایه‌گذاری‌های متنوعی را انجام دهید و برای این منظور باید دارایی خود را در بازار‌های مختلف پراکنده کنید. فارکس فرصت بسیار خوبی برای این کار است و به شما اجازه می‌دهد در آن واحد روی جفت ارز، کالا، فلزات، شاخص، نفت خام وغیره سرمایه‌گذاری کنید.

رویداد۲۴| برای اینکه در بازار فارکس موفق باشید باید بتوانید سرمایه‌گذاری‌های متنوعی را انجام دهید و برای این منظور باید دارایی خود را در بازارهای مختلف پراکنده کنید. فارکس فرصت بسیار خوبی برای این کار است و به شما اجازه می‌دهد در آن واحد روی جفت ارز، کالا، فلزات، شاخص، نفت خام وغیره سرمایه‌گذاری کنید. یکی از جذاب‌ترین معاملات در بازار فارکس معامله در بازار طلا است و تحلیل اونس جهانی در این خصوص اهمیت زیادی دارد.

شما برای اینکه بتوانید وضعیت طلا را در بازار جهانی پیش‌بینی کنید باید بتوانید وضعیت اونس طلا را ارزیابی کنید و برای این منظور باید قادر به تحلیل اطلاعات باشید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد عوامل تاثیرگذار روی قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ صحبت کنیم و آنها را مورد موشکافی قرار دهیم تا شما بتوانید سبد سرمایه متنوع‌تری را برای ادامه سال در نظر بگیرید.

تحلیل اونس جهانی: چه عواملی بر قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ تأثیر می‌گذارند؟

عوامل تاثیرگذار و قیمت طلا در سال ۲۰۲۴

تنها یکی از ارزشمندترین کالاها در جهان به شمار می‌رود و سرمایه‌گذاران متعددی روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند و بنابراین اتفاقات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی متفاوت می‌تواند روی قیمت آن تاثیرگذار باشد به عنوان مثال شروع جنگ میان روسیه و اوکراینی که از عواملی بود که به افزایش قیمت طلا در جامعه بین‌المللی دامن زد.

در ادامه برخی از عوامل تاثیرگذار روی تعیین قیمت طلا آشنا می‌شوید:

 کاهش عرضه

 درست مانند هر دارایی دیگری کاهش عرضه مساوی با افزایش تقاضا است و در نتیجه قیمت به دنبال آن بالاتر می‌رود. هر اندازه موجودی یک دارایی در بازار کمتر باشد تقاضا برای خرید آن بیشتر می‌شود. بنابراین زمانی که افراد زیادی در حال خرید هستند قیمت رو به افزایش است.

 تورم

با افزایش تورم ارزش خرید پول ملی یک کشور کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه افراد به دنبال راهی برای تثبیت ارزش دارایی خود هستند و در چنین شرایطی مردم بیشتری ارز ملی را برای خرید طلا به کار می‌گیرند تا از سقوط ارزش دارایی‌های خود جلوگیری کنند. این نیز به خودی خود افزایش تقاضا و در نتیجه کاهش عرضه و افزایش قیمت طلا را در پی دارد.

عوامل سیاسی

 مناقشات و درگیری‌های سیاسی میان کشورها و تنش‌هایی که در منطقه حاکم می‌شود می‌تواند به رشد قیمت دلار و در نتیجه رشد ارزش تومانی طلا دامن بزند. به عنوان مثال به دنبال انتشار خبر حمله موشکی اسرائیل و ایران بازار طلا قدرت گرفت زیرا مردم بیشتری به دنبال تبدیل تومان به طلا بودند.

شاخص‌های تحلیل اونس جهانی 

برای اینکه بتوانید شاخص اونس را پیش بینی کنید باید درک عمیقی از بازار طلا داشته باشید و البته چند عامل کلیدی را در نظر بگیرید:

 تحلیل فاندامنتال

 اولین عاملی که باید در نظر داشته باشید تحلیل فاندامنتال است در تحلیل فاندامنتال شما مواردی از این دست را مورد بررسی قرار می‌دهید تا از وضعیت حاکم بر بازار مطلع شوید:

  • تغییرات سیاسی پولی و نرخ بهره: لین موردی که باید بررسی کنید سیاست‌های پولی بانک مرکزی مخصوصاً بانک مرکزی آمریکاست که در فواصل زمانی مشخص نرخ بهره را تعیین می‌کند. هر اندازه نرخ بهره بالاتر باشد قدرت دلار آمریکا بالاتر و قیمت طلا پایین‌تر خواهد بود.

  • در کنار بررسی تورم و شاخص‌های بازار سهام باید حجم توزیع پول را نیز در نظر بگیرید هر اندازه پول در گردش بیشتر باشد قیمت طلا افزایش پیدا می‌کند.

تحلیل اونس جهانی: چه عواملی بر قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ تأثیر می‌گذارند؟

تحلیل تکنیکال

 همانطور که به خوبی می‌دانید در تحلیل تکنیکال ما تاریخچه قیمتی و حجم معاملات را برای پیدا کردن یک الگوی مشخص در بازار مورد بررسی قرار می‌دهیم. برای تحلیل اونس جهانی با استفاده از تحلیل تکنیکال به این اطلاعات نیاز دارید:

  • نمودارها و الگوها: قبل از هر چیز باید نمودارهای قیمت طلا را مورد بررسی قرار دهید و سطوح حمایت و مقاومت و اندیکاتورهای تکنیکال مانند میانگین متحرک را شناسایی کنید.

  • ابزارهای تکنیکال: در ادامه باید ابزارهایی مانند شاخص قدرت نسبی، همگرایی و واگرایی و دیگر شاخص‌های موجود را برای پیدا کردن یک روند مشخص مورد مطالعه قرار دهید.

  • احساس بازار را بشناسید: اگر می‌خواهید تحلیل اونس جهانی را به درستی انجام دهید باید کمی روانشناسی بدانید و رفتار سرمایه‌گذاران را مورد مطالعه قرار دهید.

چگونه از تحلیل اونس جهانی برای معامله روی طلا استفاده کنیم؟

 ل از هر چیز شما باید تحلیل‌های روزانه طلا را در اختیار داشته باشید و بتوانید روند این کالا را لحظه به لحظه زیر نظر بگیرید و سپس با توجه به اطلاعاتی که به دست می‌آورید یک استراتژی برای معامله انتخاب کنید. تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و اخبارها و رویدادها همگی جزو ابزارهایی هستند که به شما در درک بهتر بازار طلا کمک می‌کنند.

مهم‌ترین برگ برنده شما در معامله روی طلا انتخاب زمان مناسب برای ورود و خروج به بازار است. شما همچنین می‌توانید با در استفاده از یک تقویم اقتصادی فارکس و با بررسی تهدیدهای فاندامنتال مانند میزان نرخ بهره در ایالات متحده آمریکا نسبت به پیش بینی روند قیمت تصمیم‌گیری کنید و بر همان اساس وارد معامله شوید.

تحلیل اونس جهانی: چه عواملی بر قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ تأثیر می‌گذارند؟

پیش بینی قیمت طلا برای سال ۲۰۲۴

 ون که با برخی از عوامل تاثیرگذار روی قیمت طلا در سال جاری آشنا شده‌اید بد نیست شما را با پیش‌بینی‌های حاکم بر شرایط فعلی آشنا کنیم:

  • اگر ذخایر طلا توسط نهادهای قانونی افزایش پیدا کندبه این معناست که دولت‌ها اعتماد بیشتری به طلا دارند و در نتیجه قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

  • اگر نرخ تورم در آمریکا افزایش پیدا کند مردم به ارز ملی بی‌اعتماد می‌شوند و بیشتر به طلا روی می‌آورند و در نتیجه قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

  • اگر جنگ‌های تجاری و تحریم‌ها در ادامه سال افزایش پیدا کند طلا همچنان به عنوان یک دارایی برای سرمایه‌گذاران خودنمایی خواهد کرد و قیمت آن افزایش پیدا خواهد کرد.

  • افزایش قیمت سوخت که به دنبال خود افزایش زینه تولید داخلی و افزایش تورم را در پی دارد در نهایت منجر به افزایش قیمت طلا می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پیش است و انتخاب میان ترامپ و بایدن می‌تواند روی روند قیمت طلا تاثیرگذار باشد. ترامپ قصد دارد با اعمال یک تعرفه ۱۰ درصدی روی کالاهای خارجی به تدریج واردات کالاهای اساسی را متوقف کند. این حرکت کنترل تورم را به مراتب دشوارتر می‌کند و تقاضا برای خرید طلا نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

 چین در 2024

جالب است بدانید که چین بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است و نقش مهمی روی تعیین قیمت این کالا دارد. داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد که اقتصاد چین با وجود بهبود پس از شیوع بیماری کووید هنوز نشانه‌های رشد را از خود بروز نداده است. ادامه رکود اقتصادی در چین می‌تواند روی کاهش قیمت طلا نیز تاثیرگذار باشد زیرا یکی از بزرگترین خریداران طلا از بازار خارج می‌شود و در نتیجه با کاهش تقاضا قیمت نیز کاهش پیدا می‌کند. 

آیا باید طلا خرید؟

 تحلیل اونس جهانی شان می‌دهد که طلا همواره یک دارایی ارزشمند است که به سبد سرمایه‌گذاری شما تنوع می‌بخشد. برای تحلیل درست روند قیمتی این ارز باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید به یاد داشته باشید که هر اندازه اقتصاد کشورها سلامت‌تر و قدرتمندتر عمل کند قیمت طلا پایین‌تر خواهد بود.

از طرف دیگر در شرایط نابسامان اقتصادی و شیوع بیماری‌ها و بالا گرفتن تنش‌ها میان کشورها قیمت طلا افزایش پیدا می‌کند. قبل از اینکه معامله در بازار طلا را در فارکس شروع کنید بهتر است یک حساب دموی معاملاتی ایجاد کنید و اگر تاکنون معامله روی طلا را انجام نداده‌اید بعد از تحلیل اونس جهانی در فضای شبیه‌سازی شده حساب دمو طلا خرید و فروش کنید.

برچسب ها: بازار طلا
نظرات شما