تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

مقامات ایرانی پیگیر وضعیت ایرانی بازداشت شده در پاریس

علی باقری و کاظم غریب آبادی پیگیر وضعیت بشیر بی آزار، شهروند ایرانی بازداشت شده توسط پلیس فرانسه هستند.

مقامات ایرانی پیگیر وضعیت ایرانی بازداشت شده در پاریس

رویداد ۲۴ | علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با محمد امین نژاد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس، آخرین وضعیت بشیر بی آزار، شهروند ایرانی بازداشت شده توسط پلیس فرانسه را مورد پیگیری قرار داد.

باقری در این گفتگوی تلفنی پس از شنیدن گزارش سفیر کشورمان در خصوص آخرین وضعیت این شهروند ایرانی و نیز وضعیت خانواده او، از تلاش‌ها و پیگیری‌های سفارت کشورمان در پاریس تشکر و در ادامه توصیه‌های لازم برای اهتمام ویژه به حقوق شهروندان ایرانی در فرانسه را ارائه کرد.

باقری بر اهمیت تداوم پیگیری همه جانبه سفارت کشورمان از مراجع ذیربط دولت فرانسه و ارائه حمایت حقوقی و کنسولی لازم به منظور آزادی هر چه سریعتر این شهروند و بازگشت وی به کانون خانواده‌اش تاکید کرد.

کاظم غریب‌آبادی دبیر ستاد حقوق‌بشر ایران نیز در توییتر خود به پیگیری‌های انجام شده اشاره کرد و نوشت: «دادگاه فرانسه به جای اجرای عدالت، می‌خواهد ‎بشیر بی‌آزار را برخلاف ژست حقوق بشری خود و با سلب حق آزادی بیان و ابراز عقیده او دیپورت کند و فعلا وی را در بازداشت نگه داشته است. در جهت آزادی و پیگیری حقوق این شهروند ایرانی همچنان تلاش خواهیم کرد.»

گفتنی است، بشیر بی آزار فعال رسانه‌ای و مدیر سابق دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما که در فرانسه حضور داشته توسط پلیس این کشور احضار و بازداشت شده است.
آنطور که مهر نوشته بود: تاکنون دلیل بازداشت و محکومیت این فعال رسانه‌ای مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد به دلیل فعالیت‌های ضد صهیونیستی او در شبکه‌های مجازی این بازداشت رخ داده است. این فعال رسانه‌ای همچنین با انتشار مطالب مختلفی در فضای مجازی تلاش بر افشاگری علیه رسانه‌های صهیونیستی فارسی زبان نیز کرده است.
بشیر بی آزار در آخرین پست خود در فضای مجازی این‌گونه نوشته است: «هفته گذشته فرصتی پیش آمد تا در نشستی در سازمان ملل، درباره تحریم‌های ایران، جنایات اسرائیل و بی خاصیتی سازمان ملل صحبت کنم! و جالب اینکه هر سخنرانی بیشتر علیه اسرائیل حرف میزد، بیشتر توسط حضار تشویق می‌شد! صهیونیست‌ها، هیچ گاه تا این حد تنها، منفور، شکست خورده و ذلیل نبوده اند!»

برچسب ها: فرانسه ، علی باقری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
0
0
کلا دولت خودشونه. من مردم اگه خارج کارم گیر کنه دولت کاری می کنه؟ نه.
نظرات شما