تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳

انتقاد تند «فرهیختگان» از تسویه حساب‌های سیاسی با پزشکیان به بهانه ترور سید حسن نصرالله؛ سوخت ماشین ترور نباشید

روزنامه فرهیختگان با یادآوری این نکته که انتخابات تمام شده خطاب به کسانی که دولت را به انفعال و عدم پاسخگویی به رژیم صهیونیستی متهم می‌کنند، نوشت: همه بار تصمیم کشور در این موضوع بردوش دولت نیست.

انتقاد تند «فرهیختگان» از تسویه حساب‌های سیاسی با پزشکیان به بهانه ترور سید حسن نصرالله؛ سوخت ماشین ترور نباشید

رویداد۲۴| روزنامه فرهیختگان واکنش‌ها به ترور سیدحسن نصرالله و بحث لزوم پاسخ ایران به این اقدام را به دو بخش تقسیم کرده است. بخشی را ناشی از دلسوزی و بخشی را در جهت تسویه حساب سیاسی تلقی کرده و ضمن انتقاد از طیف تندرو «که هنوز انتخابات برایشان تمام نشده» نوشته: «کسانی که از روی محبت به سیدحسن نصرالله و نه صیانت از منافع جناحی رویکردی احساسی درپیش گرفته‌اند و بعضا نسخه‌های غیرمنطقی و بدون پشتوانه فکری را تجویز می‌کنند، بهتر است متن وصیت‌نامه سیدحسن نصرالله را بادقت موردتوجه قرار دهند. شهید در وصیت خود نوشته بود: «توصیه می‌کنم که برای خیر دنیا و آخرت، ایمان‌تان به رهبری حضرت امام خامنه‌ای (دام‌ظله) محکم و قوی باشد.» از آنجا که رهبر انقلاب نیز به‌عنوان فرمانده کل قوا در جریان امور نظامی ایرانند، حامیان مقاومت باید با اعتماد به تصمیم‌گیری کلان کشور که به اطلاع ایشان می‌رسد نه یک‌قدم جلو‌تر از ایشان حرکت کنند و نه یک‌قدم عقب‌تر.»
این روزنامه اصولگرا در مطلب دیگری با عنوان «سوخت بنزین ماشین ترور نباشیم» اظهارات اخیر مسعود پزشکیان درباره دروغ بودن وعده‌ها برای آتش‌بس و اینکه هرقدر کوتاه بیاییم آن‌ها جری‌تر می‌شوند را مصداق همسویی دولت و حاکمیت در پاسخگویی به ترور نصرالله دانسته و نوشته: «می‌بایست توجه داشت در موضوعاتی که پای امنیت ملی در میان است، نه موضع دولت که اصل بر موضع نظام حکمرانی است. رئیس‌جمهور نیز به‌عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی اگرچه در تصمیم‌گیری در مورد نوع مواجهه با بحران‌ها نقش مؤثری دارد، اما تصمیم‌گیری نهایی همراستا با موضع نظام حکمرانی است. البته نگاه دولت به مسائل و بحران‌ها می‌تواند در شدت و ضعف برخی تصمیمات اثر‌گذار باشد، اما همه بار تصمیم کشور در این موضوع بردوش دولت نیست.»
«فرهیختگان» با طرح این سوال که «نقش دولت در برخورد با این اقدامات چیست؟» نوشته: «دولت یکی از بازو‌های مهم و اثر‌گذار در پیشبرد هدف و خواست نظام حکمرانی است.»
این روزنامه اصولگرا با تاکید بر اهمیت ترور سیدحسن نصرالله و حساسیت شرایط پیش آمده نوشته: «اشتباه‌ترین رفتار، مقصرنمایی و باز کردن باب اختلاف‌ها در داخل کشور است. در شرایطی که منطقه در بحرانی‌ترین شرایط خود قرار دارد، بلند شدن صدا‌هایی که تلاش دارند تا دولت را مقصر عدم پاسخ به اقدامات رژیم‌صهیونیستی معرفی کنند و آن را مقصر انفعال بدانند، تنها باب اختلاف و تسویه‌حساب‌های سیاسی را در دولت باز می‌کند و منجر می‌شود تا به جای اینکه تمرکز بر چگونگی پاسخ استوار باشد، بر پاسخ دادن به انتقادات و اتهام‌زنی‌ها متمرکز شود. باید توجه داشت زمانی که در میانه یک بحران قرار داریم، فرصت خوبی برای تسویه‌حساب‌های سیاسی و عقده‌گشایی رقابت‌های انتخاباتی نیست و می‌تواند حتی در مواردی دستاویزی را در اختیار رژیم‌صهیونیستی قرار دهد که از این آب گل‌آلود نیز ماهی خود را بگیرد. در این شرایط بهتر است رسانه‌ها و در خط مقدم آن‌ها رسانه ملی نیز توجه داشته باشد که آنچه از تریبون صداوسیما منتشر می‌شود، می‌تواند تأثیر زیادی در باور افکار عمومی داشته باشد و مطرح کردن صحبت‌هایی که به اختلاف‌ها دامن می‌زند، در شرایط فعلی نادرست‌ترین موضع‌گیری ممکن است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما