تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

محسن پاک نژاد، وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم کیست؟

مسعود پزشکیان «محسن پاک نژاد» را به عنوان وزیر پیشنهادی نفت به مجلس دوازدهم معرفی کرده است؛ چهره‌ای که بالغ بر دو دهه در سمت‌های مختلف نفت و نیرو فعالیت کرده و معاونت وزرات نفت را نیز در کارنامه خود دارد. درباره پاک نژاد، تحصیلات و سوابق‌اش چه می‌دانیم؟

محسن پاک نژاد، وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم کیست؟

رویداد۲۴|  وقتی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس دوازدهم ظهر روز یکشنبه، ۲۱ مرداد نام وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان برای کابینه دوازدهم را در صحن علنی مجلس قرائت کرد، مشخص شد که گزینه پیشنهادی رییس دولت چهاردهم برای وزارت نفت «محسن پاک نژاد» است.

بیوگرافی محسن پاک نژاد

پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. وی فعالیت شغلی خود را از ابتدای دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو آغاز کرد. وی از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۰ معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری بوده است.

وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم بالغ بر دو دهه در حوزه نفت و نیرو فعالیت کرده است. او از ابتدای دهه ۱۳۷۰ در وزارت نیرو کار کرده است و از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۷ به‌عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت و از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیر طرح توسعه میدان‌های گازی فعالیت کرد و در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت منصوب شد.


بیشتر بخوانید: 

سیدمحمد اتابک، وزیر معرفی شده برای وزارت صمت در دولت پزشکیان کیست؟

عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو کیست؟

احمد میدری، گزینه پیشنهادی وزارت کار پزشکیان کیست؟

عبدالناصر همتی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد کیست؟

عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه پزشکیان کیست؟

فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی کیست؟


پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ با حفظ سمت، عضو هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز بود. پاک‌نژاد در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود و سپس تا ۱۳۹۲به عنوان معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران فعالیت کرد.

محسن پاک نژاد، وزیر پیشنهادی نفت دولت چهاردهم کیست؟

وی از ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به‌عنوان معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری فعالیت می‌کرد. وی در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید و از اعضای هیات مدیره این شرکت بود. مدیرکل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت و مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران از دیگر مسئولیت‌های وی پیش از معاونت امور تولید در شرکت ملی نفت به‌شمار می‌رود.

روایت‌های غیررسمی از نحوه انتخاب پاک نژاد

برخی سایت‌های حوزه نفت و انرژی مدعی هستند که انتخاب پاک نژاد در شرایط خاصی اتفاق افتاده است. میز نفت در اینباره نوشته است: «صبح روز یکشنبه که محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در محل کار خود حاضر می‌شود، با یک «کسری» در لیست کابینه مواجه می‌شود؛ جلوی نام وزارت نفت خالی است. پرس و جو می‌کند از کرباسیان، و می‌شنود او نمی‌آید. گوشی را برداشته و به یکی از مسئولان کمیته انتخاب وزیر زنگ می‌زند؛ بعد از سلام و احوال پرسی، عارف از او می‌پرسد شماره همراه یکی دیگر از اعضای کمیته را به او بدهد. شماره که داده می‌شود، با آن تماس گرفته می‌شود؛ چندین بار تماس پی در پی از دفتر عارف، اما با هیچ پاسخی همراه نمی‌شود. در نهایت پس از نیم ساعت تماس بر قرار می‌شود؛ عارف از فرد پشت خط می‌پرسد بین خودت، زنگنه و پاک نژاد چه کسی را برای وزارت نفت انتخاب می‌کند؟ پاسخ می‌شنود که زنگنه. عارف می‌پرسد بین خودت و پاک نژاد چطور؟ پاسخ می‌شنود او جوان‌تر است و پر انگیره‌تر. حالا نوبت تماس بعدی است؛ عارف به همشهری خود یعنی محسن پاک نژاد می‌گوید سریعا خود را به نهاد ریاست جمهوری برساند. پاک نژاد بسرعت خود را می‌رساند و برای اولین بار، عارف را از نزدیک می‌بیند».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
0
2
پاک‌نژاد متولد ۱۳۴۵ در تهران و دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.
پزشکیان اسگول حتی نمتونستی یک فرد با مدرک نفت و شیمی برای وزارتخانه اتی که اسم نفت را دارد انتخاب کنی! یقینا در جمهوری اسلامی قحط الرجال هست!
ناشناس
|
France
|
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۵
0
0
ظاهرا پاک نژاد خواهرزاده زنگنه است
نظرات شما
پیشخوان