تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۴ تير ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

از هواپیمای بدون سرنشین کایوت چه می‌دانید؟

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های هواپیمای بدون سرنشین کایوت خواهیم پرداخت.

هواپیمای بدون سرنشین کایوت

رویداد۲۴ حسین فلاحی: کایوت (Coyote) یک سیستم هواپیمای بدون سرنشین کوچک است که توسط سنسینتل، بخشی از شرکت ریتون توسعه یافته است.

این وسیله نقلیه هوایی اساساً برای مأموریت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی در مناطقی که امکان استفاده از هواپیما‌های سرنشین دار نیست در نظر گرفته شده است. کایوت  را می‌توان برای انواع ماموریت‌ها مانند جنگ الکترونیک، حمله، ضد پهپاد، امنیت محیطی، تحقیق، ارزیابی بلایا و کمک هدف گیری مورد استفاده قرار داد.

پهپاد کایوت در سال ۲۰۰۴ رونمایی شد، در حالی که اولین پرواز آن از هواپیمای توربوپراپ Beechcraft C-۱۲ Huron در سال ۲۰۰۷ انجام شد. سیستم هواپیمای بدون سرنشین اولین پرواز آزمایشی خود را از یک هواپیمای شکارچی طوفان WP-۳D Orion در ژانویه ۲۰۱۰ انجام داد.

ریتون در سال ۲۰۱۶ نمایش‌هایی از ۳۰ سیستم هوایی بدون سرنشین کایوت را در یک گروه در حمایت از برنامه فناوری پهپاد کم هزینه دفتر تحقیقات نیروی دریایی انجام داد.

سفارشات و تحویل کایوت

کایوت توسط اداره ملی اقیانوس و جوی برای ردیابی و مدل‌سازی شدت طوفان ادوارد، برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ مستقر شد. این سیستم هواپیمای بدون سرنشین  که از یک هواپیمای NOAA WP-۳D Orion مستقر شده بود، داده‌های هواشناسی این طوفان را جمع‌آوری و مخابره کرد.

دومین استقرار عملیاتی این پهپاد از یک هواپیمای شکارچی طوفان NOAA WP-۳D Orion برای نظارت بر طوفان ماریا در سال ۲۰۱۷ انجام شد.

هواپیمای بدون سرنشین کایوت

در جولای ۲۰۱۸، ارتش ایالات متحده با ریتون قراردادی را برای ارائه پهپاد سیستم هواپیمای بدون سرنشین کایوت و سیستم فرکانس رادیویی باند Ku به صورت الکترونیکی رادار آرایه اسکن شده برای ماموریت‌های ضد سیستم هواپیمای بدون سرنشین دریافت کرد.

خودروی کایوت که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ تحویل شد، توسط ارتش ایالات متحده برای شناسایی، ردیابی و انهدام وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین دشمن و سایر تهدیدات کم حجم در بالای میدان نبرد مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طراحی و ویژگی‌های کایوت 

هواپیمای بدون سرنشین کم هزینه و قابل ارتقا کایوت دارای طراحی مدولار است و می‌تواند ماموریت‌ها را به صورت جداگانه و گروهی انجام دهد. طول آن ۲۶ اینچ است و طول بال آن ۵۸ اینچ است.

این پهپاد مجهز به پیکربندی بال پشت سر هم تاشو با دو بال اصلی است که در مراحل اولیه پرواز مستقر می‌شوند. بخش دم دارای طراحی دم دوقلو با دو تثبیت کننده عمودی است.

هواپیمای بدون سرنشین کایوت

این پهپاد می‌تواند به‌طور خودکار با استفاده از یک سیستم خلبان خودکار مبتنی بر سیستم موقعیت‌یابی جهانی پرواز کند که دارای نرم‌افزار کنترل‌شده پرواز از پیش بارگذاری‌شده است. این وسیله نقلیه هوایی از یک قوطی سونوبوی استاندارد یا لوله پرتاب معمولی ذخیره و پرتاب می‌شود. همچنین می‌توان آن را از سکو‌های هوایی و دریایی مستقر کرد.

این پهپاد می‌تواند به‌طور خودکار با استفاده از یک سیستم خلبان خودکار مبتنی بر سیستم موقعیت‌یابی جهانی که دارای نرم‌افزار کنترل‌شده پرواز از پیش بارگذاری‌شده است، پرواز کند.

حمل محموله‌ کایوت

پهپاد کایوت ۵.۹ کیلوگرم (۱۳ پوند) وزن دارد و بسته به شرایط ماموریت می‌تواند محموله‌های قابل تعویض مختلفی را حمل کند.

سنسور‌های تصویربرداری الکترواپتیکال و مادون قرمز، تصاویر نظارتی، ویدئو و اطلاعات حیاتی را جمع آوری می‌کنند. یک جستجوگر RF پیشرفته در نوک وسیله نقلیه برای به دست آوردن اهداف نصب شده است.

هواپیمای بدون سرنشین کایوت

کایوت یک کلاهک مجاورتی برای از بین بردن پهپاد‌های دشمن و رادار چند مأموریتی KRFS برای ارائه هشدار اولیه و قابلیت کنترل دقیق آتش در هنگام استقرار در ماموریت‌های ضد پهپاد حمل می‌کند. همچنین مجهز به سنسور‌های آب و هوا برای جمع آوری داده‌های آب و هوا است که آن را برای انجام وظایف مدیریت بلایا مناسب می‌کند.

اطلاعات گرفته شده توسط حسگر‌های داخلی با استفاده از یک پیوند داده ایمن به ایستگاه کنترل زمینی در زمان واقعی منتقل می‌شود.

قابلیت کایوت

سیستم هواپیمای بدون سرنشین کایوت مجهز به ملخ دو پره‌ای با باتری است که در قسمت عقب در پیکربندی فشار دهنده نصب شده است. حداکثر سرعت این پهپاد ۷۰ کیلومتر و سرعت کروز ۵۵ کیلومتر است. این پهپاد می‌تواند در ارتفاعات ۳۰۰۰۰ فوت بالاتر از سطح متوسط ​​دریا در شرایط بدون یخبندان کار کند و توانایی مقاومت در برابر سرعت باد ۱۶۰.۹ کیلومتر در ساعت را دارد. این وسیله نقلیه می‌تواند تا ۸۰ کیلومتر از سکوی پرتاب خود حرکت کند و حداکثر استقامت تا ۶۰ دقیقه را ارائه می‌دهد.

هواپیمای بدون سرنشین کایوت

مشخصات فنی کلی کایوت

نوع هواپیما: سیستم هواپیمای بدون سرنشین

شرکت سازنده: ریتون

معرفی: ۲۰۰۴

وزن ۵.۹ کیلوگرم 

سرعت: ۵۵ کیلو گرم

استقامت پروازی: ۶۰ دقیقه

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما