تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳

رئیس کمیته صادرات و واردات انجمن مدیریت کسب و کار ایران: مهم‌ترین پیامد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها وقفه در تعاملات بین‌المللی است

نوید مقدسی، رئیس کمیته صادرات و واردات انجمن مدیریت کسب و کار ایران گفت: یکی از مهم‌ترین پیامد‌های تعطیلی روز پنج‌شنبه، ایجاد وقفه در تعاملات بین‌المللی است.

رئیس کمیته صادرات و واردات انجمن مدیریت کسب و کار ایران: مهم‌ترین پیامد تعطیلی پنج‌شنبه‌ها وقفه در تعاملات بین‌المللی است

رویداد۲۴| نوید مقدسی، رئیس کمیته صادرات و واردات انجمن مدیریت کسب و کار ایران گفت: یکی از مهم‌ترین پیامد‌های تعطیلی روز پنج‌شنبه، ایجاد وقفه در تعاملات بین‌المللی است. بسیاری از کشور‌های جهان، به‌ویژه همسایگان ما نظیر ترکیه و امارات، در روز‌های پنج‌شنبه به فعالیت‌های تجاری خود ادامه می‌دهند و این موضوع به‌معنای ایجاد فاصله زمانی قابل توجهی بین ایران و شرکای تجاری ماست. این وقفه می‌تواند فرصت‌های تجاری را کاهش دهد و به تعویق افتادن قرارداد‌ها و از دست رفتن همکاری‌های بین‌المللی را به دنبال داشته باشد.

طبق بررسی‌های اتاق بازرگانی، ایران در تجارت با چین با توجه به کاهش روز‌های کاری به ۳ روز، ۱۱ میلیارد و ۷۶۲ میلیون دلار زیان می‌بیند، ایران در تجارت با امارات نیز با توجه به کاهش روز‌های کاری بین دو کشور به ۳ روز، معادل ۹ میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار زیان خواهد کرد.

کشورمان همچنین در تجارت با کشورهای ترکیه، عراق و روسیه نیز در صورت انتخاب پنج‌شنبه به عنوان دومین روز تعطیلی به ترتیب چهار میلیارد و ۲۳۰ میلیون دلار، دو میلیارد و ۷۳۶ میلیون دلار و ۹۸۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار زیان می‌بیند.

علاوه بر این، تعطیلی‌های طولانی مدت می‌تواند به کاهش جایگاه ایران در تجارت بین‌المللی منجر شود. در شرایط کنونی که اقتصاد کشور نیازمند توسعه و تعاملات بیشتر با جهان است، هرگونه تصمیمی که باعث کاهش بهره‌وری و اختلال در تعاملات تجاری شود، باید با دقت بیشتری بررسی شود. تصمیم به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نه تنها به کسب‌وکار‌های داخلی آسیب می‌زند، بلکه ممکن است جایگاه ایران در بازار‌های جهانی را نیز به خطر بیندازد؛ بنابراین توصیه می‌شود که تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با تعطیلی روز پنج شنبه با بررسی دقیق‌تری انجام شود تا از آثار منفی آن بر تجارت و اقتصاد کشور جلوگیری گردد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تعطیلی پنجشنبه
نظرات شما