تاریخ انتشار: ۲۲:۳۵ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

صالحی امیری: باید قفل ایران هراسی شکسته شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به لزوم تغییر نگاه داخلی به اهمیت توسعه گردشگری، بر شکستن فقل ایران هراسی در راستای جذب گردشگران بیشتر به کشور تاکید کرد.

صالحی امیری

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر این مطلب که باید برای برداشتن قدم‌های بلند آماده شویم و لازمه آن داشتن وفاق ملی است، اظهار کرد: باید قفل ایران هراسی نیز شکسته شود و با عزم ملی این نگاه را در جهان تغییر دهیم چرا که در غیر این صورت در تامین و جذب گردشگر دچار مشکل خواهیم شد.

صالحی وزیری برگزاری اجلاس ACD به میزبانی یزد در آبانماه امسال را نقطه آغازین این حرکت دانست و گفت: یزد در امنیت زبانزد است و لذا امیدواریم با این میزبانی، علاوه بر شکستن قفل ایران هراسی، شاهد جذب موج جدیدی از گردشگران از این کشور‌ها باشیم و یزد سکویی برای شکستن زنجیره ایران هراسی باشد.

وی با بیان این که باید درک روشنی در مورد توسعه گردشگری و این که حضور گردشگر منجر به افزایش قدرت ملی خواهد شد، داشته باشیم، تصریح کرد: وقتی نفت ما در کشور‌های دیگر سوخته و دود می‌شود، هیچ آورده‌ی فرهنگی برای کشورمان نخواهد داشت، ولی حضور گردشگران باعث افزایش قدرت نرم برای کشورمان خواهد شد.

وی گفت: باید باور داشته باشیم که بخش خصوصی راه نجات گردشگری ایران است و اتکا به دولت، ما را به جایی نخواهد رساند؛ همانگونه که طی ۴۳ سال گذشته نرسانده است.


بیشتر بخوانید: صالحی امیری: پاسخ به مطالبات مردم اولویت وزارت میراث فرهنگی است


وزیر گردشگری ادامه داد: در همین راستا نیز باید سرمایه‌گذار در این کشور، مقدس و سرمایه‌گذاری نیز تقدیس شود و این با برداشتن موانع تحقق خواهد یافت.

وی با بیان این که امروز ۴۰۰ همت در قالب ۲۴۶۰ طرح در حوزه گردشگری روی زمین مانده است، گفت: باید به کمک بخش خصوصی آن‌ها را تکمیل کنیم و در این راستا باید موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی از پیش روی آن‌ها برداشته شود.

صالحی امیری خواستار تخصیص بودجه برای حوزه گردشگری با تعامل با نمایندگان مجلس در سراسر کشور شد و گفت: باید مداخله مستقیم در تغییر نگاه مجلس به گردشگری داشته باشیم.

وی گفت: باید سهم دولت، بخش خصوصی و دستگاه‌های صنعتی و معدنی در استان برای تکمیل و توسعه طرح‌های گردشگری یزد مشخص شود و چهره یزد را از این طریق تغییر داد.

وزیر میراث فرهنگی دولت چهاردهم خاطرنشان کرد: باید برای توسعه گردشگری کشور، تبلیغاتی قدرتمند داشته باشیم و تصویر کشورمان را آنچنان که هست به جهانیان معرفی و نمایش دهیم.

وی با اشاره به تبلیغات هنگفت کشور‌های همسایه، رسانه را یکی از ابزار‌ها و ظرفیت‌های قدرتمند برای تبلیغ گردشگری کشورمان خواند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
0
0
با حرفهاي كلي و بي خاصيت كاري انجام نميشود، وگرنه همان كارشناسي كه اين مطالب را برايتان نوشته است، الان بايد حداقل ركوردي بغير از حرف زدن داشته باشد.
Jam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
0
0
حاجی فک نمی کنی خیلی دیر متوجه شدی؟
چون کسی که فرضا در اروپا یا امریکا یا هرجای دیگر جهان سال ۵۷ همزمان با پیروزی انقلاب متولد شده الان ۴۶ سالش هست از همان سال ۵۷ ایران هراسی در دنیا آغاز شده و بی تردید وقایعی مثل اشغال سفارت آمریکا بر تبلیغات ایران هراسی افزوده بنابراین شخصی که با ایران هراسی متولد شده (درست یا غلطش بماند) و الان ۴۶ ساله هست و تو این مدت از ایران بهردلیل تبلیغات بد و اخبار بد حالا درست با غلط شنیده،امثال جنابعالی چه جوری میخواین ایران هراسی و دید منفی مردم دنیا نسبت به ایران و ایرانی که در ذهن مردم دنیا نهادینه شده رو محو کنید؟
نظرات شما