تاریخ انتشار: ۰۷:۰۵ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر

واکنش روزنامه شهرداری به ماجرای تابلو‌های موزه امام علی؛ دروغ هنری | قیمت تابلو‌ها فقط ۳ میلیارد بود

عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی و هنری در توضیح موضوع تابلو‌های موزه امام علی (ع) گفت: قیمت ۳۰ تابلو مجموعا ۳ میلیارد تومان برآورد شد، یعنی یک دهم قیمتی که در شورای شهر و رسانه‌ها به آن دامن زده شد.

واکنش روزنامه شهرداری به ماجرای تابلو‌های موزه امام علی؛ دروغ هنری | قیمت تابلو‌ها فقط ۳ میلیارد بود

رویداد ۲۴| روزنامه سازندگی در گزارشی با عنوان «اختلاس هنری» درباره ۳۰ اثری که از موزه امام علی امانت گرفته شده و برنگشته بودند به نقل از سایت World art Dubai خبر داده بود که ۱۴ اثر در کشور امارات و شهر دوبی فروخته شده‌اند و از ۱۶ اثر دیگر خبری نیست.

حالا روزنامه همشهری در پاسخ از «دروغ هنری» گفته و جوابیه سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در این باره را منتشر کرده است.

در این جوابیه بعد از شرح اقدامات انجام شده در دوره مدیریت جدید، آمده است: «تاکنون ۲ اکران مشترک در ایران و یک اکران بین‌المللی در کشور امارات انجام شده است. سومین اکران داخلی در فصل پاییز با همکاری مشترک یک نهاد دولتی دیگر و دومین اکران بین‌المللی در انتهای سال جاری با حضور آثار بیشتری از هنرمندان کشور ایران برنامه‌ریزی شده است.»

در پایان این جوابیه نیز تاکید شده: «در پایان می‌توان اینگونه جمع‌بندی کرد که اگر پرسشی وجود دارد، پاسخی داده شده و اگر دغدغه‌ای وجود دارد، در میدان عمل مشاهده شده است؛ ولی چه می‌شود که نه پاسخ و نه مشاهده عینی هیچ‌یک شنیده و دیده نمی‌شود؟ هرچند بر همگان مشخص است که دعوای سیاسی، بهانه نمی‌خواهد و بدون دستاویز و بهانه هم می‌توان طرح دعوا کرد. پس شایسته است که به‌جای این مردان سیاست، بنشانید درخت.»

گفتنی است، سعید صدراییان، عضو هیأت مدیره سازمان فرهنگی- هنری نیز به «همشهری» گفته: «قیمت تابلو‌ها یک دهم رقم ادعایی است».

وی در توضیح ماجرا گفته: «موضوع از این قرار است که در سال‌های مختلف آثار هنری توسط مسئولان شهرداری و سازمان فرهنگی و هنری به دلایل مختلفی خریداری شده بود، از این‌رو سازمان فرهنگی- هنری انباشتی از آثار ذی‌قیمت دارد. به‌دلیل استاندارد نبودن وضعیت نگهداری فیزیکی تابلوها، در هیأت مدیره پیشنهاد شد که برخی از این آثار به فروش گذاشته شود و درآمدش برای خرید آثار بهتر یا بهسازی موزه هزینه شود.»

عضو هیأت مدیره سازمان فرهنگی- هنری درباره نحوه قیمت‌گذاری تابلو‌ها گفته: «در جلسه‌ای با حضور بنده به‌عنوان نماینده هیأت مدیره، نمایندگان حراست، بازرسی، موزه امام‌علی (ع)، موزه تجسمی و ۲ نفر از هنرمندان قدیمی سازمان و دوستان «مؤسسه نام» و حوزه هنری این آثار قیمت‌گذاری شدند. قیمت ۳۰ تابلو مجموعا ۳ میلیارد تومان برآورد شد، یعنی یک دهم قیمتی که در شورای شهر و رسانه‌ها به آن دامن زده شد.»

او درباره فروش تابلو‌ها نیز با اشاره به اینکه تا کنون ۶ تابلو فروخته شده، گفته: «۲ تابلو با هماهنگی وزارت ارشاد از کشور خارج و به قیمت مناسبی فروخته شده است.»

وی در پاسخ به اینکه پول تابلو‌ها کجا هزینه شده، نیز گفته: «علاوه بر خرید ۲ یا ۳ اثر، صرف بهسازی و ایمنی موزه امام علی (ع) شده است. برای این موضوع صورتجلسه‌ای تنظیم شد و این فرایند کاملا مشخص و شفاف است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
0
1
مالخر کلاه سرت گذاشته بدبخت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
0
2
زاکانی علاوه بر خشک کردن درختان و نابودی پارک ها آثار هنری را هم به پول نزدیک کرده است. کی باید این فرد برکنار شود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
0
2
بعله ... مال دزدی رو مفت میفروشند استاد ! 30 میلیارد رو شما 3 میلیارد فروختی !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
0
1
روا نیست شهرداری تهران آثار تاریخ و فرهنگ کشور را در حراج دوبی بفروش برساند تا حقوق های نجومی در سازمان و شرکنهایش به پرسنلی بدهد که بدون هیچ آزمون استخدامی و صرفا با پارتی بازی استخدام شده اند .
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
0
1
اسم اینکار هم دزدی نیست و ما هم وقیح نیستیم و وطن فروشی هم اصلا" در خون ما نیست .باور نمی کنید !!!،رسانه های آزاد را چند وقت تعطیل کنید و روزنامه نگاران را ببرید زندان تا به شما ثابت کنیم!!!
نظرات شما