تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

مشخصات خمپاره انداز نیش آهنین؛ سلاح عجیب اسرائیل

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های سامانه خمپاره انداز Iron Sting خواهیم پرداخت.

مشخصات Iron Sting اسرائیل

رویداد ۲۴| حسین فلاحی: سیستم تسلیحاتی Iron Sting (نیش آهنین)، یک مهمات خمپاره‌ای با هدایت دقیق پیشرفته است که برای پشتیبانی آتش دقیق برای واحد‌های پیاده نظام طراحی شده است. این سیستم ضمن افزایش دقت شلیک خمپاره، آسیب‌های جانبی را کاهش می‌دهد و اثربخشی در برابر اهداف را افزایش می‌دهد.

Iron Sting توسط وزارت دفاع اسرائیل و با همکاری البیت سیستمز، یک شرکت فن‌آوری دفاعی اسرائیلی توسعه یافته است.

تاریخچه Iron Sting اسرائیل

اداره تحقیق و توسعه دفاعی، زیر نظر وزارت دفاع اسرائیل، با همکاری نیرو‌های زمینی نیرو‌های دفاعی اسرائیل و سیستم‌های البیت در مارس ۲۰۲۱ از Iron Sting رونمایی کرد. Iron Sting برای اولین بار در عملیات «نگهبان دیوارها» در سال ۲۰۲۱ به صورت آزمایشی پیش از عملیات به کار گرفته شد.

ارتش اسرائیل این سیستم را به طور رسمی در اکتبر ۲۰۲۳ پیاده سازی کرد و نیرو‌های زمینی از مهمات آن علیه زیرساخت‌های نوار غزه استفاده کردند.

طراحی و مشخصات Iron Sting

Iron Sting یک گلوله خمپاره ۱۲۰ میلی متری با وزن ۱۷ کیلوگرم است که برای درگیری دقیق و خنثی کردن هدف طراحی شده است. کلاهک آن می‌تواند به بتن دو مسلح تا ضخامت ۲۰ سانتی متر با اثر انفجار و قطعه قطعه شدن نفوذ کند.

مهمات خمپاره انداز لیزری و هدایت شونده با جی پی اس بسته به لوله خمپاره مورد استفاده، بردی بین ۱ تا ۱۲ کیلومتر دارد. این سیستم  شامل هدایت اینرسی، جی پی اس دقیق و هدف‌گیری لیزری نیمه فعال است که با استفاده از پیکربندی‌های پیشران فعلی، به خطای دایره‌ای کمتر از ۱ متر در فواصل تا ۱۲ کیلومتری دست می‌یابد.

مشخصات Iron Sting اسرائیل

این سیستم خمپاره‌ای بدون نیاز به اطلاعات هواشناسی عمل می‌کند. این سیستم از نرم افزار پرواز بسیار پیشرفته برای ایجاد مزیت عملیاتی در هر شرایط آب و هوایی و بهبود اثربخشی در میدان نبرد پویا استفاده می‌کند. علاوه بر این، در مقایسه با سایر محصولات موجود سبک‌تر و مقرون به صرفه‌تر است.

ویژگی‌های سیستم سلاح Iron Sting

Iron Sting یک سیستم آتش دقیق شبکه‌ای با یک سیستم کنترل آتش کاربرپسند است که توالی شلیک را از زمان ورود داده‌ها تا پرتاب فقط به ۱۵ ثانیه ساده می‌کند. این قابلیت‌های قوی را در تمام سناریو‌های میدان نبرد ارائه می‌کند و دارای سه حالت عملیات GPS/IMU، SAL+GPS/IMU و SAL+IMU است.

دارای یک سنسور لیزر جستجوگر سازگار با یک پالس استاندارد و یک دیود لیزر موج پیوسته کدگذاری شده است. علاوه بر این، شامل یک فیوز چند حالته با حالت‌های انفجار نقطه ای، تاخیر انفجار نقطه‌ای و حالت‌های عملکرد حسگر مجاورتی است.

مشخصات Iron Sting اسرائیل

این سیستم به طور یکپارچه با تجهیزات خمپاره‌انداز موجود و سیستم‌های خمپاره‌ای با تحرک بالا یکپارچه می‌شود. این سیستم می‌تواند با اهداف چه در زمین‌های باز و چه در محیط‌های شهری درگیر شود و آسیب‌های جانبی را به حداقل برساند و ایمنی افراد غیر رزمی را تضمین کند.

جزئیات آزمایش سیستم تسلیحاتی Iron Sting

سیستم تسلیحاتی Iron Sting آزمایشات نهایی را در یک سایت آزمایشی در جنوب اسرائیل انجام داد. تولید سریالی برای عرضه به ارتش اسرائیل در سال ۲۰۲۱ آغاز شد.

در این آزمایش‌ها از دو سیستم خمپاره‌انداز کارتوم شبکه‌شده توسط البیت سیستمز از جمله یک سیستم کارتوم مستقر در یک نفربر زرهی M۱۱۳ و یک سیستم نیزه کارتوم مستقر در یک خودروی شاسی بلند هامر ۴X۴ استفاده شد.

مزایای سیستم تسلیحاتی Iron Sting

سیستم تسلیحاتی Iron Sting یک مهمات دقیق و چابک است که می‌تواند محور‌های تونل را به طور مستقل خنثی کند و نیاز به هماهنگی با مرکز فرماندهی عقب را از بین ببرد.

سربازان می‌توانند آن را به سرعت فعال کنند و امکان پاسخ فوری به چاله‌های تونل دشمن یا پرتابگر‌های موشک دشمن را فراهم کنند و از تهدیدات احتمالی برای غیرنظامیان جلوگیری کنند.

مشخصات Iron Sting اسرائیل

این سیستم امکان درگیری تاکتیکی توپخانه را بدون تأخیر مرتبط با درخواست پشتیبانی هوایی از جت‌های جنگنده، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین یا توپخانه زمینی دوردست فراهم می‌کند. Iron Sting به عنوان یک جایگزین دقیق‌تر برای مهمات استفاده شده قبلی عمل می‌کند.

مشخصات فنی کلی Iron Sting

نوع پروژه: مهمات خمپاره‌ای هدایت شونده دقیق

سازنده: البیت سیستمز

اپراتور: ارتش اسرائیل

برد: ۱ کیلومتر تا ۱۲ کیلومتر

وزن خمپاره: ۱۷ کیلوگرم

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
0
صهیونیسم تنها فقط پناهگاه میتونه بسازه آمریکا انگلیس ناتو غرب سران نجاست خیانتکار عرب این موجود کثیف نگه داشتن هر چی بخواد براش اختراع می کنن تنها فقط دزدی از خانه مردم فلسطین ازشون برمیاد
نظرات شما
پیشخوان