تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۳

شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام با میکروفون گوشی حرف‌های ما را می‌شنود

تا حالا برای‌تان پیش آمده است در اینستاگرام تبلیغی ببینید که لحظاتی پیش با دوستان خود درباره‌ی موضوع آن صحبت می‌کردید؟ شاید هرگز نتوانیم تئوری فعال‌بودن ۲۴ ساعته‌ میکروفون گوشی‌هایمان را صحت‌سنجی کنیم، اما گزارشی ترسناک از وب‌سایت ۴۰۴مدیا جزئیاتی ناگفته را درباره این موضوع برملا کند.

اینستاگرام

رویداد۲۴ ۴۰۴ مدیا که سابقه درخشانی در افشای اطلاعات دارد، جزئیات سیستم شنود فعالانه فیسبوک را فاش کرده است این وب سایت به طور دقیق‌تر می‌گوید شرکت رسانه‌ای معروف به CMG می‌تواند تبلیغات را براساس چیزی که مشتریان احتمالی با صدای بلند در نزدیک میکروفون دستگاه به زبان آورده‌اند برای آن‌ها به نمایش دربیاورد.
ظاهرا CMG شریک تجاری فیسبوک، گوگل، آمازون و موتور جست‌وجو مایکروسافت بینگ است.


بیشتر بخوانید: فیلترینگ برای دولت چقدر آب می‌خورد؟ | هزینه‌های سرسام آور افشا شد


وب سایت ۴۰۴ مدیا به اسنادی دست پیدا کرده است که نشان می‌دهند سیستم نرم افزاری Active Listening با بهره‌گیری از نوعی هوش مصنوعی و از طریق گوش دادن به مکالمات روزانه ما داده‌های مورد نیاز را به صورت بلادرنگ ثبت می‌کند. ظاهرا جزئیات این سیستم در جلسه‌ای به میزبانی شرکت CMG نمایش داده شده است.
طبق اسناد فاش شده، افزون بر فیسبوک و پلتفرم‌های زیرمجموعه نظیر اینستاگرام شرکت‌های آمازون و گوگل در فهرست مشتریان نرم‌افزار Active Lestening حضور دارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما