تاریخ انتشار: ۲۳:۳۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

رحمان عموزاد کیست؟/ همه چیز درباره کشتی‌گیر مدال‌آور ایرانی در المپیک پاریس

نام «رحمان عموزاد» در لیست اسامی با بالاترین میزان جستجو توسط ایرانیان در مرداد ۱۴۰۳ آمده است. عموزاد کیست و دستاورد‌هایی در میدان‌های ورزشی داشته است.

رحمان عموزاد کیست؟/ همه چیز درباره کشتی‌گیر مدال‌آور ایرانی در المپیک پاریس

رویداد۲۴ | نام رحمان عموزاد، کشتی‌گیر آزادکار در لیست بیشترین جست‌وجوی ایرانی‌ها در مرداد امسال آمده است. 

بیوگرافی رحمان عموزاد

رحمان عموزاد ۲۶ تیر ۱۳۸۱ در خلیل‌شهر محله کشیرخیل، بهشهر، استان مازندران در خانواده‌ای اهل کشتی به دنیا آمد. وی سه برادر و یک خواهر دارد و کشتی را از ۶ سالگی به کمک برادرانش شروع کرد. برادران وی نیز کشتی‌گیر هستند. 

فرزاد عموزاد، برادر بزرگ‌تر او قهرمان جوانان جهان و سوم آسیا شده است. برادر دوقلوی او محمدعلی و دیگر برادرش فرشاد نیز کشتی‌گیر هستند.

کشتی و رحمان عموزاد

عموزاد در انتخابی تیم ملی نوجوانان ایران سال ۲۰۱۸ که در سیرجان برگزار می‌شد، به عنوان نمایندهٔ مازندران شرکت کرد و به مقام سوم دست یافت. او سپس در اردوی تیم نوجوانان شرکت کرد و برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در این رده انتخاب شد. وی در قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ در تاشکند با شکست دادن تمامی رقبا به عنوان نخست دست یافت. عموزاد در همان سال موفق شد در زاگرب عنوان نخست دستهٔ ۴۵ کیلوگرم قهرمانی نوجوانان جهان را به دست بیاورد

وی توانست عنوان قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان خود در سال ۲۰۱۸ را در سال ۲۰۱۹ نیز تکرار کند.

رحمان عموزاد کیست؟/ همه چیز درباره کشتی‌گیر مدال‌آور ایرانی در المپیک پاریس

 عموزاد در مرحلهٔ نیمه‌نهایی پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ به مصاف استیو پولین آمریکایی رفت و در وقت دوم با اجرای فن «یک دست یک پا» حریف خود را به آسمان برد و در نهایت با امتیاز عالی ۱۲ بر صفر حریفش را شکست داد. این رقابت و شکست حریف آمریکایی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایران بازتاب زیادی داشت.

عموزاد به سبب عملکرد درخشان خود در سال ۲۰۱۹، از سوی اتحادیهٔ جهانی کشتی به عنوان بهترین آزادکار نوجوان سال برگزیده شد.

وی در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا ۲۰۲۲ با پیروزی در برابر باجرانگ پونیا (نماینده هند) دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان و برنز المپیک توکیو برای اولین بار توانست در رده بزرگسالان قهرمان شود. او همچنین در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ توانست با شکست یانی دیاکومیهالیس نماینده آمریکا در فینال، قهرمان جهان شود.

همسر رحمان عموزاد 

همسر رحمان عموزاد در مستندی که از زندگی اش منتشر شده است نسبت به انتخاب لقب بی رحم برای او واکنش نشان داد. فاطمه صالحی، همسر رحمان عموزاد درباره روحیات اخلاقی او و لقب رحمان بی‌رحم توضیحاتی داد. او می‌گوید بر خلاق لقب بی رحم که به رحمان داده اند، او بسیار مهربان است و دل رئوفی دارد و با مردم هم با توجه به روحیات لطیفی که دارد بسیار خوش برخورد است.

وقتی رحمان عموزاد در المپیک پاریس با شکست در فینال به مدال نقره دست یافت در بازگشت به یاران تصاویری از اشک های برادرش در استقبال از وی بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: المپیک ۲۰۲۴
نظرات شما