تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

منتظری: شهادت رئیسی و همراهانش به نفع انقلاب تمام شد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: شهادت رئیس جمهور و همراهانش هزینه‌های سنگینی به نظام تحمیل کرد، اما به نفع انقلاب تمام شد.

منتظری: شهادت رئیسی و همراهانش به نفع انقلاب تمام شد

رویداد ۲۴ | محمد جعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در جمع پاسداران قرارگاه ثارالله تهران بزرگ با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص سه نیاز اساسی جامعه، گفت: هر حکومتی در هر جامعه‌ای با هر روشی روی کار بیاید باید این سه مسئله را یعنی امنیت، عدالت و اقتصاد را مدنظر قرار دهد و تا وقتی نیاز‌های اولیه جامعه تحقق پیدا نکند نمی‌شود به مسائل دیگر پرداخت، لذا از همه شما عزیزانی که در تأمین امنیت ام القرای کشور جهادگونه تلاش و موجبات آرامش جامعه را فراهم می‌کنید تشکر می‌کنم و همه ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی با بیان اینکه در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش شاهد حضور میلیونی مردم در ۵ مرکز استان کشور بودیم، تصریح کرد: حضور حماسی مردم در این مراسم، با وجود برنامه ریزی‌هایی که دشمنان برای ایجاد خلل در این مراسم داشتند در امنیت کامل برگزار شد و این امر جای شکرگزاری دارد.

وی گفت: عزیزانی را در حادثه تلخ سقوط بالگرد و در حال ماموریت از دست دادیم، آیت الله رئیسی در قوه قضائیه بسیار تلاشگر بود و در دوران مسئولیت ایشان گام‌های خوبی در زمینه سند تحول برداشته شد و ایشان در دفاع از حقوق عامه اهتمام بسیاری داشتند و در طول ۳۳ ماه دوران ریاست جمهوری به عنوان یک عنصر فعال و مخلص در حدود ۴۵ سفر استانی حضور داشتند.

منتظری خاطرنشان کرد: بزرگترین امتیاز شهید آیت الله رئیسی که موجب موفقیتشان شد و جایگاه اجتماعی و تشییع باشکوه ایشان را در پی داشت، تبعیت مخلصانه از ولایت بود؛ خود را ملزم می‌دانست منویات و دستورات مقام معظم رهبری را پیگیری و پیاده نماید؛ اعتقاد داشت رهبر معظم انقلاب زعیمی روشن بین و فردی حکیم و دارای عمق دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی عنوان کرد: آیت الله شهید رئیسی، جمهوری اسلامی را یک جا پذیرفته بود، بنده در جلساتی که محضر مقام معظم رهبری بودم شاهد بودم که برخی مسئولین در برابر مطالبات رهبری کاری را که خود را انجام می‌دادند، اما آیت الله رئیسی اگر متوجه خواسته مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان می‌شد بدون درنگ مسائل را پیگیری می‌کرد.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: اعتقادم بر این است که حوادث مشابه شهادت رئیس جمهور و همراهانش را در طول انقلاب کم نداشته ایم و هر کدام از این حوادث ولو هزینه‌های سنگینی به نظام تحمیل کرد، اما در مجموع به نفع انقلاب تمام شد.

وی اضافه کرد: حوادثی از این دست، یک تصویربرداری از حادثه کربلا است، امت اسلامی در واقعه عاشورا، سیدالشهدا فرزند پیامبر (ص) و ۷۲ تن را از دست داد، اما این حادثه موجب بقای اسلام شد و بعد از ۱۴ قرن آثار قیام سیدالشهدا (ع) همچنان مشهود است.

منتظری افزود: در روز‌های نخست پیروزی انقلاب نیز سرمایه‎های ارشمندی را در دوران جنگ تحمیلی، حوادث هفتم تیر و هشتم شهریور ماه و... از فرماندهان، بزرگان ارتش، روحانیون و سپاه از دست دادیم، این هزینه‌ها برای نظام دستاورد‌های ارزشمندی داشت.

رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد: شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه نیز بدون شک برکاتی را به همراه دارد و ان شاءالله مردم در انتخابات ریاست جمهوری با بصیرت، حزم و دوراندیشی بتوانند جایگزین مناسبی را انتخاب کنند و شاهد پیشرفت روزافزون کشور باشیم.

رئیس دیوان عالی کشور در بخش دیگری از سخنانش خطاب به حاضرین در جلسه گفت: اگر عملیاتی همچون قضایای سال گذشته انجام دادید و توانستید جلوی توطئه‌های دشمن را بگیرید و از ناامنی جلوگیری کنید، همه این توفیقات را منتسب به خداوند کنید، نصرت الهی در همین است که انسان برای خدا قدم بردارد. در طول تاریخ ۴۵ ساله انقلاب نیز هر موفقیتی داشتیم پشت سرش عنایات الهی بوده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
Nima
|
Canada
|
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۸
0
2
کشته شدن در هلیکوپتر ۵۰ سال قبل اسمش شهادت نیست.
نظرات شما