تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۳

بیمارستان ایتالیایی در حفاظت ارتش در برابر حمله بستگان بیماران

حمله همراه با خشونت بیماران و بستگان آنها به یک بیمارستان در ایتالیا کار را به حفاظت ارتش رسانده است!

بیمارستان ایتالیایی در حفاظت ارتش در برابر حمله بستگان بیماران

رویداد ۲۴| بالا گرفتن حملات پرخشونت بیماران و بستگان خشمگین آن‌ها به کارکنان پزشکی در ایتالیا به وضعیتی انجامیده است که سربازان ارتش ایتالیا مسئول محافظت از بیمارستانی در جنوب این کشور شده‌اند.


گزارش‌های مکرری از حمله‌ها به پزشکان و پرستاران در هفته‌های اخیر در جنوب ایتالیا منتشر شده‌اند و انجمن پزشکان ایتالیا از ارتش این کشور برای حفاظت کارکنان پزشکی کمک خواسته است.
شهردار شهر «ویبو والنتسیا» در استان کالابریا در جنوب ایتالیا طرحی را برای تشدید حفاظت از نقاط حساس ازجمله بیمارستان شهر به‌وسیله سربازان ارتش تصویب کرده است.

حمله بستگان بیمار درگذشته به بیمارستان جنوب ایتالیا

حوادث خشونت‌بار بیمارستان‌ها در ایتالیا یک ماه پیش با حمله به بیمارستان «پلی کلینیکو» در شهر فوجا در جنوب این کشور به اوج خود رسید.
گروهی پنجاه‌نفره از خویشان و آشنایان یک زن ۲۳ ساله که از مرگ ناگهانی در جریان یک عمل جراحی اورژانس در این بیمارستان خشمگین بودند، به کارکنان بیمارستان هجوم بردند.

فیلم ویدئویی این حادثه که در رسانه‌های اجتماعی فراگیر شد، پزشکان و پرستاران پناه‌گرفته در یک اتاق بیمارستان در این تهاجم را نشان می‌دهد. برخی از کارکنان بیمارستان کتک خوردند و مجروح شدند. مدیر بیمارستان با اشاره به اینکه در کمتر از یک هفته سه حمله مشابه به کارکنان آن رخ داده است، تهدید کرد بخش اورژانس بیمارستان را تعطیل کند.

همه‌گیری حملات خشونت‌آمیز به کارکنان پزشکی

فقط در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۶۰۰۰ مورد خشونت کلامی و تهاجم جسمی به کارکنان پزشکی در ایتالیا ثبت شد. رئیس اتحادیه پرستاران ایتالیا با اشاره به اوج گرفتن تهاجم و خشونت خواستار اقدام فوری در این زمینه شد. او گفت: «ما در گذشته‌ها هیچ‌وقت دستخوش این میزان از خشونت نبوده‌ایم. اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ام که درخواست برای حفاظت ارتش از بیمارستان‌ها بعید به نظر نمی‌رسد.»

فدراسیون انجمن‌های علمی-پزشکی ایتالیا نیز خواستار مجازات شدیدتر مهاجمان به کارکنان مراقبت پزشکی شده است، و ازجمله پیشنهاد کرده است که دسترسی چنین افرادی به مراقبت‌های پزشکی رایگان به مدت سه سال معلق شود.

کمبود کارکنان و فهرست انتظار درازمدت

فهرست‌های انتظار طولانی و کمبود کارکنان مراقبت پزشکی از دلایل اصلی ناراحتی بیماران ایتالیایی از بیمارستان‌ها در این کشور است.

بزرگ‌ترین اتحادیه پزشکان ایتالیا می‌گوید از سال ۲۰۲۲ تاکنون تقریباً نیمی از پست‌های پزشکی اورژانس در بیمارستان‌های این کشور خالی مانده‌اند. پزشکان می‌گویند دستمزد‌های پایینشان بر اساس قوانین ایتالیا باعث شده که برای بسیاری از پست‌های بیمارستانی داوطلبی پیدا نشود و فشار کاری زیاد ناشی از این وضعیت بر کارکنان موجود به فرسودگی شغلی آن‌ها بینجامد.

همه‌گیری کرونا همه برشدت این مشکلات افزود و بسیاری از کارکنان پزشکی ایتالیا در جستجوی فرصت‌های بهتر شغلی از این کشور مهاجرت کردند.
ایتالیا در سال ۲۰۲۳ دچار کمبود حدود ۳۰۰۰۰ پزشک بود و بر اساس گزارش یک انجمن تخصصی بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، این کشور شاهد ۱۱۱ کلینیک و ۱۱۳ بخش اورژانس در این کشور تعطیل شده‌اند.

منبع: آسوشیتدپرس

برچسب ها: ارتش ، بیمارستان ، ایتالیا
نظرات شما
پیشخوان