تقاضای مدیرعامل بانک ملی ایران از مشتریان: به شعب بانک نروید
رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، متن پیام دکتر محمد رضا حسین زاده به این شرح است:
مشتریان محترم بانک ملی ایران
با سلام
روزهای پایانی سال، طبق روال معمول هر ساله با افزایش تقاضای خدمات بانکی توسط مشتریان همراه است.
گرچه چند سالی است که فرهنگ استفاده از خدمات بانکداری غیرحضوری، سامانههای بانکی خارج از شعب و نیز اپلیکیشنها و پلتفرمهای اینترنتی، رایج شده و حجم زیادی از تراکنشهای بانکی بدون حضور در شعبه انجام میشود، اما هنوز هم تعداد مراجعات به واحدهای بانک به میزان قابل توجهی زیاد است.
اطلاعات موجود نشان میدهد در برخی روزهای سال، تعداد تراکنشهای انجام شده در بانک ملی ایران از مرز یک صد میلیون فقره عبور کرده که تا ۹۲ درصد این حجم، غیرحضوری بوده است، اما مقایسه حدود هشت میلیون تراکنش حضوری روزانه با حدود ۳۳۰۰ واحد بانک ملی ایران نیز از حجم بسیار زیاد مراجعه مشتریان حکایت دارد.
مراجعه بیش از حد مشتریان به واحدها برای انجام تراکنشهای بانکی در روزهای پایانی سال، نه تنها سرعت خدمت رسانی را کاهش میدهد، بلکه در شرایط شیوع ویروس کرونا، احتمال ابتلای کارکنان، مشتریان و افراد خانواده آنها به این بیماری را به شدت بیشتر میکند.
مطالعات نشان داده است که شعب بانکها به دلیل تردد زیاد، حضور افراد متعدد و استفاده از وسایل عمومی، برای انتقال ویروس کرونا به شدت مستعدند و از این رو هر گونه حضور غیرضروری در این مکانها میتواند برای همه، خطرآفرین باشد.
بانک ملی ایران طی سالهای گذشته سرمایه گذاری کلانی در حوزه توسعه خدمات بانکداری غیرحضوری داشته و اکنون سامانههای بام، بله، نشان بانک، نشان پرداخت، شصت، خودگردان، خودپرداز، کیوسک، CASHLESS و ... برای ارائه همه خدمات بانکی در خدمت مشتریان است.
با توجه به همه مواردی که گفته شد، بار دیگر از مشتریان ارجمند تقاضا میکنم تا حد امکان از حضور در واحدهای بانک خودداری کرده و در صورت الزام به حضور، پروتکلهای بهداشتی را در بیشترین حد ممکن رعایت کنند.