فعالیت تاورکرینهای 40 ساله بر فرار تهران
مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به فعالیت تاور کرینهایی در سطح شهر که سال تولید آنها برای ۱۹۸۰ یا ١٩٩٠ است از مکاتبه شهرداری با سازمان استاندارد برای بازنگری در استانداردهای تاورکرینها خبر داد.
رویداد۲۴ مهدی صالحی در مورد وضعیت تاورکرینهای فعال در شهر گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته از تاور کرینهای سطح شهر، حدود ۳۰۰ دستگاه در سطح تهران در حال فعالیت هستند.
وی بیان اینکه تمامی تاورکرینهای فعال گواهینامه بهرهوری و اپراتور اخذ کرده اند، گفت:، اما حوادث اخیر تاورها، نشان میدهد که کسب این گواهینامهها حداقل کاری است که میبایست برای نظارت بر روی این تاورکرینها انجام گیرد.
صالحی با بیان اینکه تاور کرینهایی در سطح شهر فعال هستند که سال تولید آنها برای ۱۹۸۰ یا ١٩٩٠ است گفت: عمر این تاورها بسیار زیاد است و پاس کردن گواهینامهها و چک لیستها حداقل کاری است که باید برای نظارت بر فعالیت این تاورهای قدیمی انجام دهند و به نظر میرسد باید اقدام جدی تری برای کنترل تاورها، صورت گیرد.
مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران شهرداری تهران معتقد است که باید استانداردها و چک لیستهای کنترلی تاورها مورد بازنگری قرار گیرد. بررسی دو حادثه قبلی تاورکرینها در تهران، نیز نشان داد که دستگاه دارای گواهینامههای مربوطه بوده است، اما نهایتاً دچار سانحه شده است.
وی با تاکید بر بازنگری در استانداردهای تاورکرینها گفت: البته این مهم در حوزه اختیارات شهرداری تهران نیست و تنها ما میتوانیم نسبت به کنترل گواهینامههای اخذ شده، اقدام کنیم، اما در مکاتبه رسمی با سازمان استاندارد، درخواست کردهایم که نسبت به بازنگری تاورکرینها در پی حوادث اخیر در سطح شهر تهران اقدام کنند چراکه تاورها گواهی لازم را داشتند، اما باز هم حادثه ساز شدند و به نظر میرسد این مهم در دستور کار آنها قرار گیرد.
صالحی افزود: تجربه نشان داده است که صرف پاس کردن چک لیستها و اخذ گواهینامه بهره وری و اپراتور برای تاورکرینهای فعال در سطح شهر تهران که عمدتاً قدیمی هستند، پاسخگو نیست.
وی بیان اینکه تمامی تاورکرینهای فعال گواهینامه بهرهوری و اپراتور اخذ کرده اند، گفت:، اما حوادث اخیر تاورها، نشان میدهد که کسب این گواهینامهها حداقل کاری است که میبایست برای نظارت بر روی این تاورکرینها انجام گیرد.
صالحی با بیان اینکه تاور کرینهایی در سطح شهر فعال هستند که سال تولید آنها برای ۱۹۸۰ یا ١٩٩٠ است گفت: عمر این تاورها بسیار زیاد است و پاس کردن گواهینامهها و چک لیستها حداقل کاری است که باید برای نظارت بر فعالیت این تاورهای قدیمی انجام دهند و به نظر میرسد باید اقدام جدی تری برای کنترل تاورها، صورت گیرد.
مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران شهرداری تهران معتقد است که باید استانداردها و چک لیستهای کنترلی تاورها مورد بازنگری قرار گیرد. بررسی دو حادثه قبلی تاورکرینها در تهران، نیز نشان داد که دستگاه دارای گواهینامههای مربوطه بوده است، اما نهایتاً دچار سانحه شده است.
وی با تاکید بر بازنگری در استانداردهای تاورکرینها گفت: البته این مهم در حوزه اختیارات شهرداری تهران نیست و تنها ما میتوانیم نسبت به کنترل گواهینامههای اخذ شده، اقدام کنیم، اما در مکاتبه رسمی با سازمان استاندارد، درخواست کردهایم که نسبت به بازنگری تاورکرینها در پی حوادث اخیر در سطح شهر تهران اقدام کنند چراکه تاورها گواهی لازم را داشتند، اما باز هم حادثه ساز شدند و به نظر میرسد این مهم در دستور کار آنها قرار گیرد.
صالحی افزود: تجربه نشان داده است که صرف پاس کردن چک لیستها و اخذ گواهینامه بهره وری و اپراتور برای تاورکرینهای فعال در سطح شهر تهران که عمدتاً قدیمی هستند، پاسخگو نیست.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط