تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۵ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

منیزیم برای درد‌های عضلانی چه تاثیری دارد؟

این مقاله به منیزیم و نقش آن در بهبود درد عضلانی، چرایی نیاز به آن و سایر نکات مهمی که قبل از مصرف آن برای درد عضلانی باید بدانید، می‌پردازد.

منیزیم برای درد‌های عضلانی

رویداد۲۴ سیما صابری: درد عضلانی جزو درد‌های بسیار شایع است و زمانی رخ می‌دهد که ماهیچه‌ها یا بافت‌های اطراف آن دچار کشیدگی یا پارگی می‌شوند. همچنین درد عضلانی به عنوان میالژی شناخته می‌شود و می‌تواند ناشی از آسیب، استفاده بیش از حد از ماهیچه در ورزش یا کار، استرس، بیماری یا حتی عفونت باشد.

منیزیم چیست؟

منیزیم یک ماده معدنی و مغذی ضروری برای بدن است که برای حفظ عملکرد صحیح عصب و عضله بسیار مهم است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که منیزیم به انواع خاصی از درد‌های عضلانی کمک می‌کند. منیزیم به کاهش درد، شل شدن عضلات تحت فشار و آسیب دیده کمک کند.

منیزیم یکی از فراوان‌ترین مواد معدنی در بدن انسان است. بیش از نیمی از منیزیم موجود در بدن شما در استخوان‌های شما ذخیره می‌شود. ضمناً منیزیم در بافت‌های نرم و تا حدی در خون شما نیز یافت می‌شود. منیزیم نقش‌های زیادی ایفا می‌کند. علاوه بر شرکت در بیش از ۳۰۰ واکنش آنزیمی، منیزیم برای موارد زیر ضروری است:

سنتز پروتئین
عملکرد عضلانی
کنترل قند خون
تنظیم فشار خون
عملکرد سیستم عصبی
تولید انرژی
رشد استخوان
سنتز DNA و RNA


بیشتر بخوانید: بهترین زمان مصرف منیزیم


منیزیم را می‌توانید در غذا‌ها و مکمل‌های غذایی مختلف پیدا کنید. به عنوان یک ماده مغذی ضروری، شما باید روزانه منیزیم را بر اساس سن و عوامل دیگر مصرف کنید. کمبود مصرف منظم منیزیم ممکن است منجر به کمبود شود که در برخی موارد می‌تواند شدید باشد. معمولا به استفاده از منیزیم به صورت مکمل برای شرایط و مسائل سلامتی خاص از جمله درد عضلانی توصیه می‌شود.

به گزارش رویداد۲۴ برای بهینه سازی سلامت خود و اطمینان از دریافت منیزیم کافی، بر خوردن انواع غذا‌های غنی از منیزیم تمرکز کنید. به عبارت دیگر، رویکرد اول غذا را امتحان کنید! سبزیجات برگ سبز، غلات کامل، حبوبات، آجیل و دانه‌ها منابع طبیعی نیروگاه هستند. همچنین می‌توانید منیزیم را در محصولات لبنی مانند شیر و ماست و در گزینه‌های غنی شده مانند برخی از غلات صبحانه پیدا کنید. گنجاندن این غذا‌ها در رژیم غذایی می‌تواند به تامین نیاز‌های غذایی شما و حمایت از سلامت کلی شما کمک کند.

منیزیم برای درد‌های عضلانی

منیزیم نقش شناخته شده‌ای در عملکرد ماهیچه‌ها و سیستم عصبی دارد که واسطه درد شناخته می‌شود. به دلیل این نقش ها، محققان به منیزیم به عنوان یک درمان احتمالی برای انواع خاصی از درد‌های عضلانی نگاه می‌کنند. منیزیم نقش مفیدی در کاهش درد فیبرومیالژیا ایفا می‌کند. با این حال، مطالعات دیگر در مورد درد فیبرومیالژیا هیچ فایده‌ای از منیزیم پیدا نکرده است. منیزیم می‌تواند برای افرادی که در دوران بارداری دچار گرفتگی عضلانی می‌شوند فوایدی داشته باشد. البته محققان احساس می‌کنند که بعید است که منیزیم برای افراد مسن‌تر مبتلا به گرفتگی عضلات مفید باشد. در واقع منیزیم ممکن است برای انواع خاصی از درد‌های عضلانی مفید باشد، اما تحقیقات بیشتری در این زمینه ضروری است.

