تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
رویداد 24 بررسی کرد:

پزشکیان بنزین را گران می‌کند؟

اظهارات دیروز پزشکیان مبنی بر اینکه خرید بنزین با دلار آزاد و فروش آن با سوبسید منطق ندارد، موجب افزایش نگرانی‌ها درباره قیمت بنزین شده است.

رویداد ۲۴ | بنزین گران می‌شود؟ این سوالی که پاسخ مثبت به آن حجمی از نگرانی به جان هر ایرانی می‌ریزد. دلیلش هم روشن است، هر بار بنزین گران شده، همه کالا‌ها نیز به تبع آن گران شده و زندگی مردم به کلی تحت تاثیر قرار گرفته است. همین است که هر با مقام مسئولی اشاره به قیمت بنزین می‌کند، این طور هیاهو به پا می‌شود.
این بار اظهارات مسعود پزشکیان این پرسش نگران کننده را در مرکز توجه‌ها قرار داه است.
رئیس جمهور دیروز گفت: هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم.

برخی از رسانه‌ها این سخن او را مقدمه افزایش قیمت بنزین دانسته‌اند، اما باید توجه کرد که او در ادامه تاکید کرد «باید دید این دیدگاه مورد قبول دانشمندان است یا خیر؟»

در واقع پزشکیان در این زمینه نیز همانطور که وعده داده طبق دیدگاه‌هایی کارشناسی عمل خواهد کرد و در بین حرف‌هایی دیروز وی قطعیتی درباره افزایش قیمت بنزین وجود نداشت.

باید دید که تیم اقتصادی دولت درباره بنزین چه تصمیمی می‌گیرد. حتما همکاران پزشکیان در دولت به اهمیت موضوع بنزین و تبعات اقتصادی و حتی اجتماعی و سیاسی افزایش قیمت آن واقف هستند و اگر تشخیص آن‌ها افزایش قیمت باشد، راهکاریی را برای اینکه حداقل آسیب به مردم وارد شود، پیدا خواهند کرد.

لازم به یادآوری است که در ایام انتخابات نیز بارها شاهد شایعه افزایش قیمت بنزین در صورت پیروزی پزشکیان بودیم و او تاکید کرد که بنا بر افزایش قیمت بنزین ندارد. در واقع عدم افزایش قیمت بنزین را باید یکی از وعده‌هایی دانست که پزشکیان برای تحقق آن گردنش را گرو گذاشته است. 

صحبت های دیروز رئیس جمهور غیرمنظره بود اما بهتر است که در این باره قدری تامل کرد و دید که تصمیم نهایی دولت چیست؟ جو سازی فعلی از سوی مخالفان داخلی و خارجی دولت، درباره افزایش قیمت بنزین نتیجه ای غیر از افزایش نگرانی‌های مردم نخواهد داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
سید حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
آقای پزشکیان خود را به کوچه علی چپ می زند.
چرا نمی گوید :
۱- برای چی خودروی بی کیفیت با مصرف بالا تولید می کند.
۲- چرا نمی گوید پالایشگاه بنزین چرا نمی سازند؟
۳- نداشتن ارتباط هم زمان با شرق و غرب اتفاق نمی افتد و سیاست های کلی نظام مقایر خواسته ها مردم می باشد.
۴- چرا نمی گوید ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
چه اشتباهی کردیم به این یارو رای دادیم. یکی به اون بگه ارزش پول ملی رو بالا ببر که قیمت دلار کاهشی بشه و نیازی به افزایش قیمت بنزین و ایجاد ابرتورم نباشه. زورشون به خر نمی رسه، پالون خر رو می زنند. هرچی احمقه شدن مسئول این کشور و ملت فلک زده
کمال
|
Canada
|
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
آقای پزشکیان شما در مناظرات انتخاباتی گفتید که اولویت شما رفع تحریمها و جمع کردن بساط بخور بخور کاسبان تحریم است بنابراین اول تحریمها را لغو کنید بعد در مورد افزایش قیمت بنزین تصمیم بگیرید , به سود شما نیست که دولت شما هم مانند دولت های گذشته به تدارکاتچی کاسبان تحریم تبدیل شود
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
مسئله روشن است خیلی هم به کارکارشناسی که ایشان گفت و ماهم باور کردیم دل خوش نکنید نمونه ساده تصمیم بسیارمهم و خلق الساعه و بدون آگاهی بانک مرکزی که یکباره ارتباط کارتهای بانکی با کارگزاری ها را قطع کرد و باعث شد هزاران سهامدار خرد بازار بورس حتا اگر به پولشان نیاز فوری داشته باشند نتوانند پولشان را بردارند که یکی از آنها منم که با اولین تصمیم ظالمانه بانک مرکزی پزشگیان مانده ام چه بکنم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
0
0
سهم هرنفردرکشورداده شود وبعدازان هرکی خواست باقیمت فول عرضه شود آب معمولی نیم لیتری 8ه‍زارتومان است یعنی لیتری 16شانزده هزارتومان انصاف هم خوب چیزی است
نظرات شما
پیشخوان