تاریخ انتشار: ۰۷:۱۰ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳

رفتار عجیب تندروها؛ اصرار به تصویب قانون حجاب در اوج تقابل با اسرائیل! | روزنامه اصلاح‌طلب: چرا فقر و فساد و تبعیض را با یک قیام و قعود حل نمی‌کنید؟

هم‌میهن در سرمقاله امروز تمرکز طیف تندرو بر تصویب قانون عفاف و حجاب در شرایط موجود که در اوج تقابل با رژیم صهیونیستی هستیم مایه تعجب و مصداق یک ساده‌انگار باورنکردنی دانسته است.

رفتار عجیب تندروها؛ اصرار به تصویب قانون حجاب در اوج تقابل با اسرائیل! | روزنامه اصلاح‌طلب: چرا فقر و فساد و تبعیض را با یک قیام و قعود حل نمی‌کنید؟

رویداد۲۴| دیدار چند روز پیش مسعود پزشکیان با پایداری‌چی‌ها انگار هیچ اثری بر رویکرد و مواضع این گروه نداشته است. شاهد آنکه تمرکزشان همچنان به مسائلی مثل قانون حجاب است و عین خیالشان هم نیست که منطقه در اوج تنش به سر می‌برد و احتمال درگیری مستقیم با اسرائیلی‌های بیش از هر وقت دیگری است.
همی است که رئیس کمیسیون فرهنگی که اتفاقا از رهبران جبهه پایداری است، گفته «تصویب قانون عفاف و حجاب با ارجاع به شورای نگهبان انجام شده؛ با انتقال توسط رئیس مجلس به رئیس‌جمهور برای ابلاغ و اجرا، نهایی می‌شود. اجرای این قانون حدود چهارپنجم از مسائل فرهنگی را حل می‌کند.»
روزنامه اصلاح‌طلب هم‌میهن در سرمقاله امروز خود به این رویکرد واکنش نشان داده و نوشته: «این اندازه ساده‌انگاری باورکردنی نیست؛ ولی وجود دارد. قانون حجابی که مثل قوانین زیان‌بار قبلی حتی حاضر نشدند در صحن علنی مجلس رسیدگی کنند و آن را در کمیسیون ویژه تصویب کردند و خودشان بهتر از هر کسی می‌دانند که این قانون به‌کلی متفاوت با متن لایحه‌ای است که از سوی حتی دولت رئیسی داده شده بود و به‌طور قطع همسو با خواست عمومی و سیاست‌های دولت پزشکیان هم نیست و نظرسنجی‌های معتبر این ادعا و رویکرد منفی مردم نسبت به این سیاست را ثابت می‌کند.»
«هم میهن» در ادامه آورده است: «گویی نه اطلاعی از مسائل فرهنگی دارند و نه درکی دقیق از مفهوم ۸۰درصد. اگر مسائل فرهنگی کشور با یک قانون غیرقابل‌اجرای کیفری حل می‌شد، چرا تاکنون چنین قانونی را تصویب نکرده بودید و اجازه دادید که اعتراضات ۱۴۰۱ شکل بگیرد؟ چرا بقیه مسائل کشور را هم با تصویب یک قانون در پشت در‌های بسته حل نمی‌کنید؟ اصلاً کدام قانون شما تاکنون توانسته اندکی از مسائل جامعه و مردم را حل کند؟ قانون فرزندآوری شما جز تورم وحشتناک و کاهش زادوولد چه نتیجه دیگری داشته است؟ حتی برای مسائل اقتصادی هم قانون مفیدی ندارید، چه رسد به مسائل فرهنگی که به اجماع عقلا راه‌حل مجازاتی ندارد، بلکه مسائل فرهنگی راه‌حل‌های فرهنگی دارد و نه قضایی و مجازات. چرا فقر و فساد و تبعیض را با یک قیام و قعود حل نمی‌کنید؟»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما