دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی:
کاهش قیمت بلیت هواپیما از مهرماه/ ریزش 8 درصدی مسافران هوایی/ قیمت پایه برای مسیرهای پروازی مشخص شد
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی گفت در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ریزش 8 درصدی مسافر مواجه شدهایم.
رویداد۲۴ مقصود اسعدی سامانی از کاهش قیمت بلیت هواپیما از مهرماه خبر داد و گفت: تابستان فصل پر سفر و به اصطلاحهای سیزن محسوب میشود و از آنجایی که تقاضا برای سفر در این ایام افزایش مییابد حضور دلالان و واسطه گران هم فعالتر میشود بنابراین بخشی از افزایش قیمت بلیت و گران فروشیها به همین دلیل است.
وی با بیان اینکه ایرلاینهای داخلی به صورت داوطلبانه برای مبارزه با دلالان برای هر مسیر پروازی قیمت پایه در نظر گرفتهاند که از قیمت پایه تا ۱۰ درصد امکان افزایش قیمت وجود دارد، گفت: شرکتهای هواپیمایی به این توافق رسیدهاند که یک قیمت یکسانی برای مسیرهای پروازی مشخص کنند و تا ۱۰ درصد سقف افزایش قیمت برای هر مسیر قائل شوند.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اظهار داشت: هر شرکتی میتواند براساس خدماتی که ارایه میدهد در این ۱۰ درصد افزایش قیمت مانور دهد.
اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه این فرایند برگشت به نرخهای دستوری نیست، گفت: این تعیین قیمت به صورت توافقی بین ایرلاینها انجام شده و تا ۱۰ درصد از قیمت پایه امکان افزایش قیمت وجود دارد بنابراین قیمتها به حالت دستوری برنگشته است.
وی افزود: در شرایط خاصی هستیم که باید در این شرایط جلوی گران فروشیها گرفته شود. افزایش قیمت بلیت هواپیما شمشیر دو لبهای است که نه به نفع مردم و نه به نفع ایرلاینها خواهد بود.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی درباره احتمال تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به ایرلاینها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما تاکید کرد: این پیشنهاد داده شده، اما موافقت نشده است قرار بر این بود که ارز نیما در اختیار ایرلاینها قرار بگیرد، اما هنوز پرداخت نشده است.
اسعدی سامانی با بیان اینکه در سه ماه اول امسال با ۸ درصد ریزش مسافر در بخش سفرهای هوایی داخلی و خارجی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه شدیم، ادامه داد: احتمالا در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته هم با کاهش سفرها هوایی مواجه شویم.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر ساعت پرواز در ایران بدون احتساب سود به ۵۰ دلار است، گفت: اگر دلار ۱۰ هزار تومان در نظر بگیریم هر ساعت پرواز به ۵۰۰ هزار تومان میرسد که در حال حاضر ایرلاینها زیر این قیمت بلیت فروشی میکنند.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ادامه داد: تعیین قیمت بلیت ۹۰۰ هزار تومانی تهران- کیش گران فروشی است هر چند این نرخ با توجه به اینکه ساعت پرواز این مسیر به یک ساعت و ۴۰ دقیقه میرسد با دلار ۱۰ هزاز تومانی قیمت تمام شده برای ایرلاینها است، اما در حال حاضر شرکتها زیر این قیمت بلیت فروشی میکنند و نرخ منطقی این مسیر ۵۱۰ هزار تومان است.
وی با اشاره به ابزارهایی که میتوانند باعث کاهش قیمت بلیت هواپیما شوند، ادامه داد: در حال حاضر عوارض ۵ درصدی شهرداری بر روی بلیت هواپیما اضافه میشود در حالی که شهرداریها هیچ خدماتی به ایرلاینها ارایه نمیدهند و میتوان با حذف این عوارض، تا ۵ درصد قیمت بلیت را برای مردم کاهش داد.
وی با بیان اینکه ایرلاینهای داخلی به صورت داوطلبانه برای مبارزه با دلالان برای هر مسیر پروازی قیمت پایه در نظر گرفتهاند که از قیمت پایه تا ۱۰ درصد امکان افزایش قیمت وجود دارد، گفت: شرکتهای هواپیمایی به این توافق رسیدهاند که یک قیمت یکسانی برای مسیرهای پروازی مشخص کنند و تا ۱۰ درصد سقف افزایش قیمت برای هر مسیر قائل شوند.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی اظهار داشت: هر شرکتی میتواند براساس خدماتی که ارایه میدهد در این ۱۰ درصد افزایش قیمت مانور دهد.
اسعدی سامانی با تاکید بر اینکه این فرایند برگشت به نرخهای دستوری نیست، گفت: این تعیین قیمت به صورت توافقی بین ایرلاینها انجام شده و تا ۱۰ درصد از قیمت پایه امکان افزایش قیمت وجود دارد بنابراین قیمتها به حالت دستوری برنگشته است.
وی افزود: در شرایط خاصی هستیم که باید در این شرایط جلوی گران فروشیها گرفته شود. افزایش قیمت بلیت هواپیما شمشیر دو لبهای است که نه به نفع مردم و نه به نفع ایرلاینها خواهد بود.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی درباره احتمال تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به ایرلاینها برای کاهش قیمت بلیت هواپیما تاکید کرد: این پیشنهاد داده شده، اما موافقت نشده است قرار بر این بود که ارز نیما در اختیار ایرلاینها قرار بگیرد، اما هنوز پرداخت نشده است.
اسعدی سامانی با بیان اینکه در سه ماه اول امسال با ۸ درصد ریزش مسافر در بخش سفرهای هوایی داخلی و خارجی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته مواجه شدیم، ادامه داد: احتمالا در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته هم با کاهش سفرها هوایی مواجه شویم.
وی با بیان اینکه قیمت تمام شده هر ساعت پرواز در ایران بدون احتساب سود به ۵۰ دلار است، گفت: اگر دلار ۱۰ هزار تومان در نظر بگیریم هر ساعت پرواز به ۵۰۰ هزار تومان میرسد که در حال حاضر ایرلاینها زیر این قیمت بلیت فروشی میکنند.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ادامه داد: تعیین قیمت بلیت ۹۰۰ هزار تومانی تهران- کیش گران فروشی است هر چند این نرخ با توجه به اینکه ساعت پرواز این مسیر به یک ساعت و ۴۰ دقیقه میرسد با دلار ۱۰ هزاز تومانی قیمت تمام شده برای ایرلاینها است، اما در حال حاضر شرکتها زیر این قیمت بلیت فروشی میکنند و نرخ منطقی این مسیر ۵۱۰ هزار تومان است.
وی با اشاره به ابزارهایی که میتوانند باعث کاهش قیمت بلیت هواپیما شوند، ادامه داد: در حال حاضر عوارض ۵ درصدی شهرداری بر روی بلیت هواپیما اضافه میشود در حالی که شهرداریها هیچ خدماتی به ایرلاینها ارایه نمیدهند و میتوان با حذف این عوارض، تا ۵ درصد قیمت بلیت را برای مردم کاهش داد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط