تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

ایده «طنز» ابراهیم کاردگر در بیمه ما/ حضوری به شعبه بیمه بروید تا خدمات آنلاین «فرا بیمه ما» بگیرید!

بیمه ما طرحی برای خدمات آنلاین داده که برای دسترسی به آن ابتدا باید حضوری به یکی از شعبات بیمه مراجعه کرد و بعد از آن خدمات آنلاین را استفاده کرد! کاری که مدیران بیمه ما کرده‌اند، آنقدر عجیب است که به یک ماجرای طنز شبیه شده است.

ابراهیم کاردگر بیمه ما

رویداد۲۴ «ابراهیم کاردگر» مدیرعامل ناراضی شرکت بیمه «ما» که عزل از مدیرعاملی شرکت بیمه «دانا» و نشستن بر صندلی مدیرعاملی شرکت بیمه تحت مدیریت بانک ملت خیلی برایش خوشایند نبوده، در واپسین روز‌های سال گذشته طرح «فرا بیمه» را در شرکتش رونمایی کرد، اما اکنون با گذشت بیش از یک ماه از این اقدام، مشخص شده است که این سامانه نه تنها «فرا»‌تر از خدمات پیشین نیست، بلکه می‌توان آن را گامی به عقب هم خواند.

در شرایطی که استارت‌آپ‌ها تلاش می‌کنند خدمات خود را در محیط‌های غیرحضوری و مبتنی بر وب ارائه کرده و هر روز محصولی جدید در این زمینه رونمایی می‌کنند، برخی شرکت‌های بیمه نیز می‌کوشند با کپی‌های نازل از اقدامات استارت آپ ها، از قافه عقب نمانند. نمونه اخیر این اقدام را می‌توان در «فرا بیمه» شرکت بیمه ما جست‌وجو کرد. این شرکت با طراحی یک وبسایت به نشانی https://farabimeh.bimehma.com/ تلاش کرده خدمات بیمه‌ای خود را به صورت آنلاین در اختیار بیمه‌گزاران قرار دهد، غافل از این که این سامانه پاسخگوی نیاز‌های مشتریان نیست. در حالی که استارت‌آپ‌های فروشنده بیمه، سعی کرده‌اند فرایند‌های فروش بیمه‌نامه را ساده و سریع طراحی کنند، طراحی پیچیده و طولانی روند فروش بیمه نامه در «فرا بیمه»، مشتری را کلافه می‌کند، اما این همه ماجرا نیست.


بیشتر بخوانید: فعالیت‌های غیرشفاف بیمه‌ای در عراق و آذربایجان/ بیمه معلم در خارج از کشور چه می‌کند؟


موضوع از این قرار است که بیمه‌گزار پس از طی همه فرایند‌ها در «فرا بیمه» اساسا امکان خرید بسیاری از بیمه‌نامه‌ها را نخواهد داشت، چرا که در انتها با پیام «خطای ناشناخته رخ داده است» مواجه می‌شود!

فرا بیمه ما

خبرنگار رویداد۲۴ در تماس با یکی از مدیران شرکت بیمه ما که نخواست نامش برده شود، علت این اتفاق را جویا شد. او با بیان این که «فرا بیمه» یک پلتفرم فروش بیمه‌نامه مستقل نیست، گفته این سامانه، زیرساختی برای فروش نیمه الکترونیک بیمه نامه است.

به گفته او، بیمه‌گزار پیش از اقدام به خرید بیمه‌نامه از طریق «فرا بیمه»، ابتدا باید به یک نماینده فروش شرکت بیمه ما مراجعه کرده و درخواست استفاده از خدمات «فرا بیمه» را ارائه کند. پس از آن است که امکان استفاده از خدمات فروش الکترونیکی در این سامانه برای مشتری فراهم خواهد شد!

به نظر می‌رسد این اقدام شرکت بیمه ما، به منظور جلوگیری از ایجاد نارضایتی در شبکه فروش سنتی انجام شده است، اما واقعیت این است که هیچ بیمه‌گزاری پس از مراجعه به نماینده بیمه، بار دیگر به یک سامانه آنلاین مراجعه نخواهد کرد!

آن طور که دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت در مراسم رونمایی از «فرا بیمه» خواسته بود، «همه کار‌های بیمه‌ای شامل صدور، کارشناسی، دریافت خسارت و ... باید در سیستم فرا بیمه و به صورت غیرحضوری انجام شود»، اما گویا او اکنون به این خواسته خود نرسیده است.

افتتاح نمایشی پلتفرم‌ها، این روز‌ها به چالشی در صنعت بیمه تبدیل شده است. راه‌اندازی رویداد «سه شنبه‌های فناورانه» در بیمه مرکزی نیز به این آسیب دامن زد، چرا که برخی شرکت‌های بیمه بدون داشتن پشتوانه مستحکم و نیز زیرساخت قابل اطمینان، پروژه‌های روزمره مانند «مرکز ارتباطات با مشتریان» را در این رویداد رونمایی کردند! در چنین شرایطی به نظر می‌رسد، شرکت‌های بیمه باید سرمایه‌گذاری جدی در این حوزه را در دستور کار قرار دهند تا به جای توسل به «شو»‌های تبلیغاتی، خدمتی در جهت تسهیل امور بیمه‌گری بردارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
1
3
یک گزارش درباره تخلفات استارت آپ های بیمه مانند آیتول که شماره تماس های بیمه گذاران نمایندگی ها را توسط ناجا به آنان داده می شود و پشت پرده آن و رانت هایی که توسط حاکمیت به آنها داده و ... گزارشی تهیه فرمایید
هوشیار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۹
1
4
این طرحی نو میباشد که نیاز به زمان دارد
نظرات شما