تاریخ انتشار: ۰۷:۱۶ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳

داماد ترامپ: ایران دچار ناامنی شده و باید از فرصت استفاده کرد

جرد کوشنر، مشاور و دامات ترامپ نوشته: اسرائیل هیچ راه برگشتی ندارد. آن‌ها نمی‌توانند اجازه دهند کار ناتمام بماند و به‌طور کامل زرادخانه‌ای را که به سمت آن‌ها نشانه رفته، نابود نکنند. آن‌ها هرگز شانس دیگری نخواهند داشت.

ادعا و جوسازی داماد ترامپ؛ ایران هم دچار ناامنی شده و استفاده نکردن از این فرصت غیرمسئولانه است

رویداد۲۴| جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ در شبکه اجتماعی ایکس به ترور سیدحسن نصرالله در روز ۲۷ سپتامبر را مهم‌ترین روز در خاورمیانه از زمان توافقات ابراهیم تا کنون ارزیابی کرده و نوشته: «من ساعت‌های بی‌شماری را به مطالعه حزب‌الله اختصاص داده‌ام و هیچ کارشناس جهانی وجود ندارد که فکر کند آنچه اسرائیل برای نابودی و تضعیف این گروه انجام داده، ممکن بود.»
داماد ترامپ در ادامه به ایران و موضع و توانایی آن پرداخته است. وی با اشاره به اهمیت حزب الله برای ایران، نوشته: «ایران اکنون کاملاً در معرض دید قرار گرفته است. دلیل اینکه تأسیسات هسته‌ای آن‌ها با وجود سیستم‌های دفاع هوایی ضعیف تخریب نشده است، این است که حزب‌الله یک تفنگ پر شده به سمت اسرائیل نشانه رفته است. ایران چهل سال گذشته را صرف ساختن این قابلیت به عنوان عامل بازدارنده خود کرده است.»
وی اتهاماتی مبنی بر نقش ایران در هک ستاد انتخاباتی ترامپ و دست داشتن در ترور او را تکرار کرده و نوشته: «پرزیدنت ترامپ اغلب می‌گوید: «ایران هرگز در جنگ پیروز نشده، اما هرگز در مذاکره‌ای شکست نخورده است». رژیم جمهوری اسلامی زمانی که جان حماس، حزب الله، سوریه و حوثی‌ها را به خطر می‌اندازد، بسیار سخت‌تر از زمانی است که جان خود را به خطر می‌اندازد. تلاش‌های احمقانه آن‌ها برای ترور رئیس‌جمهور ترامپ و هک کردن بوی ناامیدی مبارزات انتخاباتی او و سخت‌تر کردن ائتلاف بزرگ علیه آن‌ها است.»
کوشنر با ادعای عقب ماندن ایران از تغییرات منطقه و همسایگانش، نوشته: «ایران در خاورمیانه قدیمی گیر افتاده است، در حالی که همسایگان آن‌ها در شورای همکاری خلیج فارس با سرمایه گذاری روی جمعیت و زیرساخت‌های خود به سوی آینده می‌روند و در حال تبدیل شدن به آهنربا‌های پویا برای استعداد و سرمایه گذاری هستند. ایران، اما عقب‌تر است و با از بین رفتن نیابت‌ها و تهدید‌های ایران، امنیت و رفاه منطقه برای مسیحیان، مسلمانان و یهودیان به طور یکسان افزایش خواهد یافت.»
وی همچنین به دولت بایدن و دیگرانی که خواستار توقف درگیری‌ها علیه حزب‌الله می‌باشند، حمله کرد و گفت: «هرکسی که خواستار آتش‌بس در شمال است، اشتباه می‌کند. برای اسرائیل هیچ راه برگشتی وجود ندارد. آن‌ها نمی‌توانند در حال حاضر اجازه دهند کار ناتمام بماند و به‌طور کامل زرادخانه‌ای را که به سمت آن‌ها نشانه رفته، نابود نکنند. آن‌ها هرگز شانس دیگری نخواهند داشت.»
کوشنر با اشاره به تحولات اخیر نوشته: «پس از موفقیت‌های تاکتیکی درخشان و شلیک سریع پیجرها، رادیو‌ها و هدف قرار دادن رهبری، انبار تسلیحات عظیم حزب‌الله بدون محافظ و بدون سرنشین است. اکثر مبارزان حزب الله در تونل‌های خود پنهان شده اند. کسی که هنوز در اطراف بود آنقدر مهم نبود که بتواند پیجر را حمل کند یا به جلسه رهبری دعوت شود. ایران نیز دچار ناامنی شده و مطمئن نیست که تا چه حد به اطلاعات خود نفوذ کرده است. عدم استفاده کامل از این فرصت برای خنثی کردن تهدید غیرمسئولانه است.»
او با اشاره به اینکه «من داستان‌های شگفت انگیزی در مورد چگونگی جمع آوری اطلاعات توسط اسرائیل در ۱۰ ماه گذشته با برخی فناوری‌های درخشان و ابتکارات جمع سپاری شنیده ام» نوشته: «اما امروز، با کشته شدن تایید شده نصرالله و حذف حداقل ۱۶ فرمانده ارشد تنها در ۹ روز، اولین روزی بود که به خاورمیانه بدون زرادخانه کامل ایران که هدفش اسرائیل بود فکر کردم؛ بنابراین بسیاری از نتایج مثبت بیشتر ممکن است.»
کوشنر مدعی است: «این لحظه‌ای برای ایستادن پشت سر ملت صلح طلب اسرائیل و بخش بزرگی از لبنانی‌هایی است که گرفتار حزب الله شده اند و می‌خواهند به دوران شکوفایی کشورشان و بیروت یک شهر جهانی بازگردند. مسئله اصلی بین لبنان و اسرائیل ایران است. در غیر این صورت همکاری مشترک برای مردم هر دو کشور سود زیادی دارد.»
او همچنین تاکید کرده که نابود کردن حزب‌الله تنها مبارزه اسرائیل نیست. داماد ترامپ به بیش از ۴۰ سال پیش اشاره کرد؛ زمانی که این گروه ۲۴۱ نظامی آمریکایی، ازجمله ۲۲۰ تفنگدار دریایی را در مرگبارترین روز برای تفنگداران دریایی از زمان نبرد «ایوو جیما» در جنگ جهانی دوم، کشت.
کوشنر ادامه داد: «در شش هفته گذشته رژیم‌صهیونیستی به اندازه‌ای از دشمنان تحت تعقیب آمریکا را ترور کرده که ایالات متحده در ۲۰ سال گذشته انجام داده است. یکی از این افراد ابراهیم عقیل بود که طراح کشتن این تفنگداران دریایی در سال ۱۹۸۳ بود.»
او به توییت برنارد هانری لوی که نوشته «من در همه جا می‌خوانم که لبنان "در آستانه فروپاشی" است، نه. این در آستانه رهایی و رهایی است.» اشاره کرده و نوشته «چنین لحظاتی در هر نسل یک بار پیش می‌آیند و شاید اصلا پیش نیایند».
کوشنر با تاکید بر اینکه فرصت تغییر در خاورمیانه زیاد پیش نمی‌آید توصیه کرده که این فرصت را از دست ندهند و نوشته: بیایید همه برای موفقیت، برای صلح و برای قضاوت خوب رهبرانمان دعا کنیم.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما