تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳

واکنش‌ها به مصاحبه جنجالی آیت‌الله میرباقری| هجمه حامیان «تئوریسین جنگ» به روزنامه اصلاح‌طلب

استراتژی عجیب سید محمد مهدی میرباقری بر پایه اینکه اگر نصف عالم هم در جنگ کشته شوند، می‌ارزد سبب شد روزنامه اصلاح‌طلب او را «تئوریسین جنگ» بنامد و به همین خاطر هم مورد حمله حامیان وی قرار بگیرد.

واکنش‌ها به مصاحبه جنجالی آیت‌الله میرباقری| هجمه حامیان «تئوریسین جنگ» به روزنامه اصلاح‌طلب

رویداد ۲۴| آیت‌الله محمدمهدی میرباقری، از شاگردان محمدتقی مصباح‌یزدی در مصاحبه‌ای که ویدیوی آن هم در فضای مجازی پربازدید شده می‌گوید: «بخواهیم یا نخواهیم سطح درگیری افزایش پیدا می‌کند». او تاکید می‌کند که «بیش از ۴۲ هزار نفر هم ممکن است کشته شوند. بیشتر هم کشته شوند، نصف عالم هم کشته شوند؛ برای رسیدن به مقصد می‌ارزد».
او همچنین می‌گوید: «ما باید از افغانستان تا یمن، از ایران تا فلسطین متحد شویم».
روزنامه اصلاح‌طلب هم‌میهن در شماره امروز خود در گزارشی با تیتر «تئوریسین جنگ» به بررسی این سخنان پرداخته و نوشته: «او برای تایید سخنش به جمله‌ای از امام خمینی اشاره می‌کند و می‎گوید: «امام خمینی می‌فرمودند: گیرم که ابرقدرت‌ها همه ما بسیجی‌های اسلام را به دار بکشد و همه زنان ما را هم به اسارت بگیرند؛ برای رسیدن به مقصد می‌ارزد.»

کوتاه سخن درباره این بخش از سخنان میرباقری و این سخن امام خمینی در صورت سندیت داشتن آن باید دید چه وقت و چرا به آن اشاره کردند. به‌ویژه آنکه ایشان در جایگاه رهبر انقلاب همواره نگران مردم و سختی‌ای که بر مردم واقع می‎شد بودند و وقتی از انقلاب اسلامی سخن می‌گفتند به انقلاب «حامی مستضعفان جهان» و در راستای بهبود زندگی آن‌ها اشاره داشتند نه صرفاً انقلابی که بخواهد با همه دنیا بجنگد و صرف ابتلا بودن آن بر استمرار سختی بر مردم ایران و مسلمانان تاکید کنند. مصداقش هم پذیرش قطعنامه پایان جنگ ایران و عراق است که اگرهم نظر با میرباقری بود احتمالاً هنوز برای سخت‌تر شدن ابتلا و نزدیکتر شدن به وعده الهی همچنان آشوب جنگ از سر مردم برداشته نمی‎شد.»
هم‌میهن در ادامه بخش‌های دیگری از سخنان میرباقری را مورد توجه قرار داده و آورده است: میرباقری در این سخنان برای ایران نسخه‌ای هم می‎پیچد که نشان از نگاه ضدتوسعه او و همفکرانش که احتمالاً خط و مشی بنیادگرایی و قرائت آن‌ها از دین، چنین رویکردی را حاصل می‎آورد؛ او می‎گوید: «ما دو طرح بیشتر برای ایران نداریم؛ ۱-الگوی توسعه بر مدار اقتصاد جهانی و نظم کنونی. ۲- الگوی پیشرفت اسلامی بر مدارنظم آینده و مداخله در نظم آینده. طرح پیروز دومی است و اولی قطعاً شکست خورده است... در آن آینده اگر بخواهیم حرکت کنیم ایران متحد هیچ جایی ندارد.» میرباقری برای هموارسازی این راه خود را در زمره خواص گرفته و می‌گوید: «اول خودمان باید هوشیار شویم و خودمان متذکر به ایام‌الله شویم و خودمان با طرح خدا راه بیفتیم و بعد آن‌ها که می‌خواهند در این طرح بایستند باید متذکر بقیه شوند. آنکه مومن به موسی نیست که در ایام‌الله او قرار نمی‌گیرد و دنبال فتوحات فرعون‌ها است.»
در فضای مجازی، اما گزارش هم میهن با هجمه بسیار از سوی حامیان جناب میرباقری و طیف نزدیک به او قرار گرفت. کاربرانی میرباقری را تئوریسین مقاومت و نه جنگ دانستند. به روزنامه هم‌میهن کنایه و اتهام زده و حتی آن را صهیونیستی خواندند.
در مقابل شاهد واکنش‌ها و مواضع همسو با هم‌میهن نیز بودیم.
مثلا محمد رنانی کاربر مجازی که خود روحانی است، نوشت: دو نکته:
۱-استراتژیک جدید آقایان این است که:برای رسیدن به اهداف، نصف کره زمین هم کشته بشوند؛ مشکلی نیست (البته اهداف نامعین وتوهمی ومبتنی بر ایدئولوژی خاصی است)
۲-راه رسیدن به پیروزی ما متحد شدن از افغانستان (طالبان) تا یمن و تا فلسطین است (اینکه چنین اتحادی شدنی هست مفروض ایشان است)
واکنش‌ها به مصاحبه جنجالی آیت‌الله میرباقری| هجمه حامیان «تئوریسین جنگ» به روزنامه اصلاح‌طلب
میثم شرفی فعال رسانه‌ای و اقتصادی نیز با انتشار تصویری که نشان می‌داد در کانال آقای میرباقری ۱۳۳ مطلب با موضوع جنگ منتشر شده است، نوشت: «از کانال منتسب به میرباقری.
بعد به تئوریسین جنگ خطاب شدن واکنش نشان می‌دهد.
ما در مقام دفاع و مقاومتیم.
این با جنگ طلبی که مد نظر ایشان و همفکرانش است متفاوت است»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: میرباقری ، جنگ
نظرات شما