تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

پزشکیان یکشنبه راهی نیویورک می‌شود| زمان سخنرانی رئیس جمهور مشخص شد

مسعود پزشکیان روز سه‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد. عباس عراقچی، وزیر خارجه دیگر برنامه‌های او در این سفر را تشریح کرده است.

پزشکیان یکشنبه راهی نیویورک می‌شود| زمان سخنرانی رئیس جمهور مشخص شد

رویداد ۲۴| مسعود پزشکیان، رئیس جمهور کشورمان روز یکشنبه عازم سفر آمریکا است تا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند.

آنطور که اعلام شده، موعد سخنرانی او روز سه‌شنبه سوم مهر ماه خواهد بود.

سخنرانی در اجلاس جانبیِ مجمع عمومی به‌نام «سران برای آینده»، دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، گفتگو با رهبران ادیان الهی، نشست با مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و دیگر دیدار‌های دوجانبه با برخی سران کشور‌های اروپایی، آسیایی و جهان اسلام از جمله برنامه‌های احتمالیِ رئیس‌جمهور کشورمان است.

عباس عراقچی، وزیر خارجه در تشریح برنامه‌های رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک گفت: حضور ما در سازمان ملل همیشه مداوم بوده و جمهوری اسلامی ایران همواره از تریبون‌های بین‌المللی برای بیان مواضع خود و دفاع از منافع ملی استفاده کرده است. رئیس‌جمهور نیز از این فرصت برای بیان دیدگاه‌های خود استفاده خواهد کرد. این سفر اولین حضور رئیس‌جمهور در نیویورک است و فرصت بسیار مناسبی است که دنیا با دیدگاه‌ها و سیاست‌های ایشان آشنا شود.

وی ادامه داد: در مجمع عمومی سازمان ملل، سران کشور‌ها و وزرای خارجه در یک مکان جمع می‌شوند و دیدار‌های متعددی برگزار می‌شود. تریبون سازمان ملل فرصتی است که سران کشور‌ها دیدگاه‌های خود را مطرح کنند. حضور آقای دکتر پزشکیان در این نشست می‌تواند فرصتی برای معرفی سیاست‌های دولت جدید ایران به دنیا باشد. علاوه بر سخنرانی ایشان در مجمع، ایشان در اجلاس سران برای آینده نیز شرکت خواهند کرد و در آنجا نیز سخنرانی خواهند داشت.

عراقچی افزود: دیدار‌هایی با ایرانیان مقیم نیویورک، مقامات ادیان الهی، مدیران رسانه‌ها و اندیشکده‌ها تنظیم شده است. همچنین، دیدار‌های دوجانبه با کشور‌های اروپایی، آسیایی و جهان اسلام نیز برگزار خواهد شد و از این فرصت به بهترین نحو استفاده خواهد شد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
0
0
انشاالا بالباس شیک و بدون ریش وپشم برود اخردرانجاایشان نماد یک کشوراست وازخواندن آیه ونهچ البلقه خودداری کنند اینهارابگذارد برای ملاها موفقیت ارزومی شود برای دکتر درضمن دیروز جهان نیوز. تابناک فارس در مصاحبه دکتر حضور داشتن چرارویداد نبود
نظرات شما