چرا به منیزیم نیاز دارم؟

منیزیم برای سلامتی شما ضروری است. بدن شما برای چندین نقش مختلف مانند موارد زیر به منیزیم نیاز دارد:

عملکرد عضلات
سلامت سیستم عصبی
مدیریت قند خون
ساخت DNA و پروتئین

بدون منیزیم، بدن شما نمی‌تواند این وظایف حیاتی را انجام دهد. مصرف کم مزمن منیزیم حتی ممکن است خطر برخی بیماری‌ها را افزایش دهد، که شامل موارد زیر است:

بیماری قلبی
دیابت نوع
پوکی استخوان
میگرن

مقدار منیزیم مورد نیاز شما در طول زندگی متفاوت است و به طور کلی با افزایش سن افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، افرادی که در مراحل خاصی از زندگی هستند، مانند بارداری یا شیردهی، به مقادیر بیشتری منیزیم نیاز دارند.

منیزیم برای درد‌های عضلانی

مقدار مفید مصرف مکمل منیزیم در روز

مقدار توصیه شده غذایی منیزیم (RDA) به شرح زیر است:

۵۱+ سال: ۳۲۰ میلی گرم برای زنان، ۴۲۰ میلی گرم برای مردان

۳۱ تا ۵۰ سال: ۳۲۰ میلی گرم برای زنان، ۴۲۰ میلی گرم برای مردان

۱۹ تا ۳۰ سال: ۳۱۰ میلی گرم برای زنان، ۴۰۰ میلی گرم برای مردان

۱۴ تا ۱۸ سال: ۳۶۰ میلی گرم برای زنان، ۴۱۰ میلی گرم برای مردان

۹ تا ۱۳ سال: ۲۴۰ میلی گرم

۴ تا ۸ سال: ۱۳۰ میلی گرم

۱ تا ۳ سال: ۸۰ میلی گرم

RDA برای منیزیم بسته به سن شما از ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در دوران بارداری متغیر است. در دوران شیردهی به ۳۱۰ تا ۳۶۰ میلی گرم منیزیم نیاز دارید.

کارشناسان توصیه می‌کنند که نوزادان از بدو تولد تا ۶ ماهگی ۳۰ میلی گرم و از ۷ ماهگی تا ۱ سالگی ۷۵ میلی گرم منیزیم دریافت کنند.

انواع مختلف منیزیم چیست؟

مکمل‌های غذایی ممکن است حاوی اشکال مختلف منیزیم باشند. از جمله موارد زیر است:

اکسید منیزیم
سیترات منیزیم
کلرید منیزیم
آسپارتات منیزیم
لاکتات منیزیم
سولفات منیزیم

تحقیقات نشان می‌دهد که اشکال محلول در آب منیزیم، مانند منیزیم آسپارتات، سیترات، لاکتات و کلرید، راحت‌تر از سایر اشکال منیزیم جذب می‌شوند.

علائم کمبود منیزیم چیست؟

کمبود منیزیم (هیپومنیزیمی) زمانی رخ می‌دهد که بدن شما منیزیم کافی دریافت نمی‌کند. این ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد، از جمله موارد زیر:

رژیم غذایی
مصرف الکل
اسهال مزمن

کمبود منیزیم در ابتدا ممکن است با علائمی مانند موارد زیر ظاهر شود:

کم اشتها
حالت تهوع
استفراغ
خستگی
ضعف عمومی

اگر کمبود شدید شود، علائم ممکن است به موارد زیر پیشرفت کنند:

بی حسی
گرفتگی عضلات
تشنج
تغییرات خلق و خو
ضربان قلب غیر طبیعی
نکاتی برای درد عضلانی

درد عضلانی برای اکثر افراد هر از گاهی اتفاق می‌افتد. خوشبختانه، ممکن است بتوانید درد عضلانی را در خانه با چند اقدام ساده مس توانید درمان کنید. این موارد عبارتند از:

حوله گرما و یخ
ماساژ
کشش‌های ملایم
استراحت و دارو‌های مسکن بدون نسخه

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما