تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

معرفی مشخصات سیستم راداری اسکای گارد

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های سیستم راداری کنترل آتش اسکای گارد خواهیم پرداخت.

سیستم راداری کنترل آتش اسکای گارد

رویداد ۲۴| حسین فلاحی: رادار کنترل آتش اسکای گارد (Skyguard) در اصل در دهه ۱۹۷۰ توسط اورلیکون کانتراوس سوئیس و با همکاری اریکسون سوئد ساخته شد. اسکای گارد برای کنترل سری توپ‌های  اورلیکون کانتراوس GDF از سری توپ‌های دوقلوی ۳۵ میلی متری GDF یدک کشی و ضد هوایی طراحی شده است.

طراحی اسکای گارد

اسکای گارد روی تریلر نصب شده است. دارای تهویه مطبوع است و کابین آن از پلی استر الیاف شیشه تقویت شده مقاوم در برابر آتش است. رادار جستجوی پالس داپلر، رادار ردیابی پالس داپلر و یک دوربین تلویزیونی هم محور بر روی سقف نصب شده است. این تریلر همچنین شامل دو نفر خدمه و یک ژنراتور کوچک بنزینی است.

سیستم راداری کنترل آتش اسکای گارد

رادار و سیستم‌های فرماندهی اسکای گارد

سر آنتن که شامل رادار جستجو، رادار ردیابی و دوربین تلویزیون است، در حین سفر در داخل کابین جمع می‌شود و در صورت نیاز، تحت کنترل کامل قدرت نصب می‌شود. هنگامی که در موقعیت عملیاتی مستقر می‌شود، اسکای گارد بر روی چهار پایه که دارای تراز مناسب هستند پشتیبانی می‌شود.


بیشتر بخوانید: با مشخصات سیستم دفاع هوایی استینگر آمریکا آشنا شوید


رادار جستجوی پالس داپلر دارای حداکثر برد ۲۰ کیلومتر است و از ویژگی‌های کلیدی آن می‌توان به احتمال تشخیص بالا در برابر تهدیدات هوایی در ارتفاع پایین، نرخ اطلاعات بالا، وضوح خوب، هشدار خودکار هدف، روش دستیابی خودکار برای ردیابی رادار اشاره کرد.

سیستم راداری کنترل آتش اسکای گارد

رادار ردیابی پالس داپلر در زیر رادار جستجو نصب شده است و دارای ارزیابی تک پالس، وضوح دقیق، ردیابی دقیق، تبادل خودکار هدف تحت کنترل کامپیوتر، تشخیص و هشدار موشک هوا به سطح، مقاومت در برابر مقابله الکترونیکی و سیستم ردیابی دوم هنگام ردیابی موشک است.

سیستم ردیابی تلویزیون در سمت راست رادار ردیابی نصب شده است و امکان ردیابی هدف با دقت بالا را با استفاده از یک پردازنده ویدیویی، ردیابی به کمک رایانه با استفاده از جوی استیک ویدیکن یا دوربین اس ئی سی-ویدیکن می‌دهد.

استفاده نظامی اسکای گارد

کنسول کنترل اسکای گارد را می‌توان توسط یک یا دو خدمه اداره کرد و دارای یک نشانگر موقعیت طرح است که داپلر و ویدیوی خام و همچنین نماد‌ها و نشانگر‌ها را برای ارائه وضعیت تاکتیکی نمایش می‌دهد. محدوده برای بررسی ردیابی هدف و قضاوت در مورد وضعیت مقابله الکترونیکی ارائه شده است.

سیستم راداری کنترل آتش اسکای گارد

همچنین یک صفحه نمایش تاکتیکی با بازخوانی عددی، نظارت بر سیستم ردیابی تلویزیون، توپ غلتکی برای کنترل نشانگرها، جوی استیک برای کنترل دستی ردیاب، پنل ماتریسی برای ورودی و خروجی داده‌ها و یک سیستم ارتباطات داخلی وجود دارد. اطلاعات سیستم کنترل آتش اسکای گارد از طریق اتصال تلفنی استاندارد دو سیمه به سلاح‌ها ارسال می‌شود.

انواع اسکای گارد

اسکای گارد: سامانه پدافند هوایی اسکای گارد که شامل ۱۲ سامانه کنترل آتش، ۲۰ موشک انداز چهارگانه RIM-۷M و ۴۴ توپ ۳۵ میلی متری دوقلوی GDF-۰۰۳ و یدک کش ضد هوایی است. تشخیص هدف توسط چهار سوپر رادار مایکروویو زرافه ساخت اریکسون انجام می‌شود.

سیستم راداری کنترل آتش اسکای گارد

اسکای گارد III: واحد کنترل آتش اسکای گارد III حفاظت از اشیاء با ارزش بالا را در یک پیکربندی مستقل یا شبکه‌ای فراهم می‌کند. این سیستم اسلحه‌های ضد هوایی و موشک انداز را برای استفاده در برابر هواپیما‌های سرنشین دار مانند جنگنده ها، بمب افکن‌ها و هلیکوپتر‌ها کنترل می‌کند.

مشخصات فنی کلی اسکای گارد

نوع: رادار کنترل آتش
کاربران کشور: آرژانتین، اتریش، کانادا، یونان، ایران، مالزی، عمان، پاکستان، عربستان سعودی، اسپانیا، سوئیس، تایوان، تایلند، امارات متحده عربی
کشور طراح: سوئیس
خدمه: ۲
منبع تغذیه: ژنراتور بنزینی
تحرک: این سیستم بر روی یک تریلر ۴ چرخ نصب شده است
سیستم‌های راداری: رادار جستجو و ردیابی
برد رادار: ۲۰ کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما