تاریخ انتشار: ۰۷:۳۸ - ۲۷ تير ۱۴۰۳
احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با رویداد۲۴ مطرح کرد:

بعید می‌دانم ترور ترامپ کار جبهه مقاومت باشد | حمله تروریستی به نفع ترامپ بود حتی اگر یک کار تبلیغاتی بوده باشد

احمد بخشایش اردستانی، نماینده مجلس و استاد دانشگاه، معتقد است این اتفاق به نفع ترامپ شده است و عمده نظرسنجی‌ها حاکی از این است که دونالد ترامپ پیروز این انتخابات است.

حمله تروریستی به نفع ترامپ بود حتی اگر یک کار تبلیغاتی بوده باشد |

رویداد۲۴ | زینب غبیشاوی: روز شنبه هفته جاری،یک جوان ۲۰ساله در تجمعی انتخاباتی در پنسیلوانیا به سمت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ شلیک کرد. این جوان به محض شلیک به ترامپ از سوی محافظان مورد هدف قرار گرفت و کشته شد. خطر به معنای واقعی کلمه «از بیخ گوش» ترامپ گذشت و این تیر به دلیل تکان خوردن سر دونالد هنگام سخنرانی، به گوش او اصابت کرد. 

بعد از این اتفاق، او به تیتر یک خبرها در سایر کشورهای جهان تبدیل شد. برخی معتقدند این حمله، کار تیم تبلیغاتی خود ترامپ بوده تا بتواند افکار عمومی را به سمت خود جلب کند و کار خود را برای رسیدن به کاخ سفید، هموار کنند. احمد بخشایش اردستانی، نماینده مجالس نهم و دوازدهم، در همین رابطه در گفتگویی با رویداد۲۴، به این موضوع اشاره می‌کند و معتقد است این اتفاق چه کار تیم خودشان باشد چه نباشد، به نفع دونالد ترامپ است.

در ادامه مهمترین بخش های این گفتگو را می‌خوانید:

*دو سناریو قابل تصور است؛ سوء ظن می‌رود که نوعی تبلیغات انجام شده، یا اینکه واقعا مورد سوءقصد قرار گرفته است. در هر دو صورت به نفع ترامپ است و باعث می‌شود مردم آمریکا توجه‌شان به ستاد کمپین انتخاباتی ترامپ جلب شود. 


بیشتربخوانید:از عامل ترور دونالد ترامپ چه می‌دانیم؟


* اگر این اتفاقات واقعی باشد، باز می‌تواند دو شکل پیدا کند: یکی اینکه کار سازمان‌های تروریستی‌ای باشد که در زمان خود آقای ترامپ در فهرست تروریستی قرار گرفته باشد که گفته می‌شود فرد ضارب مربوط به همین گروه بوده است. شکل دیگر آن است که می‌توان این کار را به نوعی به جبهه مقاومت ربط داد -چرا که از مدت‌ها قبل گفته شده بود کسی که بتواند ترامپ را بکشد، چندمیلیون جایزه به او می‌دهیم- که البته بعید می‌دانم. 

*ترامپ همانطور که دوستان زیادی دارد، دشمنان خیلی قوی‌تری هم دارد و این مسئله به نفع ترامپ تمام می‌شود. البته به این شرط که جنبه ترور واقعی‌تر باشد نسبت به جنبه تبلیغاتی.

*معمولا مردم آمریکا به جیبشان، به میزان مالیاتی که داده‌اند، به میزان درآمدی که دارند نگاه می‌کنند، خب طبیعی است یک صحنه‌ای به لحاظ تبلیغاتی شکل بگیرد که به صورت موریانه‌ای پخش شد. ترامپ باید خیلی تلاش می‌کرد، این شهر و آن شهر برای تبلیغات می‌رفت و اینکه چه بگوید تا ذهن مخاطبین خود را قانع کند، اما وقتی ترور انجام می‌شود، همه جامعه و جهان توجه می‌کنند که چه اتفاقی رخ داد. اصلا ترامپ چه می‌گفت؟ چرا اصلا او باید ترور شود؟ پس حتما دشمنان واقعی دارد که نمی‌خواهند او به ریاست‌جمهوری برسد. 

*مثلا برای تبلیغات شما به صورت ویروسی کار می‌کنید. یه جمله‌ای می‌گویید که اصلا آن اتفاق نیافتاده است. مثلا اختلاس! در صورتی که او اختلاسی نکرده، در این شرایط، چون جامعه به اختلاس حساس است، همه می‌فهمند، اما فردای آن روز یک متنی را می‌نویسید که اختلاس نبوده! حالا این ترور در ذهن همه مردم آمریکا قرار گرفته است و همین که امروز شما چنین سوالی را می‌پرسید، یعنی برایتان جالب و مورد توجه است. یک حرکت کوچک که صدای بزرگ دارد.

*مردم آمریکا از این به بعد حواسشان را به خبر‌ها جلب می‌کنند که نتیجه چه شد؟ حال ترامپ خوب است؟ چرا این اتفاق رخ داد؟ همین تجزیه و تحلیل‌ها و توجه زیاد به او، او را یک گام به کاخ سفید نزدیک‌تر می‌کند.

*برخی هم ممکن است احساس ترحم کنند و به او رای دهند. دلایل مختلفی می‌تواند در جلو رفتن فرد به سمت هدف، تاثیر داشته باشد.

*برخی از نظرسنجی‌ها و پیش‌بینی‌ها می‌گویند ترامپ برنده این انتخابات است، اما در این صورت برنده خواهد بود که رای‌گیری از طریق پست انجام نشود، شیوه مردم آمریکا با جا‌های دیگر متفاوت است. برخی حال و حوصله ندارند روز را‌ی‌گیری رای دهند و خب به اداره پست می‌روند و رای خود را ارسال می‌کنند. دفعه قبل هم که او شکست خورد از رای‌هایی بود که از اداره پست رسیده بود. اگر قبول کنند از طریق پست رای‌ها جمع شود، کار ترامپ سخت خواهد شد.

*از سوی دیگر دموکرات‌ها هم در حال جر‌و‌بحث کردن با آقای بایدن هستند که کنار برود، اما خب می‌گوید من سرحال هستم و می‌توانم ادامه دهم. 

*به نظرم اگر آرا را از طریق پست قبول نکنند، احتمال دارد که ترامپ پیروز این انتخابات باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما