تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
وزیر آموزش و پرورش:

مواردی در سند 2030 از نظر شرعی و عرفی اشکال دارد

وزیر آموزش و پرورش اجرای سند 2030 را در قالب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در سند 2030 مواردی وجود دارد که از نظر شرعی و عرفی دارای اشکال است و البته اجرا نخواهد شد.
 رویداد۲۴-فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در بازدید سرزده از پردیس دخترانه شهید باهنر گفت: سند 2030 توصیه‌ای است که توسط سازمان یونسکو با هدف توسعه پایدار در کشورها تدوین شده است و در آن 2 مقوله،  سلامت و آموزش مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: در این سند، آموزش همه افراد جامعه مورد تأکید قرار گرفته است و کشورها در جلسات سالانه، گزارشی از روند آموزشی خود به یونسکو ارائه می دهند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سند 2030 ، توصیه‌ای است و هیچ کشوری متعهد به اجرای مفاد آن نیست چنانکه در قسمتی از این سند آمده است، ‌مواردی که با عرف و اعتقادات یک کشور مغایرت داشته باشد، اجرایی کردن آن توصیه نمی شود.

احمدی دانش آشتیانی تصریح کرد: اجرای سند 2030 در کشور ما در قالب سند تحول است و چیزی خارج از سند اجرا نمی شود، در این سند مواردی است که از نظر شرعی و عرفی دارای اشکال است و البته که اجرا نخواهد شد.

وی افزود: ممکن است، این سؤال در ذهن افراد متبادر شود،‌ اگر مفاد سند 2030 همان مواردی است که در سند تحول وجود دارد، ‌پس چه لزومی بر اجرای مفاد آن است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای ارائه گزارش به جهانیان در خصوص وضعیت آموزشی در ایران و دستاوردهایی که جمهوری اسلامی در زمینه آموزش به دست آورده است و هم چنین تعامل با سایر کشورها، اجرای این سند 2030 مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: سند 2030 هیچ تعهدی برای جمهوری اسلامی ایجاد نمی کند، زیرا اگر سندی تعهدآور باشد، قبل از اجرا باید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، بنابراین سند 2030 تفاهم نامه ای است که اغلب مفاد آن در سند تحول بنیادین وجود دارد.

وی مطالبی که برخی افراد در باره سند 2030 مطرح کرده اند را ناقص توصیف کرد و افزود: اینکه می گویند،‌ وزرای آموزش و پرورش این سند را امضا کرده اند، کذب محض است، زیرا این تنها یک تفاهم نامه است که کشورها به بهانه آن، در یونسکو گردهم می آیند و عملکرد همدیگر را مورد بررسی قرار می دهند، بنابراین از آنجا که ایران در بحث آموزش و سلامت، شاخص های خوبی دارد، این مسئله برای کشور ما بسیار با اهمیت است و از تصورات غلط و برداشت های سوء جلوگیری می کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
0
0
مردم ما در انتخابات به همه ارگان‌ها گفتند هر کسی به جای خود و به کار خود گفته روحانی در اولین تشست خبری
منظور روحانی به سپاه و نیروهای انقلاب است برای کنار گذاشتن انقلابیون به بهانه نظامیگری وخشونت تا مزاحمی برای اعمال خود نداشته باشد البته این حرف مردم نیست ولی روحانی همه نیات خود را میتواند با نام مردم بخورد مردم بدهد البته این تفکر اشناست
برمیگردد به رحلت پیامبر و بهانه ای که علی (ع) بزرگترین رزمنده وجنگ اور مدافع اسلام در تاریخ خلیفه نشد زیاده نمیگویم برمیگردیم به مستندات و جواب حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س)ودلایل خلیفه نشدن ان حضرت

1- : كينه قريش از كشته شدن پهلوانانشان توسط امير المؤمنين عليه السلام نهج البلاغة ، خطبة 162
2-قريش با كينه هاي فروخفته و بيماري حسادت دست در دست يكديگر به جنگ با امير المؤمنين روي آورد همانگونه كه در شروع و آغاز دعوت رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) نيز به همين روش و سيره عمل كرده بود شرح نهج البلاغة ، ج 16 ، ص 151
3-امام سجاد عليه السلام در پاسخ اين سؤال كه چرا قريش با علي عليه السلام دشمني مي ورزيد؟ مي فرمايد: چون علي عليه السلام سران آن ها را به دوزخ فرستاد و براي بازماندگانشان جز عار و ننگ باقي نگذاشت مناقب آل أبي طالب ، ابن شهر آشوب ، ج 3 ، ص 21
4-قريش تمام كينه هايي كه از رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) در دل داشت در حق من آشكار نمود و پس از من به زودي در حق فرزندان من نيز آن را ابراز خواهد كرد ، مرا با قريش چه كار ؟! ، همانا به امر خدا و رسول با آنان جنگيدم ، آيا اين است سزاي كسي كه خدا و پيامبرش را اطاعت كرده است
شرح نهج البلاغة ، ابن أبي الحديد ، ج 20 ص 328 و ينابيع المودة لذوي القربي ، القندوزي ، ج 1 ص 407
5- سایر اولیای خدا نیز در شرایطی مجبور به سکوت می شدند حضرت زهرا (س) در پاسخ به چنین سوالی فرمود مَثَل امام مَثَل کعبه است،
مردم باید بیایند وکعبه را طواف کنند ودور کعبه بگردند نه اینکه کعبه دور انها بگردد مردم باید سراغ امام می امدند نه اینکه امام سراغ انها برود.

ولی با اینها علی (علی علیه السلام) شبها سراغ مهاجر و انصار رفت و انها وعده می دادند که فردا به پشتیبانی ان حضرت خواهند امد، ولی فردا به جز چند نفر به وعده ی خود عمل نمی کردند، و علی (علی علیه السلام) این عمل را به خاطر اتمام حجت چندین بار تکرار کرد، تا عذری برای کسی باقی نماند
نظرات شما